Gå til innhold
Hundesonen.no

Nansen søker trygge, voksne hannhunder for tur!


Pim
 Share

Recommended Posts

Vi er i ferd med å rote oss inn i noe ordentlig tull, og nå håper jeg noen med trygge, voksne hannhunder har lyst til å gå turer med oss en gang i blant.

Nansen har temmelig dårlig med mot, men et godt språk, og har alltid elsket andre hunder - så mye at det har vært litt slitsomt :P Derfor har vi trent veldig mye på passering, og han har ikke fått hilse på hunder i bånd siden han var rundt året. Ellers møter vi hunder han kjenner, og det har alltid bare vært fryd og gammen. Tilfeldigvis er det mest tisper vi kjenner, og går turer med; men Nansen kjenner også en 3-4 hannhunder ganske godt, og å omgås dem er ikke problematisk. Dessverre er vi naboer med en del fryktaggressive hannhunder, og vi har jobba mye med å passere dem uten at Nansen skal flippe. Det begynte å bli ganske bra, men i det siste har vi flere ganger møtt 3 av disse løse eller flaksende etter unger som ikke har klart å holde dem igjen :sint_01:

Det er naturlig nok veldig lite trivelig. Jeg har hver gang klart å gå i mellom og jage bort den andre hunden før det har skjedd noe, men det har visst gått hardt utover tryggheten til Nansen i forhold til andre hannhunder :hmm: Da vi møtte en løs og SNILL hund for litt siden, var det veldig tydelig at Nansen syntes det var skikkelig, skikkelig ekkelt, samtidig som han gjerne ville hilse og bli kjent med den andre. Jeg har helt klart vært altfor lite flink til å finne gode hannhunder til sosialisering de siste månedene, og det hjelper lite at familiens forrige hund var fryktaggressiv og jeg derfor er litt på tuppa sjøl, men vi håper å snu dette før redselen setter seg for godt.

Planen er framover å finne trygge hannhunder å gå turer med, i tillegg til at vi vil melde oss på kurs/miljøtrening slik at både jeg og Nansen kan lære å bli tryggere i møte med hannhunder :) Håper noen med stødige og voksne hannhunder har lyst til å hjelpe oss, send gjerne PM :flowers: Ellers tar vi gjerne i mot råd og tips for hvordan vi kan jobbe med dette (verdens beste godbiter og leker fungerer ikke på tur, bare så det er sagt, vi godsnakker og og går store buer utenom...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig! Jeg har en ung, veldig trygg hannhund (som også elsker alle andre hunder :P ), men bor nok litt langt unna. Håper dere finner noen!

Takk! :)

Spørs litt hva problemet er. Min er veldig grei og bryr seg ikke om hundene vi går sammen med, men han reagerer jo på de vi evt møter, så da er kanskje poenget borte.. Viss ikke kan vi godt bli med og gå tur(så lenge det er i bånd).

Takk for at du vil hjelpe! :) Men jeg tror jeg skal unngå hunder som har egne issues så lenge Nansen er usikker :ahappy:

Endret av Pim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...