Gå til innhold
Hundesonen.no

Plassering av tispe og hannhund i bil


Carro92
 Share

Recommended Posts

Nå får vel snart lille snuppelure løpetid tenker jeg, og lurer på ossen jeg da skal gjøre det i bilen.

Nå for tiden har de et sånt bur sammen

http://grandprixnorge.com/oscthumb.php?src=lMzVwtXM2I6gnpaeks3b18Djys_UxuDJzsvP2tWWy97O&w=160&h=160&f=jpg&q=95&zc=1&hash=934995db7989bb0dcb51f54b2172e088

og lurer på om jeg skal kjøpe et annet bur med skille, eller om jeg skal plassere en av dem foran i bilen når Anastasia har løpetid. Hva ville dere gjort? eller dere som har hvert kjønn, hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner har et sånt bur du lenka opp, men med en plate i midten som skiller. Du skal ikke se om du finner en sånn å sette inn da?

jeg har spurt butikker der de selger sånne bur, men ingen av de selger de platene løst.. "/

men igjen, når man da setter bare en plate imellom de, kan ikke det bli stressende for Taz da med lukta så nærme? *tenke høyt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bur som er delt med gitter. Ikke noe problem det.

Nå skal det sies at Birk bryr seg svært lite om løpetisper. De eneste dagene han er litt "på" er dagene de står, men ikke mer enn at han fint kan ligge rolig ved siden av dem i bur.

Du får ikke lagd ei slik plate da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt. Har du tatt direkte kontakt med produsent? Kanskje de kan hjelpe deg. :) Men for å svare på spørsmålet ditt, så kan det fungere fint å ha Taz framme med Ana i buret (så du slipper klin på setene og styr med tepper osv), så lenge du har bilbelte å feste i selen hans. Vi gjør ofte sånn på tur, enten fordi vi har så mye bagasje med oss at det ikke blir plass til enda et bur baki (Marianne har alltid to bur bak, ett hvor Marvin og Imouto vanligvis deler, og ett hvor Villa eller Aiko ligger/har liggi), eller fordi vi har med en hund "for mye". :)

Edit: Bikipile, er det et sånt bur søstrene skal ligge i på vei til Stockholm? Det er jo genialt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre med pappa etterpå hvor han kjøpte dette buret fra, for det var han som kjøpte det for leeenge siden, så ikke jeg som har fjerna platen heller.. :)

Jeg har et sikkerhetsbelte til hver hvertfall om det skulle være så :) også har jeg vurdert å kjøpe et litt mindre bur og sette i baksetet når jeg trenger det :) så om noen vet om noen ok bur, som kan festes lett og greit i sikkerhetssele eller noe(må forøvrig passe til en hund på ca 50cm høy og veier rundt 15kg), så skrik ut :)

Taz er jo litt redd for å kjøre bil(men SKAL med likevel, for han hopper frivillig inn og nekter å bli igjen :P) siden han da stresser litt i bil, så kan det jo hende han ikke vil reagere så ille på ho da. Men time will show, og bedre føre var enn etter snar :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal kunne kjøpe skilleveggen løst. Hør på en tropehagen butikk f.eks så kan de om ikke annet bestille opp for deg.

Jeg har jobbet i tropehagen så jeg vet at det ikke er noe problem.

ok, da skal jeg høre på den på majorstua, for de andre har sagt nei nemlig.. "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...