Gå til innhold
Hundesonen.no

Kiwi er med i Alpha Dog's fotokonkurranse


Recommended Posts

Skrevet

Edit igjen:

Når kan jeg forvente å høre noe fra Alpha dog?

Burde jo ha hørt noe nå vel? Hvis ikke kan du kanskje ringe dem? :)

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi vant vi vant vi vant! *lykkelig* Og så må jeg jo si TUSEN TAKK til alle soniser som har hjulpet så utrolig mye med å stemme og få andre til å stemme. Dere soniser er utrolige. :wub:

Samme her, dette er superspennende! Drit i lano,leverpostei kidsa- this is the shit!

:lol:

Skrevet

Jeg bruker den med laks på mine ihvertfall, og de fungerer supert! Når Tuva var valp så fikk hu Orijen sitt voksenför (siden dem ikke hadde valpeför) og det er jo ikke sååå stor forskjell på TOTW og Orijen. Har ikke merka noe på hu ihvertfall :D

Skrevet

Oj, er hun så gammel alt? Hun var jo nettopp et bitteknøtte nusk ;)

1,9? Har de endret fra 1,6 da kanskje? Uansett, valpen kan godt få det, ingen fare siden det er balansert på fosforet, jeg tenkte mest på at Kiwi ikke skulle risikere forkalkninger i operasjonskuttene jeg. Så for sikkerhets skyld kan du godt gi av de med lavest kalsium en mnd eller to. Og ikke vær redd for å ta en ny variant hver gang du henter en sekk, de er beregnet å bytte om på :)

Du kan jo stille de motsp, hvorfor er det verre med grønnsaker og frukt enn korn og ris?? Hmmm? Svaret er jo at tørrfôr MÅ ha stivelse for å kunde bindes sammen, og da er grønnsaker og frukt ypperlige kilder til naturlige vit oo min, samt at de har mer tungfordøyelig stivelse, ergo tar ikke hunden opp unødvendige karbohydrater. I tillegg inneholder grs/frukt ikke protein, så proteininnholdet i kornfri sorter er "ekte", det kommer faktisk fra kjøttet. Husk at mais har rundt 14% protein, maismel tildels MYE mer avhengig av hvilket land det kommer fra. Maisgluten og hvetegluten er 98% protein!

Be de sjekke sin fôrsekk, hvor mange av de 5 første ingrediensene kommer fra et (helst navngitt) dyr?

Det er bare tull at valper, voksne og seniorer automatisk trenger forskjellige fôrtyper. Så lenge det er høyverdige fett og proteinkilder kan de godt gå på samme fôret. Slik som de fleste tørrfôr er idag, ville jeg gitt valpefôr/høyenergi uansett alder, da det har høyere fett og proteininnhold, samt oftest har MER kjøtt enn normalvariantene.

Skrevet

Burde jo ha hørt noe nå vel? Hvis ikke kan du kanskje ringe dem? :)

Det jeg også tenkte, men neida, enda ikke hørt noe.

Rart da, hadde jo vært koselig med en bekreftelse på mail og hvordan man får fôret. :P

Gratulerer! :D Bare hyggelig å kunne hjelpe. :ahappy:

Tuuusen takk. :wub: Du var til stor hjelp. :ahappy:

Oj, er hun så gammel alt? Hun var jo nettopp et bitteknøtte nusk ;)

1,9? Har de endret fra 1,6 da kanskje? Uansett, valpen kan godt få det, ingen fare siden det er balansert på fosforet, jeg tenkte mest på at Kiwi ikke skulle risikere forkalkninger i operasjonskuttene jeg. Så for sikkerhets skyld kan du godt gi av de med lavest kalsium en mnd eller to. Og ikke vær redd for å ta en ny variant hver gang du henter en sekk, de er beregnet å bytte om på :)

Du kan jo stille de motsp, hvorfor er det verre med grønnsaker og frukt enn korn og ris?? Hmmm? Svaret er jo at tørrfôr MÅ ha stivelse for å kunde bindes sammen, og da er grønnsaker og frukt ypperlige kilder til naturlige vit oo min, samt at de har mer tungfordøyelig stivelse, ergo tar ikke hunden opp unødvendige karbohydrater. I tillegg inneholder grs/frukt ikke protein, så proteininnholdet i kornfri sorter er "ekte", det kommer faktisk fra kjøttet. Husk at mais har rundt 14% protein, maismel tildels MYE mer avhengig av hvilket land det kommer fra. Maisgluten og hvetegluten er 98% protein!

Be de sjekke sin fôrsekk, hvor mange av de 5 første ingrediensene kommer fra et (helst navngitt) dyr?

Det er bare tull at valper, voksne og seniorer automatisk trenger forskjellige fôrtyper. Så lenge det er høyverdige fett og proteinkilder kan de godt gå på samme fôret. Slik som de fleste tørrfôr er idag, ville jeg gitt valpefôr/høyenergi uansett alder, da det har høyere fett og proteininnhold, samt oftest har MER kjøtt enn normalvariantene.

Ja, tiden går fort altså, føler det var nettopp hun var 3 mnd og måtte opereres.

Men hun har faktisk blitt 11 mnd (eller den 3 november blir hun 11 mnd), det hadde jeg ikke trodd når hun fikk diagnosen og jeg er veeeldig glad jeg ikke hørte på oppdretter som mente avlivning var beste valget. (hun har i ettertid sagt at hun syns vi gjorde rette valget da).

Det stod hvertfall 1,9% kalsium på siden deres, så det er godt mulig de har forandret på det. :P

Ang operasjonskuttene så er den på høyre side 100% lukket, men usikkert ang venstre da jeg ikke har røntget henne på ny etter hun ble friskemeldt, så da bruker vi den med fisk 1 mnd eller 2 også varierer vi med de andre etterpå. :ahappy:

Kan jeg quote deg på det siste og legge det ut på FB? :ahappy:

Jeg har også alltid lurt på hvorfor valper, voksne og seniorer må ha forskjellig fôr, i tillegg til alle de hundreogørten forskjellige fôrene som er beregnet på forskjellige raser.

Tusen takk for hjelpen Tulip. :wub: Du har liksom svar på alt du.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...