Gå til innhold
Hundesonen.no

Triks!

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet

Her i denne tråden kan vi legge ut bilder av våre hunder som gjør triks! :) Er så morro å se forskjellig bilder av triks. Cita til Benz kan hvertfall kjempe mange!! :D

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
SittBamse.jpg

Elwira sitter bamse.. ikke ett veldig spessielt triks, men men

hun er kjempe søt :)

Skrevet

Ååh, så skjønne:) har ingen enda, men skal se om jeg får snappa et bilde av Puma som gjemmer hodet under armen min.. Han er sjenert skjønner dere :wink:

Skrevet

Loke ligger stille under komando med en annen hund ved siden av seg!!Helt klart det mest imponerende bildet av han :)

Gjett hva han ser på..Gutten til mammaen sin det :wink:

2005ukens30.JPG

Skrevet

Kameraet mitt gikk tom for strøm, så fikk bare tatt noen få bilder... :)

Vicky hiver seg på musematta mens hun knurrer fornøyd

musematte14oy.jpg

Hit med go`biten muttern. Hvis ikke blir jeg sur!

musematte29ib.jpg

Jeg kan også vinke

vinke3ef.jpg

Rullerundt. Nå er jeg så feit for tiden at det går ikke fort!

rullerundt10af.jpg

Det er så morro å rulle! Men jammen må jeg gå ned noen kilo!

rullerundt29vf.jpg

Kommer fler når jeg får ladet opp kameraet!

Skrevet

P1010100.jpg

Her er bilde av Kali som vinker, men det er ikke akkurat nytt, men jeg har mista kameraet så jeg får ikke tatt vilde av de nye triksene :)

Skrevet

:):D:D:D

Tydelig fjes det der :P

ja :P Hun er en skikkelig sleiping. Aussie tvers igjennom. Hun vet alltid hva hun vil og er bestemt på sitt... ligner kanskje litt på meg? :P

Skrevet
P1010100.jpg

Her er bilde av Kali som vinker, men det er ikke akkurat nytt, men jeg har mista kameraet så jeg får ikke tatt vilde av de nye triksene :)

Hvordan lærer man hunden å vinke?

Skrevet

Flink :D hvorfor omplassert?

Hun var hyperaktiv (hadde for mye tyroxin i blodet - stress/aktivitetshoromon) , og jeg hadde ikke nok tålmodighet, ressurser eller lyst til å jobbe med henne. Jeg gikk og var sint på henne hele tiden, jeg var en blodig urettferdig leder. Så jeg valgte å gi henne til noen som hadde lyst og tid, det var det hun fortjente. Hvis de nye eierene velger å gi henne tilbake (de har hatt henne i 8 mnd så det er lite sannsynlig) så er jeg klar for å gi henne en ny sjanse, for nå jeg vet jeg hva jeg ikke skal gjøre og hva jeg burde gjøre. Men det er for seint å være etterpåklok.. :/ Savner henne fælt.

Skrevet

Hun var hyperaktiv (hadde for mye tyroxin i blodet - stress/aktivitetshoromon) , og jeg hadde ikke nok tålmodighet, ressurser eller lyst til å jobbe med henne. Jeg gikk og var sint på henne hele tiden, jeg var en blodig urettferdig leder. Så jeg valgte å gi henne til noen som hadde lyst og tid, det var det hun fortjente. Hvis de nye eierene velger å gi henne tilbake (de har hatt henne i 8 mnd så det er lite sannsynlig) så er jeg klar for å gi henne en ny sjanse, for nå jeg vet jeg hva jeg ikke skal gjøre og hva jeg burde gjøre. Men det er for seint å være etterpåklok.. :/ Savner henne fælt.

ok...

Skrevet

Hvordan lærer man hunden å vinke?

Jeg lærte Kali først High five. Så begynte jeg å ta håndenen lengre og lengre vekk . Så skiftet jeg kommandoen til hade. Men jeg tok fremdels opp hånden slik at hun visste hva hun skulle gjøre. Så nå kan jeg stå langt vekke å si hade, bare jeg tar opp hånden.

Skrevet

Astrid- SÅ skjønn Vicky er! Hun ser ut som en skikkelig smart liten frøken.. Helt nydelig

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...