sham Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Hellu! Lurte på forskjellen på klinikkassistent og Resepsjonist? Resepsjonist skjønner jeg, men hva er forskjellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Klinikkassistent på dyreklinikk? Da jeg jobbet som assistent gjorde jeg alt fra å hjelpe til på operasjon, til å sitte i skranken å hjelpe kunder med betaling og salg av fôr osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 5. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Jupp Dyreklinikk/hospital. ok, var det jeg tenkte. Sendte en Mail til en Dyreklinikk og de hadde ikke noe ledig Resepsjonist, men klinikk assistent:D så skal søke.. Lønnen er kanskje ikke noe å skryte av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Jupp Dyreklinikk/hospital. ok, var det jeg tenkte. Sendte en Mail til en Dyreklinikk og de hadde ikke noe ledig Resepsjonist, men klinikk assistent:D så skal søke.. Lønnen er kanskje ikke noe å skryte av? Helt grei lønn.. Nå jobbet jeg bare 3 dager i uka først, og så ble det bare to dager etterhvert, men så blir det jo gjerne noe ekstra med operasjoner som tar lang tid, eller akutte ting som kommer som gjør at man må jobbe lenge og seint. Men jeg overlevde fint på kun 2 dager i uka. Billig husleie også da så da gikk det greit! Jobber man der 5 dager i uka f.eks. er nok det mer enn nok. Eller akkurat nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 5. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Helt grei lønn.. Nå jobbet jeg bare 3 dager i uka først, og så ble det bare to dager etterhvert, men så blir det jo gjerne noe ekstra med operasjoner som tar lang tid, eller akutte ting som kommer som gjør at man må jobbe lenge og seint. Men jeg overlevde fint på kun 2 dager i uka. Billig husleie også da så da gikk det greit! Jobber man der 5 dager i uka f.eks. er nok det mer enn nok. Eller akkurat nok Ok, takk for svar Har helt grei lønn nå, så hvis det ikke er mindre enn det jeg har allerede så er jeg iallefall fornøyd.. men må iallefall søke da, så får jeg se om jeg får den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taz Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Har vært borti klinikk assistenter som tjener 100 kr timen, og noen som hadde jobbet der i 5 år elns som hadde en lønn på 115 kr timen. Men får nå håpe at det ikke er vanlig å få så dårlig lønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 5. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Oi! Det var lite. Hvis det er så lite er det ikke aktuelt for meg iallefall Men da har jeg iallefall sendt søknad og CV så får vi se:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Jeg får mer enn det i timelønn som klinikkassistent. Pluss tillegg ved kveldsjobbing, men fett tjener man definitivt ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullulven Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Da jeg var praktikant på klinikk hadde jeg 135kr timen. Vet om assistenter som er oppe i 148kr timen etter 3år, men også om de som har 112kr timen etter like lang tid. Tror det kommer helt ann på hvordan klinikk du kommer til og hvor mye ansvar assistentene har. Norsk dyrepleier og assistent forening har forhandlet fram en minstelønn Tvi tvi med jobbsøking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 5. Oktober 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Jeg får mer enn det i timelønn som klinikkassistent. Pluss tillegg ved kveldsjobbing, men fett tjener man definitivt ikke. Ok. Å tjene fett på en slik jobb regner jeg ikke med. Tjener ikke fett nå heller, men vil jo ha til livets opphold Da jeg var praktikant på klinikk hadde jeg 135kr timen. Vet om assistenter som er oppe i 148kr timen etter 3år, men også om de som har 112kr timen etter like lang tid. Tror det kommer helt ann på hvordan klinikk du kommer til og hvor mye ansvar assistentene har. Norsk dyrepleier og assistent forening har forhandlet fram en minstelønn Tvi tvi med jobbsøking. Åja ok, 148 kr var greit. Jeg har mere enn det pr. dags dato, så får se hva det blir Er jo en drøm å jobbe på en vet. klinikk Tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 5. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2011 Kort forklart er en klinikkassistent en som jobber på en dyreklinikk uten å være utdannet som dyrepleier eller dyrlege. I enkelte land, Sverige for eksempel (tror jeg ihvertfall), er det ikke lov å være ansatt på en dyreklinikk uten en av disse titlene. Resepsjonist/klinikkassistent er på en måte det samme. Det varierer veldig fra klinikk til klinikk hva de lar assistene få lov til å være med på. Noen steder får man bare gjøre de litt kjedelige jobbene som å ta telefoner, ta betaling og vaske, mens andre lar deg assistere, hjelpe til under operasjoner osv. Lykke til med jobbsøkinga! Klinikkarbeid kan være veldig spennende og lærerikt, selv om det innebærer mye rengjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikkjehuset.no Skrevet 9. Oktober 2011 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2011 Jeg jobber for tiden som Klinikkassisten, og har gjort det i 3år nå. En klinikkassistent jobber ofte som resepsjonist, og hjelper veterinærene med alt de trenger hjelp til. Klinikkassistenen har ingen utdanning, men kurses ofte av klinikken. Jeg startet på 110,- timen i lønn, nå 150,- I august 2011 startet jeg på utdannelse som Dyrlegesekretær. Det er en helt ny utdannelse i Norge, startet av Fagsenteret i sammarbeid med Veterinærer, Utstyrsgrossister som JFA, Kruuse, Royal Canin, Vetserve med fler. Det er en grunndig utdannelse som går en annen vei enn Dyrepleier utdannelsen og gir mer innsikt i drift, økonomi, vedlikehold, service osv. Les mer om det på linken. Ferdig utdannet får en også fagbrev. Lykke til 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4 musketerer Skrevet 7. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2016 På 9.10.2011 at 8:28 PM, Piraya skrev: Hvordan synes du utdanningen var, Piraya? Jeg tar samme utdanningen nå. Var innmeldt til det kullet som du gikk på, men tok Oslo Hundeskole istdenfor.... På 9.10.2011 at 8:28 PM, Piraya skrev: I august 2011 startet jeg på utdannelse som Dyrlegesekretær. Det er en helt ny utdannelse i Norge, startet av Fagsenteret i sammarbeid med Veterinærer, Utstyrsgrossister som JFA, Kruuse, Royal Canin, Vetserve med fler. Det er en grunndig utdannelse som går en annen vei enn Dyrepleier utdannelsen og gir mer innsikt i drift, økonomi, vedlikehold, service osv. Les mer om det på linken. Ferdig utdannet får en også fagbrev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bianca w magic Skrevet 7. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2017 Utdannelsen er virkelig bra. De har drevet med det i nesten 10 år og har ansatte som er veterinær og lærere. Vet at de har fått mange avtaler med klinikker nå slik at det er enklere å få jobb som dyrlegesekretær nå enn tidligere. Lønnen stiger også veldig når man har tatt fagbrevet slik at de som har fullført utdannelsen har rett på tarifflønn som er godt over 160 kr timen. Kjenner flere som har tatt denne utdannelsen nå. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts