Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

På torsdag ble Yatzi dårlig i magen og bæsjer helt flytende. Har blitt noen turer i dusjen for å vaske og spyle ren, for å si det sånn.

To dager etterpå, altså lørdag, oppdaget jeg at hun har fått sin første løpetid.

Selv om hun har fått Zoolac vil ikke den flytende avføringen gi seg, og den er gulaktig i farge. Zoolac har ikke hjulpet overhodet.

Spørsmålet er om tisper kan få trøbbel med løs mage i forbindelse med løpetid? Det var jo den aller første løpetiden hun fikk lørdag, så jeg har ingen erfaring med det.

Jeg må snart ta henne til veterinær om det ikke gir seg. Nå har jeg bestemt meg for å faste henne litt, hun fikk ikke mat i går kveld og ikke i dag morges.

Noen råd eller tips?

Skrevet

Min første tispe husker jeg ble dårlig i magen ved løpetid, hun jeg har nå pleier være helt fin derimot.

Så jeg tror absolutt det kan påvirke dem, men om hun har flytende diare over mange dager ville jeg passet på at hun får i seg nok væske! Hold et øye med henne å se at hun ikke blir dehydrert. For å stabilisere magen pleier det alltid hjelpe med fiskepudding til mine hunder :)

Skrevet

Det er mye rart med mage/tarm som går nå, og iom at diareen er gul, ville jeg tatt en avføringsprøve til vet. Det er mye mulig hun har en infeksjon, og den vil du helst ikke skal gå over i livmora, iom at hun har løpetid og er mer åpen for slikt nå..

Skrevet

Tilbakemelding:

Akkurat i det jeg tenkte at " er det nok, nå går vi til veterinæren", så ga det seg og plutselig var hun fin i magen igjen. Det varte i fem dager.

Sannsynligvis hjalp det at jeg leste bruksanvisningen til Zoolac litt bedre :P Jeg trodde først de bare kunne få av den en gang om dagen. Hvor jeg fikk det fra, vet jeg ikke. Men da jeg leste at det kunne gis hver 6-8 time, økte jeg til hver sjette time. Og da tok det ikke så lang tid før hunden ble bra igjen :-)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...