Gå til innhold
Hundesonen.no

Snop og snacks uten spor av nøtter?


simira
 Share

Recommended Posts

Hjelp!

Jeg skal på et arrangement der normen er en helg med mye snacks, snop og kos. Så har jeg oppdaget at de som eier lokalene (en skole) forbyr å ta med mat som kan ha spor av eller vært i kontakt med nøtter. Hvilket fort innebærer det meste av sjokolade, kjeks og snacks.

Det må da være noen hyperallergikere/nøtteallergikere her på forumet, som kan gi litt tips om sjokolade og snacks som er "nøttevennlig"? Regner med at gelésnop, drops o.l. stort sett er trygt,

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokesjokolade:

Eldorado

Coop har en egen

Sjokolade generelt:

Smarties

Kindersjokolade

Smash minis (kun denne, ikke den vanlige smash'en!)

Popcorn

Noen typer baconcrisp skal visst også være uten spor av nøtter, mens vanlig potetgull ofte er stekt i peanøttolje..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

lakris, vingummi, engelsk konfekt, fudge, hjemmelagde karameller...

Men er det ikke litt sært om man leier ut lokale at man ikke kan ha med noe med spor av nøtter, nøtter i seg selv skjønner jeg, men det hørtes litt hysterisk ut syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakris, vingummi, engelsk konfekt, fudge, hjemmelagde karameller...

Men er det ikke litt sært om man leier ut lokale at man ikke kan ha med noe med spor av nøtter, nøtter i seg selv skjønner jeg, men det hørtes litt hysterisk ut syns jeg.

Jeg går ut fra at de har en hyperallergisk elev på skolen... men ja, ganske ekstremt.

Hva med potetskruer? Jeg fant ikke noe om nøtter på posen i det hele tatt. Og saltstenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakris, vingummi, engelsk konfekt, fudge, hjemmelagde karameller...

Men er det ikke litt sært om man leier ut lokale at man ikke kan ha med noe med spor av nøtter, nøtter i seg selv skjønner jeg, men det hørtes litt hysterisk ut syns jeg.

Er faktisk noen som er så allergisk desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt? Et beger steinfrie druer er jo kjempegodt, synes jeg, og noen ganger er det godt med noe litt friskere oppi all sjokolade og salt.

Edit: Og der fikk jeg flashback til en fest jeg var på, hvor jeg trodde det sto en diger bolle med popcorn på bordet, også var det blomkålbuketter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt? Et beger steinfrie druer er jo kjempegodt, synes jeg, og noen ganger er det godt med noe litt friskere oppi all sjokolade og salt.

Edit: Og der fikk jeg flashback til en fest jeg var på, hvor jeg trodde det sto en diger bolle med popcorn på bordet, også var det blomkålbuketter :D

Jeg har ikke noe problem med å finne ting som ikke inneholder nøtter. Men SJOKOLADE og SNACKS som ikke inneholder spor av nøtter, er en annen sak. Det må en allergiker til for å finne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med å finne ting som ikke inneholder nøtter. Men SJOKOLADE og SNACKS som ikke inneholder spor av nøtter, er en annen sak. Det må en allergiker til for å finne. :P

Men jeg foreslo druer som en snacks, for meg er snacks kosemat og druer er noe jeg koser meg med når jeg er lei sjokolade og salt, men snacks var kanskje definert annerledes i din kontekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks = potetgull, peanøtter o.l. ;) Ikke er jeg noe glad i frukt og grønt heller, dessverre. :(

Huff, nå fikk jeg lyst på snop, midt i uken!

Ok, jeg så for meg at det skulle være et fellesbord alle bidro til, og da liver frukt opp blant alt det andre ;) Men om bare du skal spise det, er det jo greit å like det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...