Gå til innhold
Hundesonen.no

Fly og priser, hjelp?


idaa.sp
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg skal reise med fly med hund i lasterommet. Men jeg skjønner meg ikke helt på prisene. Altså jeg skal reise innen Norge, og da koster det 240kr. Men så står det også om bure overstiger en viss grense(se i tabellen) Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne det ut? Må jeg regne sammen alle sidene på buret da eller?

Land _______________________________ Pris en vei

Innen Norge, Sverige, Danmark og Skandinavia 240,-

Innen Europa, inkl. Grønland 480,-

Mellom Europa og Midtøsten 640,-

Mellom Europa og Asia/USA 1210,-

Bur som overstiger totalt 158cm (lengde+bredde+høyde) 2 x normal pris

Buret mitt er 100 + 70 + 76cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er i "any of the given" - altså at buret er over 158 enten i lengde, bredde eller høyde... Men skal du være sikker kontakter du SAS :)

En kjapp måte å få hjelp til slikt no er å kontakte chat'en til wideroe.no - den er nesten døgnbemannet og kan hjelpe deg med alt du lurer på hos Widerøe OG SAS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ogsaa tatt kontakt med flyselskapet. Husk aa faa alt skriftlig, der gikk jeg paa en blemme. Ente opp med aa staa paa Gardermoen og skulle ha med bikkja til USA, plutselig var det ikke mulig lenger, de hadde ikke faatt beskjed, ikke kunne de gaa god for informasjonen jeg hadde faatt fra kundeservice heller. De hos kundeservice aner stort sett ikke hva de snakker om da de gjelder reise med dyr, og gir ofte ut feil informasjon - det har iallefall jeg erfart. Derfor viktig aa faa slike ting skriftlig

Total sett kan ikke buret overstide 158cm hvis du ikke vil betale dobbelt, totalt betyr til sammen, ikke enten den ene eller andre siden som Kangerlussuaq sier. Du maa regne ut den totale summen av alle sidene (lenger + bredde + hoyde = totalsum) :) Ditt blir da 246cm totalt, og da maa du betale dobbel pris.

Ellers saa stemmer prisen ganske saa godt.

Husk for all del aa sjekk opp selv om buret passer i flyet du skal paa. Kundeservice har en tendens til aa overse slike ting.

Vet jeg virker skikkelig skeptisk til kundeservice, men hadde skikkelig problemer med SAS sin kundeservice (og alle andre flyselskaper ogsaa) da vi skulle reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Atlas 50 til hundene når vi flyr.

Målene er 81x55x58.

Aldri opplevd å måtte betale dobbel billett, og vi flyr ganske ofte.

Så det stemmer nok det Kangerlussuaq skriver at buret ikke må overstige 158 cm i lengde, bredde eller høyde.

Men du må jo uansett ringe SAS når du skal bestille billett for hund.

Så da er det jo bare å spørre der i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Å høre med flyselskapet er vel eneste måten å få skikkelig svar på. Det var klundrete skrevet, men jeg har aldri måttet betale dobbelt og mitt bur er definitivt over 158 om du legger sammen alle sidene. Jeg har bare måttet oppgi vekt og hvilken størrelse det er på buret (som er hakket undergigant, altså det største du får ha med på alle flytyper) og alltid betalt litt over 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ogsaa tatt kontakt med flyselskapet. Husk aa faa alt skriftlig, der gikk jeg paa en blemme. Ente opp med aa staa paa Gardermoen og skulle ha med bikkja til USA, plutselig var det ikke mulig lenger, de hadde ikke faatt beskjed, ikke kunne de gaa god for informasjonen jeg hadde faatt fra kundeservice heller. De hos kundeservice aner stort sett ikke hva de snakker om da de gjelder reise med dyr, og gir ofte ut feil informasjon - det har iallefall jeg erfart. Derfor viktig aa faa slike ting skriftlig

Total sett kan ikke buret overstide 158cm hvis du ikke vil betale dobbelt, totalt betyr til sammen, ikke enten den ene eller andre siden som Kangerlussuaq sier. Du maa regne ut den totale summen av alle sidene (lenger + bredde + hoyde = totalsum) :) Ditt blir da 246cm totalt, og da maa du betale dobbel pris.

Ellers saa stemmer prisen ganske saa godt.

Husk for all del aa sjekk opp selv om buret passer i flyet du skal paa. Kundeservice har en tendens til aa overse slike ting.

Vet jeg virker skikkelig skeptisk til kundeservice, men hadde skikkelig problemer med SAS sin kundeservice (og alle andre flyselskaper ogsaa) da vi skulle reise.

Jeg ville også tro at jeg måtte plusse sammens alle sidene å se om det ble mere enn 158. Men da må jo til og med medium betale dobbel pris... Høres litt rart ut det også. :huh:

Small 53x41x38 = 132

Medium 69x51x48 = 168

Intermedium 81x56x58 = 195

Large 91x61x66

x-Large 102x69x76

Gigant 122x81x89

Neeei, jeg tror nok jeg bare bør spørre dem! :P Takk får tipset forresten! Dette blir første gang jeg reiser med hund på fly, håper ikke det bli noe tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å høre med flyselskapet er vel eneste måten å få skikkelig svar på. Det var klundrete skrevet, men jeg har aldri måttet betale dobbelt og mitt bur er definitivt over 158 om du legger sammen alle sidene. Jeg har bare måttet oppi vekt og hvilken størrelse det er på buret (som er hakket undergigant, altså det største du får ha med på alle flytyper) og alltid betalt litt over 200 kr.

Okei, høres flott ut! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...