Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil noen redigere/justere mitt bilde?


Bjerknez
 Share

Recommended Posts

Jeg har lest noen tråder her inne hvor mange trenger hjelp til foto etc. og tenkte i den forbindelse på og starte en tråd hvor de som trenger hjelp til å redigere/fikse/manipulere et bilde kunne poste dette, slik at andre kan storme til å hjelpe.

Det er dog noen punkter som må følges før man tenker på og slenge inn et bilde som trenger redigering/justering:

1. Bildet bør ha høyest mulig oppløsning og sitter du med fler versjoner av samme bildet så legg inn det som er uredigert fra før.

2. Har du filen i "raw"-format så er dette det beste. En RAW-fil kan ikke forhåndsvises og eller lastes opp via dette forumet, så dette må du laste opp til egnet sted selv og linke til filen. Husk å legge inn en forminsket utgave i jpg. format av filen her i forumet, slik at alle kan se hvordan bildet er i utgangspunktet.

3. Skriv hva du forventer av resultatet, og hva som er viktig for deg å få frem i bildet. I det hele tatt mest mulig innformasjon om ønskede endringer, hvis det ikke bare er snakk om en vanlig "oppfrisking" av bildet.

En regel for redigereren kan være kjekt å legge til:

1. Alle bilder som er ferdig redigert postes i denne tråden som jpg. (slik at andre brukere kan se og lære) Høyoppløselige filer mellom partene kan tas via PM eller mail. Dette er ikke interessant for oss andre her inne.

Er sikkert flere her inne som er flinke når det gjelder dette, så det kan hende hjelpen blir god :)

Personlig så er jeg ingen ekspert selv, og denne tråden er ikke laget for at det er JEG alene som skal tillby hjelp, selv om jeg kanskje kommer til å prøve meg.

PS! Hvis forummoderatorer synes dette var en dårlig ide, så slett tråden/posten.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS: Legger du seriøst ut råfilen her kan hvem som helst laste det ned og si at de eier det. Du har ikke lenger noen bevis for at du eier copyright, uansett motiv.

Sant nok, men hvem her inne har vel interesse av å bruke et bilde av en annens kjæledyr?

Uansett, så kan jo en evt. RAW-fil også sendes på epost til den som tillbyr seg hvis ønskelig. Evt. så kan man heller sende en høyoppløselig jpg-fil istede.

Man kan vel si at det er prisen man kanskje må betale for å få bildet sitt justert av andre helt gratis. Så får det være opp til hver enkelt om dem synes det er verdt det. :)

Er som sagt mange måter å sende filer på, så det burde ikke bli noe problem å unngå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Denne tråden har vært lite brukt, synes jeg!

Jeg har et bilde jeg hadde blitt veldig glad om noen vil prøve seg på.

151.jpg?w=500&h=334

Jeg liker dette bildet så utrolig godt av Tinka. Det jeg ikke liker er bakgrunnen. Det er så mye rot! Noen som har lyst til å fjerne det? Det kan godt være gresset, liksom, bare uten alle tingene på. Jeg skulle også gjerne hatt vekk det lille man ser av bånden hennes under øret.

Liten bonusgreie, hvis dere er så flinke og kjeder dere litt: Jeg er veldig glad i brune/beige toner. Jeg har tenkt litt på at jeg tror dette bildet ville blitt penere om gresset var sånn høst beige/gult/gylden/sandfarget? Dere skjønner hva jeg mener. Hadde vært litt gøy å se, iallefall!

Men det jeg ønsker mest er å få vekk de stygge tingene. Noen som vil? :flowers:

EDIT:

Her er linken til bildet i større format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...