Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nansen ønsker seg veldig en pipeball, har han fortalt, og siden han har vært flink i det siste og attpåtil blir 2 år om noen få uker, så må han jo få det slik han vil?

• Den perfekte pipeballen har ikke så altfor høy lyd. Leker med for mye pip i blir han helt satt ut av, og vil ikke ta i. Kong wubba har tydeligvis passelig med pipelyd (men har andre åpenbare mangler, som feks å ikke være en ball)
  • Den perfekte pipeballen har konsistens som en tennisball, men er solid som en kong! Dvs, han eeeelsker tennisballer, men klipper de i stykker på 1-2-3, mens kongen blir for vanskelig å henge i, ettersom han har et helt latterlig bitt.
  • Den perfekte pipeballen har et tau festet i seg. Det er derfor det er viktig at han henger godt i den, for vi skal gjøre den morsomme krangleleken også! Sprettsakleke + tau = hittil den beste leken han vet; da kan leken gås tur med og man kan sloss med den og prøve å fange den når man selv slenger den i lufta og sånn :ermm: (men han blir helt tussete av ting som piper (sånn passelig, sånn som kong wubba) så jeg regner med at Sprettsakleke + tau + pipert = paradis).
  • Den perfekte pipeballen er ikke sånn altfor dyr, altså :whistle:

Såååå glad blir Nansen av leke med tau i - hjelp meg å gjøre ham enda mer glad? Pliiiiz lzm? :lol:

5656915645_e50efceba3.jpg

5657490608_80223edf96.jpg

Skrevet (endret)

Kong har jo baller me tau og pipelyd :) Sjekket du de?

Der jeg har sett, har de enten ikke hatt dem, eller de har vært utsolgt. Men de kong-ballene ser jo perfekte ut. Men er de noe særlig holdbare, da?

EDIT: og hvor får man dem for en fornuftig pris (canis er feks utsolgt)?

Endret av Pim
Skrevet

Kva med dei litt forvokste tennisballane til kong AirDog? Dei finst i fleire størrelsar og piper :lol: desverre utan tau då.

Det var sånn jeg linket til også. :)

Skrevet

Harly anbefaler disse! :D

Jeg kjøpte 3 stk i mai/juni som er mye brukt på trening og i lek, den ene begynner å gå litt i oppløsning men de andre to holder fint foreløpig :)

Skrevet

Hmm, jeg har helt motsatt erfaring med denne air dog ballen.. Det var ikke lange stunden som skulle til før den var ødelagt her i gården.. Eneste jeg har funnet av leker som holder er sånn gummi kong med pipelyd i.. De skulle laget baller i samme materiale!

Skrevet

Hmm, jeg har helt motsatt erfaring med denne air dog ballen.. Det var ikke lange stunden som skulle til før den var ødelagt her i gården.. Eneste jeg har funnet av leker som holder er sånn gummi kong med pipelyd i.. De skulle laget baller i samme materiale!

Jeg har samme erfaring. Ida kverker pipen på 1-2-3, og selve ballen varer heller ikke lenge hvis hun får ha den for seg selv et par minutter.

Edit: Hvis man vil ha noe med pip som holder, så kan jeg anbefale disse:

http://www.cleanrun....&Product_ID=324

Ser også at de har en ny type, men den har jeg ikke prøvd:

http://www.cleanrun...tring=cuz%20toy