Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass 18.-21. november

Recommended Posts

Skrevet

Vi har en liten Boerboel-sjarmør på 11 uker nå, og det har seg slik at jeg og samboeren skal begge på NM i styrkeløft i Sandnes nest siste helgen i november. Vi hadde egentlig sikret oss med hundepass hos min bror, men det viste seg at NM i ølbrygging også skal skje denne helga. Dette må være NM-helga, gitt. Mine foreldre drar til USA, og da forsvant hundepassmulighetene våre for den helga.

Er det noen snille sjeler her inne som har lyst til å passe en snill kosegutt denne helga? Jeg tror vi reiser 18., men er usikker på tidspunktet, så mulig vi må levere han 17.

Han er så og si stuerein allerede, ganske lydig om han vet du har godbit, rolig til valp å være, veldig glad i fremmede og skikkelig kos :D

Det er vel over èn mnd til, og vil gjerne møte de som er så snille å stiller opp iallfall èn gang :)

Glemte nesten å si at dette må være i Trondheimsområde, vi bor selv litt utenfor Stjørdal.

Skrevet

Hva, unner dere ikke bikkja øl?

Han er fortsatt mindreårig :lol: Vi vurderer å ta han med til Sandnes, men om vi slipper hadde det vært greit for hans del. Fly, hotell, masse mennesker som roper, skriker og hoier og matmor + matfar på plattingen er kanskje ikke drømmehelga for han :P

Skrevet

Han er fortsatt mindreårig :lol: Vi vurderer å ta han med til Sandnes, men om vi slipper hadde det vært greit for hans del. Fly, hotell, masse mennesker som roper, skriker og hoier og matmor + matfar på plattingen er kanskje ikke drømmehelga for han :P

Skulle gjerne hjulpet, men bor i Oslo selv, og de fleste jeg kjenner "nordpå" skal på ølbrygging den helga. :P

Skrevet

Jeg vet kanskje noen som kan hjelpe deg, de har selv 3 Engelsk mastiffer (yngste 18 uker om jeg ikke husker feil) så de er vant til store hundevalper ;) sender deg pm om mer info så kan du kontakte henne.

Skrevet

Jeg har sikkert mulighet.. Har ikke heeelt kontroll på hva jeg skal eller hvor og slikt, siden jeg pleier å dra hjem til enten foreldrene mine eller til svigerforeldrene mine. Men null stress å ha me en hund til, så trenger du pass, får du bare skrike ut ;)

Skrevet

Jeg har sikkert mulighet.. Har ikke heeelt kontroll på hva jeg skal eller hvor og slikt, siden jeg pleier å dra hjem til enten foreldrene mine eller til svigerforeldrene mine. Men null stress å ha me en hund til, så trenger du pass, får du bare skrike ut ;)

Det er kanskje ikke så rart, det er jo en stund til :D Det høres bra ut! Hvor bor du og hvilken hund har du?

Skrevet

Vi er hjemme da, og kan absolutt passe en liten stor valpesjarmør :) Bor i trondheim sentrum.

:D Sonen består jo bare av snille og hjelpefulle folk!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...