Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammelt matvrak hopper over mat ..


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Litt rar overskift kanskje, men saken gjelder Toya på 10,5 år.

Hun har alltid vært et matvrak og spiser alltid maten sin. Hun er eneste hunden jeg vet om som under jakt faktisk kan legge på seg, for hun spiser alt som blir servert. Aldri vært noe problem å fore henne.

En gang for noen år siden spiste hun ikke på 1,5 dag og da dro vi til dyrlegen og hun hadde tarm problemer.

Så dette er en hund som jeg på en hånd kan telle ganger hun ikke har spist opp maten sin.

Om jeg eks har vært på noe etter jobben med hundene og kommer sent hjem og glemmer middagen dems, så husker Toya det og maser om mat.

Men de siste månedene har hun innemellom hoppet over et måltid (som regel frokost).

Om det er kjøtt eller tørrfor spiller ingen rolle (jeg trodde en liten periode hun ikke ville ha kjøtt og prøvde med tørrfor, men nei). Det er kanskje en dag hver uke eller annen hver uke. Ikke funnet noe mønster enda. Når middagen kommer så spiser hun. Hun virker pigg og frisk ellers.

Generelt mener jeg at det ikke er noen krise om hunder hopper over et måltid, men blir jo litt bekymret når matvraket mitt ikke vil spise.

Andre som har opplevd sånt med eldre hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke opplevd det ennå med Chicka (kun da hun hadde løpetid, nå er hun kasterert), men hadde jeg opplevd det med Chicka så hadde jeg blitt såpass skeptisk at jeg hadde tatt hun med til vetten for å sjekke om alt er ok (å hoppe over mat skjer IKKE i Chickas verden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eldste hunden min(7 år) hoppet over et måltid, så tror jeg at jeg hadde ringt veterinæren med en gang. Hun er ekstremt matvrak også, eneste gangen hun ikke spiser, er hvis jeg serverer Pro Plan med laks(men, er det ingenting annet å få tak i, så går det ned også, etterhvert).

Edit: Blir jo helt feil å skrive at du ikke er hønemor da, feil formulering fra meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja jeg vet ikke begynnte dette her i vinter? Jeg har opplevd nå de to siste vinterne mine at eldste tispene mine ikke spiser . Jeg tenkte aldri over det som ett problem egentlig, helt til min ene hund svimte av faktisk pga av for lavt blodsukker! Så nå er jeg veldig obs på dette de ble faktsik ganske syke av det begge tispene. Og sånt skjer når det er kaldt ute og de fryser. Jeg begynnte å ta på dem pysj inne og da begynnte de sånn smått å spise igjen. Jeg har aldri opplevd lignende på hannhunder så vi for se hvordan det går denne vinteren. Foreløpig er det jo ikke så kalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...