Hermes Skrevet 6. November 2011 Rapporter Skrevet 6. November 2011 I stedet for å invitere til én tur, så tenkte jeg like greit vi kunne ha en tråd som heter "Løvstakken", der alle som har tenkt å gå Løvstakken kan gi lyd om det, så andre kan henge seg på om de vil. Jeg bor selv like ved Løvstakken, og Hermes og jeg går der regelmessig. Også om vinteren. Sees ved neste godværsdag! Siter
Hermes Skrevet 14. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Januar 2012 Denne tråden var mye brukt! Hvis været holder seg ok i morgen, og det ikke blåser for mye, så tar jeg meg en tur på fjellet. Møtes vi der? 1 Siter
Evelzz Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Skrevet 14. Januar 2012 Jeg er der stort sett daglig hele våren og sommeren når jeg er i Norge, sees så snart solen skinner og beina befinner seg på rett kontinent igjen! 1 Siter
Linepip Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Skrevet 14. Januar 2012 Har ikke sett denne tråden før nå , men jeg går ofte opp til Løvstakken fra skytebanen (Krohnegården), så denne tråden skal jeg prøve følge med i. Har i dag vært over Damsgårdsfjellet/Olsokfjellet to ganger - en gang alene med bikkjene (4 stk), den andre gangen med en venninne + fire bikkjer til . Siter
Hermes Skrevet 14. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Januar 2012 Går av og til fra Krohnegården (marken der) jeg også, men som oftest går jeg herfra (Nils Langhelles vei), så kommer opp fra andre siden på toppen. Damsgårdsfjellet, fra Melkeplassen, er også en fin tur. Går ikke der like ofte, men det blir nok noen turer utover våren for variasjonens skyld. Siter
victor Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Skrevet 14. Januar 2012 Jeg er litt opptatt imorgen, men skal ikke reise opp igjen til Sogndal før på tirsdag. Hvis du vil ha turfølge på mandagen er det bare å si når og hvor så stiller jeg opp Siter
Hermes Skrevet 14. Januar 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Januar 2012 Da må vi ta en kveldstur, i så fall. Men jeg har hodelykt! 1 Siter
lucy Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Tja, vi er jo stort sett på Stakken et par ganger i uken vi da, men går fra Gyldenpris/Laksevåg siden, og prøver å holde oss unna de mest befolkete delene, så pjokken kan få løpe løs. Om noen vil gå med oss fra "vår" side av fjellet, er det bare å gi en lyd! Pjokken er stort sett fin med alle, men svarer bråkete hannhunder. Veldig fin med valper/unghunder. Siter
lucy Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Har forresten prøvd meg på Løvstakken fra Langeskogen, men er ikke så kjent der, så om noen vil ta oss med og vise oss litt, hadde vi satt veldig stor pris på det! Er jo bare en kortkort busstur fra oss til Langeskogen. Siter
Hermes Skrevet 17. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Tar gjerne en tur en gang, Lucy. Jeg vet ikke veien til Langeskogen, men det er på denne siden (fra Bønes-siden) jeg normalt går opp og ned. Siter
Evelzz Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Jeg går opp fra Langeskogen 2-3-4 ganger i uken, og kan de fleste stiene på "min" side forlengs, baklengs og i blinde Kunne tatt en tur opp et par stk. en dag? Siter
Hermes Skrevet 17. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Hvorfor treffer jeg dere aldri, når dere går så ofte? Har aldri møtt hverken dalmis eller eurasier på Løvstakken, og vil mene jeg går der ganske ofte selv også! En fellestur opp Løvstakken hadde vært supert, det Siter
Evelzz Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Hvorfor treffer jeg dere aldri, når dere går så ofte? Har aldri møtt hverken dalmis eller eurasier på Løvstakken, og vil mene jeg går der ganske ofte selv også! En fellestur opp Løvstakken hadde vært supert, det Vi går stort sett alltid opp på formiddagene (12-13-14-tiden), og møter tross alt bare på Bønes-ruten siste 12-14 minuttene... Går runden , altså ned igjen på sentrums-siden av fjellet ( og så ned til Minde Skole). Jeg har faktisk møtt en whippet eller to, men møter nesten alltid en fyr med en ung rottis-tispe, en vorsteh-mann og en dame med en ung, kul portis-hann Så skal det være sagt at jeg er mest mulig usosial på vei opp, da skal det gå fort-fort-fort-fort når vi går alene, så på vei ned vi stort sett møter hyggelige folk Johnny og salukiene har vi forresten også møtt på et par ganger! Siter
