Espen Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Hvilken kake kan til og med jeg klare å bake ? Det skal være en bursdagskake... Helst så det er plass til lys på en eller annen måte. Må være _veldig_ enkel som sagt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Sjokolade/formkake er jo skrekkelig enkelt da. Mel, sukker, melk, egg og kakaopulver i en bolle, hell i formen, stek i 45 minutter og vips. http://www.anis.no/bestemor-ducks-sjokoladekake/ http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?2358 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Toropose-brownies! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellare Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Brownies er jo superenkelt. Eller Oreo kake *sikle* den er faktisk ikkje så vanskeleg som mange vil ha det til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Skrevet 28. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Takk for svar.. Kanskje en sjokoladekake da i form siden det må være lys på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Stemmer med IA, Brownies er utrolig enkelt å lage. Kjøp posen, ha i bollen, ha i smør som er smeltet, ett egg og litt vann, rør godt, ha i en form og stek (den skal være klissete inni så ta den ut etter 25-30min) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Toros langpanne sjokoladekake er også god. pynt med glasur, nonstop og lys! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gåsa Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Rømmekake!Den er utrolig enkel og saftig og god: *3 egg *3 dl sukker *3 dl hvetemel *En liten boks rømme *2 ts bakepulver *2ts vaniliesukker Stekes i ca 40 minutter på 180 grader.Trenger ikke glasur men,kan ha på melis eller noe av den pynten man får kjøpt til kaker i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Stemmer med IA, Brownies er utrolig enkelt å lage. Kjøp posen, ha i bollen, ha i smør som er smeltet, ett egg og litt vann, rør godt, ha i en form og stek (den skal være klissete inni så ta den ut etter 25-30min) Også er den så gooood! Du kan fint ha lys på den, Espen, er bare å stappe dem ned i kaka, det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riz Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Oreokake. Jeg kan ikke bake, og ødelegger tom Toro-posene. Oreokaken derimot, får jeg kjempemye skryt for, og alle spør om oppskrift etter en smakebit. I mine øyne, verdensbeste kake Eneste som er litt kjedelig med den er at det tar litt tid, fordi lagene skal stivne før man begynner med neste lag. Legger med oppskrift jeg Ingredienser: Bunn: 300 g Oreo kjeks (se tips) 100 g smør Fyll 1: 200 g kremost (1 pk Phildelfia) 2,5 dl melis 3 dl kremfløte 50 g Oreo kjeks Fyll 2: 1 pk lys sjokolademousse (Toro) 3 dl melk 50 g Oreo kjeks Pynt: Oreo kjeks, gjerne med mørkt og hvitt sjokoladetrekk Fremgangsmåte: Ha Oreo kjeks i en food processor sammen med mykt smør. Kjør på full hastighet til en jevn masse. Ha en kakeringen til en rund form som er 24 cm i diameter direkte rett på et kakefat. Trykk kjeksmassen ned i bunnen og ut i kantene. Sett fatet med kakeringen i kjøleskapet i 30 min. Rør sammen kremost og melis. Pisk kremfløten til krem og vend inn i osteblandingen. Ha ca 2/3 av ostekremen over kjeksbunnen i kakeformen. Stikk grovt hakkede Oreo kjeks ned i ostemassen. Sett i kjøleskapet i 30 min. Pisk sammen sjokolademoussepulveret og kald melk, som anvist på pakken. Ha sjokolademoussen over ostekremen i formen. Stikk grovt hakkede Oreo kjeks ned i moussen. Sett kaken tilbake i kjøleskapet i 30 min. Fordel resten av ostekremen over sjokolademoussen. Ha over masse grovt hakkede Oreo kjeks til pynt. Bruk gjerne Oreo kjeks som er dekket med mørk og hvit sjokolade hvis du vil gi kaken et ekstra dekorativt utseende (se bildet). La kaken stå i kjøleskapet i 1 time. Løsne kakeringen fra kaken ved å skjære langsmed kanten med en skarp kniv. Fjern kakeringen. Ringle eventuelt litt sjokoladesaus over kaken før servering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Skrevet 28. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 Hva kan jeg skrive med på sjokokaka da ? Melis?? Jeg går for den toro. Jeg liker ferdigmixer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 28. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 28. Oktober 2011 På større matvarebutikker finnes det sånne tuber (med farget gele) i bakehyllene som du kan skrive på kaken med, eller du kan kjøpe sjokoladebokstaver som også finnes i bakehyllene i større matvarebutikker 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 29. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 29. Oktober 2011 Oh! Nå fikk jeg skikkelig lyst på Toro Brownie posen som ligger inne i skuffen min. Men den skal spares til mamma og pappa er borte! Også fikk jeg virkelig lyst til å bake Oreo kake! Det må jeg gjøre en dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 29. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 29. Oktober 2011 Rullekake . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts