Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lese ingredienslisten?


Turte
 Share

Recommended Posts

Mye har skjedd i tørrfôrverdenen de siste årene (og i Norge henger vi jo ofte litt etter). Det er nå blitt STORE forskjeller på tørrfôr og det som var best for noen år siden er ikke lenger det beste du kan få tak i. Kanskje har du brukt det samme merket i mange år og ikke orket å lete etter noe nytt i fôrjungelen eller kanskje du fortsatt tror du har det beste?

Jeg oppfordrer deg til å lese på fôrpakke hjemme og finne ut hva du fôrer hunden din med. Da mener jeg ikke lese på forsiden at det inneholder kylling eller at kyllingmel er nevnt først i ingredienslista, men å gå litt grundigere til verks. Det kan være vanskelig å vite hva man skal se etter og hvilken betydning plasseringen av ingrediensene på lista har. Les dette blogginnlegget med enkle og forklarende videoer om innholdet i hundemat og hva du skal se etter for å sikre at hunden din får et bra fôr. At fôret selges hos dyrebutikk eller veterinær er ikke et kvalitetsstempel i seg selv. Les selv og gjør opp din mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker personlig ikke noen av de vanlige merkene man finner i dyrebutikken lengre, det er altfor lite kjøtt i disse.... bruker mest vom og hundemat , men når jeg bruker tørrfor er det kun taste of the wild og orijen som duger her i norge.

her er et lite eksempel på royal canin dermacomfort til medium hund:

Ingredienser

SAMMENSETNING: ris, hvetegluten, hvete, animalsk fett, mais, skallet havre, maisgluten, hydrolysert fjørfelever, mineralsalter, soyaolje, betefiber, fiskeolje (EPA og DHA kilde), linfrø (omega-3 kilde), frukto-oligo sakkarider, boragoolje (gammalinolensyre kilde), tagetes erecta ekstrakt (luteinkilde).

dette er helt sykt! hvor er kjøttet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...