Hermes Skrevet 17. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Ja, Johnny og lukisene har jeg gått med et par ganger, men er en stund siden sist nå. Siter
lucy Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Vi møter ikke på så mange folk på Stakken vi, vi går og vaser for oss selv utenfor allfarvei Europia: kjempekos om du kan vise oss rundt på den delen av fjellet! Jeg er sykemeldt nå, skal til lege på tirsdag, kan vi ta det etter det.. (jeg har ikke spm.tegn som virker, derfor bare prikker på slutten av spørsmål... ) Siter
Hermes Skrevet 17. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Forresten, tirsdag og onsdag uken som kommer jobber jeg sent, så da er det mulighet for at jeg går Løvstakken på formiddagen (må være nede igjen senest halv to). Bare å henge seg på, om det skulle passe for noen! Siter
Tinkie Skrevet 17. Mars 2012 Rapporter Skrevet 17. Mars 2012 Nei, akkurat de to dagene passer det ikke i det hele tatt, haha! Men hva med tur på fredag? Da er det til og med meldt SOL! Og fjellskoene mine har kanskje rukket å tørke. Siter
OlavEmil Skrevet 18. Mars 2012 Rapporter Skrevet 18. Mars 2012 Jeg går opp fra Langeskogen 2-3-4 ganger i uken, og kan de fleste stiene på "min" side forlengs, baklengs og i blinde Kunne tatt en tur opp et par stk. en dag? Og kvifor har du ikkje sagt det før, når det har vore så mykje snakk om fellesturar i Bergen? Fredag trur eg eg skal på kurs... Torsdag? Siter
Tinkie Skrevet 18. Mars 2012 Rapporter Skrevet 18. Mars 2012 Torsdag har jeg forelesning fram til 14:00. Men fri etter det. Siter
Evelzz Skrevet 18. Mars 2012 Rapporter Skrevet 18. Mars 2012 Og kvifor har du ikkje sagt det før, når det har vore så mykje snakk om fellesturar i Bergen? Fordi dere virker så himla seriøse og organiserte, vel! Jeg er sånn halvsprø, har alltid tusen ting på tapetet, og er født 10 minutter (minst!) for sent! Dermed skal jeg heller prøøøve å hive meg på en av deres turer en vakker dag, hvis det noensinne skulle skje at alt klaffer! Haha! Siter
Artemis Skrevet 18. Mars 2012 Rapporter Skrevet 18. Mars 2012 Jeg liker disse trådene om turer i Bergensområdet. Nå må dere huske å arrangere tur uken etter påske også, så kan jeg være med. 1 Siter
skaujenta Skrevet 19. Mars 2012 Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 Altså, eg er fint med på tur! Har ikke egen enda (planer om kjøp til sommeren), men kan jo stille med kamera, og kanskje en lånehund? 1 Siter
OlavEmil Skrevet 19. Mars 2012 Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 Fordi dere virker så himla seriøse og organiserte, vel! Jeg er sånn halvsprø, har alltid tusen ting på tapetet, og er født 10 minutter (minst!) for sent! Dermed skal jeg heller prøøøve å hive meg på en av deres turer en vakker dag, hvis det noensinne skulle skje at alt klaffer! Haha! Haha. Har du sett på organiseringa vår, eller? Tidspunktet blir flytta fram og attende kvar gong nokon postar, og er sjeldan heilt klart før seinast dagen før, for ikkje å snakke om kvar vi skal gå... Men då er du med på turen neste veke, då, anten det blir tysdag, onsdag, torsdag eller fredag . Siter
Evelzz Skrevet 19. Mars 2012 Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 Haha. Har du sett på organiseringa vår, eller? Tidspunktet blir flytta fram og attende kvar gong nokon postar, og er sjeldan heilt klart før seinast dagen før, for ikkje å snakke om kvar vi skal gå... Men då er du med på turen neste veke, då, anten det blir tysdag, onsdag, torsdag eller fredag . JAVEL, jeg skal prøve Promise! Har dere noen tanker at all om hvor og sånt? Se om dere klarer en dag der man slipper dykkermaske og våtdrakt da? Siter
OlavEmil Skrevet 19. Mars 2012 Rapporter Skrevet 19. Mars 2012 Ja, var det ikkje frå Langeskogen og opp på Løvstakken, då? Fredag passar forresten supert, kurset vårt vart avlyst . Så om det framleis er meldt sol då, må det jo vere perfekt! Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.