Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye fysisk trening får hundene deres?


Petra
 Share

Recommended Posts

Jobber jeg tidlig får Jaily kort morgentur på ca 10-20 minutter. Etter jobb får hun enten en tur på 1-2 timer eller så er vi på trening. (Lydighet, spor eller felt.) Liten tissings før natta.

Jobber jeg sent går Jaily og jeg lang morgen tur på 1-1 1/2 time (ca 4-5 km). Liten tissings før jeg drar på jobb. Når jeg kommer hjem om kvelden går vi gjerne en liten runde.

I helgene kommer det veldig ann på hva annet jeg har å gjøre, men vi går gjerne litt spor eller kjører felt. Noen helger går vi bare turer og koser oss og er da gjerne ute i 2-4 timer. Men da er det ikke snakk om heftig gange, mer koseturer med klatring opp og ned skråninger/åser i skogen og utforsker nye steder. :)

En og annen sjeeeelden gang tar vi oss en jogge-/sykkelturer i steden for de vanlige rusleturene, men med kneproblemene mine er det svært sjeldent for tida.

Vil ikke påstå at Jaily er i toppform, men hun er slank og greit muskla og har utholdenhet nok til det vi liker å drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Stort sett 30 minutter om morgenen før jeg drar på jobb. Deretter varierer resten av dagen veldig. Det blir minst 1 time tur tilsammen hver dag. Prøver å få gått skikkelig skogstur på 1-3 timer 2-3 da

Når det kommer til turer i skog og fjell, så er det jo ikke bare bikkja sin tur, det er jo like mye min tur, jeg liker meg ute - og derfor har skaffet meg en rase som passer til mitt aktivitetsnivå U

Tur hjelper i hvert fall mot energimangel. Nå har jeg ganske konsekvent gått minst en times tur i et par måneder, altså daglig. Og merker godt på hunden at hun får mer energi. Hun drar til og med i bå

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...