Gå til innhold
Hundesonen.no

Biler


FruSusanneKGulliksen
 Share

Recommended Posts

Hunden er vil etter biler. Kjører det en bil forbi her, så er det rett etter den. Hun er ilangt tau, så hun kommer ikke ut på veien. Hatt hun litt løs, og trent på å komme når jeg roper. Og det fungerer delevis ( forventer jo at det ikke skjer med det første), men kommer det en bil, da er hun ikke mye å rope på :P . Jeg tenkte i morgen å gå litt langs veien her, hun har gått i bånd der hun kom fra, så vant til det. Men kjører nok litt mere biler her enn hva hun er vant til. Når jeg går da med henne, evnt er i gården, hvordan trene best på avledning. Jeg fikk til å avlede henne fra å være for opptatt av pusen ute i går. Da bare sa jeg nei, og gikk forran henne noen ganger, så brydde hun seg ikke, og da roset jeg henne og hun fikk god bit. Roser også en del med leker og kos :) Ikke bare god biten.

Gjerne tips til hvordan best mulig får henne til å ikke bry seg om bilene her uten for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppa gåinga og helelr tatt med meg en god festekrok som du kan binde bikkja i, i ikke så alt for langt bånd, og en stol til deg. Pluss en haug med godbiter. Sett deg langs veikanten og bare sitt der. Ignorer bikkja når hun gjør utfall, men gi masse ros og godbiter når hun tar kontakt med deg. Husk ekstra super delikate snadder godbiter som er mer fristende enn bilene. Ha is i magen og gjenta dette i en periode. Etter hvert vil hun forhåpentligvis fokusere mer på deg enn bilene.

Ta med deg noe godt å spise og drikke du og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan trene masse på kontakt, de har jeg fått masse igjen for. Roser og belønner all kontakt og at hun ser på meg, etterhvert lærte hun fort at når jeg sier se her så kommer hun løpende og følger med og får ros og godbit og vi kan gå forbi ting med at hun fokuserer på meg.

Du kan også ta med deg en leke og avlede, samt hva justisia sa. Kontakt og lek er alfa og omega, DU er superKUL skal hunden tenke ;) ikke bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...