Gå til innhold
Hundesonen.no

Triks!

Guest Vicky

Recommended Posts

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Astrid- SÅ skjønn Vicky er! Hun ser ut som en skikkelig smart liten frøken.. Helt nydelig

så utrolig hyggelig sagt! :D Blir seriøst nesten rørt her :D Er så glad i lille Vickyjenta mi :)

Skrevet

Herlige hunder og triks!! :) er så morro å se hunder som gjør noe og syns det er morro! Du ser på utrykket til alle hundene at dette virkelig er morsomt! :D

Skrevet
Kameraet mitt gikk tom for strøm, så fikk bare tatt noen få bilder... :)

Hit med go`biten muttern. Hvis ikke blir jeg sur!

musematte29ib.jpg

gud så herlig bilde! vicky er nydelig!

Skrevet

tusen takk Jeanette! Vicky kan være en liten rabbagass hvis hun først har lyst :D Men jeg syns det er helt greit at hun er litt rampete. Det viser jo litt personlighet samtidig syns jeg. :)

Pitofina er også helt herlig og nydelig. Snart kommer jeg å stjeler henne! Hun er den vakreste pommen jeg noen gang har sett. Hun utrolig utrykksfullt ansikt. :D Man ser på hele hunden hva den vil :D

Skrevet
tusen takk Jeanette! Vicky kan være en liten rabbagass hvis hun først har lyst :) Men jeg syns det er helt greit at hun er litt rampete. Det viser jo litt personlighet samtidig syns jeg. :D

Pitofina er også helt herlig og nydelig. Snart kommer jeg å stjeler henne! Hun er den vakreste pommen jeg noen gang har sett. Hun utrolig utrykksfullt ansikt. :D Man ser på hele hunden hva den vil :D

tusen takk!

Tror Pito og Vicky er ganske like sånn sett. De vet begge hva de vil og når de vil det :P

Skrevet

Ja! :-o Det er helt utrolig. Har aldri hørt om en hund som ligner så mye på Vicky :D Syns den type personlighet er kjempe herlig jeg :) To tøffe damer som står på sitt :D

Skrevet
Jep :wink: Hehe bare spørr Speedy til Kine :)

haha :D Kine: nå kan du fortelle oss om Speedy! :Ble nysgjerrig her :D

Skrevet

han fikk bank så det suste når Pito hadde løpetid :P

hahahhahahahaha :P:) Ja, kan tenke meg han prøvde seg på Pito... hehe, godt at damene tør å si ifra :D

Skrevet

Mona kan ingen triks! Dessverre. Jeg er ukreativ når det kommer til sånt. Vil lære henne å sitte bamse, men det skal bli senere når hun er sterk nok til det, hun bare detter utover og klarer ikke holde seg der.

Skrevet
Mona kan ingen triks! Dessverre. Jeg er ukreativ når det kommer til sånt. Vil lære henne å sitte bamse' date=' men det skal bli senere når hun er sterk nok til det, hun bare detter utover og klarer ikke holde seg der.[/quote']

burde prøve å lære henne så mye som mulig når hun er ung.. Prøv noe som f.eks musematte, target, slikke på nesa, rulle rundt eller noe sånt hvis du vil ta noe lett først. :D Bare å være kreativ :D Finnes masse morsomt man kan lære hunden. Har selv prøvd ut det meste jeg kan komme på :)

Skrevet

Sitte bamse

bamse8ad.jpg

Slikke på kommando. egentlig skal hun til å slikke seg på nesa, men så rask er jeg ikke til å ta bilde :)

slikk1pb.jpg

Skrevet

Så søtt å se bilder av hundene mens de gjør triks :P

Skikkelig tøffe og søte hunder dere har alle sammen :D

En spesiell hilsen til lille nudelige og flinke Vicky :P

Skrevet
Så søtt å se bilder av hundene mens de gjør triks :P

Skikkelig tøffe og søte hunder dere har alle sammen :D

En spesiell hilsen til lille nudelige og flinke Vicky :P

hehe, takk Katarina! :P

Skrevet
Felix kan nesten sitte bamse :D Skal prøve å få tatt bilde (IKKE LETT) :P

*venter spent* :P

Skrevet
Vil lære henne å sitte bamse' date=' men det skal bli senere når hun er sterk nok til det, hun bare detter utover og klarer ikke holde seg der.[/quote']

hehehehehe Pito også. Hun klarer maks å sitte sånn 3 sek :D

Skrevet

Her kommer noen Astrid! :P (ps! Vicky er herlig!!! :D )

Nå har kameraet mitt vært ødelagt i 8 mnd da :P Men har noen bilder selv om :wink:

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handl...91/IMG_3938.jpg

slå av og på lyset

Har også en film av det:

http://www.freewebs.com/cita4/Film_0019.wmv

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handl...91/IMG_3559.jpg

Rulle rundt... :P

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handler91/a.jpg

Åpne dører (da hopper hun opp på dørhåndtaket og dytter det ned. Lukker dører nesten på samme måte, men dytter i selve døren)

IMG_1642.jpg

IMG_1641.jpg

IMG_1659.jpg

A.jpg

Åpne kjøleskapet og hente f.eks en brus

http://i21.photobucket.com/albums/b289/chi.../bilderr035.jpg

Sitte bamse

http://i3.photobucket.com/albums/y88/handl...ler91/ccita.jpg

Det var noen.. Skal få tatt noen flere når jeg forhåpentligvis får nytt kamera til jul :P

(Noen av bildene er så store at jeg bare linker til dem + at jeg ikke gidder å krympe de :P )

Skrevet

Lunah kan hoppe opp på ryggen (når jeg sitter på huk) også bærer jeg hu rundt. LOL

DSCN2409.jpg

død

DSCN2407.jpg

'har jeg ikke liggi her lenge nok nå' Halen logrer da. høhø

DSCN2392.jpg

bukke

DSCN2404.jpg

åpne dører

DSCN2403.jpg

DSCN2402.jpg

hoppe rett opp på håndsignal

DSCN2398.jpg

Tatt nedenifra

DSCN2399.jpg

hilse

DSCN2393.jpg

Lukke skuffer (noen ganger blir hu så ivrig så hu tar med labben)

DSCN2389.jpg

DSCN2386.jpg

Ikke så bra bilder, men er jaggu ikke lett å kommandere en hund og ta bilder samtidig :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...