Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til ny PC..


Sirius
 Share

Recommended Posts

No er min gamle pc byrja takke for seg. Dette er en Acer Aspire 6920 som eg har vore delvis fornøgd med. Det eg treng at den nye pc'en skal fungere til er:

- Den skal kunne drive Photoshop uten problem

- Den skal kunne drive videoredigeringsprogram uten å låse seg

- Den skal vere god på spill

- Den skal helst ikkje vere stor og tung

- Den må ha cd-rom

- Helst ha numlock med på tastaturet

- HDMI utgang er MUST, gjerne også firewire..

- Inngang til SD kort

- Blu-ray spiller er kjekt, men ikkje nødvendig

- Windows

- Den skal kunne drive fleire program samstundes (mini pc'en min feiler totalt her)

- God lyd, og god skjerm

- Batterilevetid er også vesentlig. Har hatt alt for mange som er crap på det området

- Om det skulle vere tvil er det snakk om BÆRBAR PC :-)

Trur det var det meste. Spør spesifikt viss eg har gløymt noko!

Eg har ikkje mykje peiling på PC, men har sett litt på Acer Aspire 15 .6 5943g. Men probleme er jo at eg ikkje anar kva alle desse tala og bokstavane er for noko, så eg ser berre etter anbefalingar på nettet. Prisklassa skal vere 6000-10.000, og helst mykje mindre. Dvs at eg egentlig helst vil ha en som koster ca 7000,- men kan strekke meg litt høgre om det gir mykje gode!

Sååå.. De som har peiling på data. Har de nokre anbefalingar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647956

Med numlock tastene

Skal klare seg godt på spill grafikk

Skal fungere greit på videoredigering, noe lang ventetid/lagringstid ved store filer pga vanlig snurredisk på 5400rpm.

Seff HDMI og SD kort

* Batterilevetid vs ytelse er omvendt proposjoanle som du har merket, netbooks, ikke brukbare til stort = 8timer, "super" pcer med god spillytelse 3timer...

* ikke Blu-Ray på denne...

* du nevnte det ikke selv, men ved bilde og video og spill så er det et must (føler jeg) at skjermen er 1080i (Full-HD)

Noe som gjør denne overlegen alt annet som har 768 eller andre rare størrelser på skjermen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Kupper tråden bitte litte granne da jeg er ute etter sånn ca helt det samme som TS. Den PCen du linker til her Tore, vil du si den takler hardcore spill? Ikke at jeg er noen superhardcore gamer, men spillene jeg har er av den kraftige typen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupper tråden bitte litte granne da jeg er ute etter sånn ca helt det samme som TS. Den PCen du linker til her Tore, vil du si den takler hardcore spill? Ikke at jeg er noen superhardcore gamer, men spillene jeg har er av den kraftige typen :)

Det jeg ofte gjør da er å lese reviews for å så gi meninger, men jeg kan linke et par her. Der tester de det meste :)

http://reviews.cnet.co.uk/laptops/asus-n53sn-review-50003686/

mer detaljert om skjermkort og prosessoren og hva det takler:

http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-N53SN-X5MSN-Notebook.52431.0.html

Hvor de også tester diverse spill og gir deg fps resultatet.

Og jevnt over ser det ut som en solid maskin som kan spille ting på high setting, men sliter på ultra.

Igjen om du ser på skjermkortet på pcen i denne testen her, om du scroller ned til der spillene testes: http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-550M.42264.0.html så vil du se hva du kan forvente og de tester ganske mange tunge spill.

Det er en kraftig maskin som vil takle de fleste spill lett, bra prosessor, masse ram(!!!) og et helt ok skjermkort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Denne asusen ser bra ut, men er det mulig å få tilsvarande i 17" i same prisklasse, eller må eg då utvide budskjettet? Den eg har no er 17", og etter å ha tenkt litt syns eg det er svært behagelig, sjølv om det gjer den tung, stor og vanskelig å ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at når du kjøper ASUS må du skaffe deg et Windows-medie i tillegg.. De er nemlig så fulle av Bloatware at de er totalt ubrukelige med mindre man reinstallerer PCen med en ren windows-installasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at når du kjøper ASUS må du skaffe deg et Windows-medie i tillegg.. De er nemlig så fulle av Bloatware at de er totalt ubrukelige med mindre man reinstallerer PCen med en ren windows-installasjon.

Jaha...

Om man er irritert over bloat så kjører du en runde med http://pcdecrapifier.com/ så er enhver ny pc ren...

Asus er ikke verre en snittet, hilsen en som har startet og gjort klar mangemange nye pcer for kunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...