Gå til innhold
Hundesonen.no

Frastjålet 4 hunder


Guest Lilli22
 Share

Recommended Posts

Om ein ikkje låser bildører, husdører o.l. er eg frekk nok til og meine at folk legger opp til det sjølv og "leverar" ting til frekke tjuvar.

Du mener virkelig ikke at man legger opp til værsågod forsyn deg om man ikke låser en dør? Er det liksom greit at folk forsyner seg av andres ting så lenge det ikke er innelåst? Håper jeg misforsto deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er av rasen shetlands sheepdog. De veier rundt 20 kilo hver.

Dæng, det var digre sheltier :huh: Mine veier mellom 5-7 kg...

Trist å miste hundene på den måten, men man burde aldri gå fra bilen ulåst, og særlig ikke når man har dyrebar last :hmm:

Håper hundene blir funnet i god behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder dere?!? Kan man skylde seg selv så lenge hundene ikke er bak lås og slå? Nei, NÅ får dere gi dere! Skal man ikke kunne sette fra seg/ha med seg hundene så lenge de ikke er under konstant oppsyn eller låst inne? Det er helt kynisk tankegang mot de stakkars ofrene som har blitt utsatt for å bli frastjålet det kjæreste de eier...

Det skal ikke være slik at man må sikre levende dyr på lik linje med vanlige verdisaker.

Jeg har mine hunder bundet overalt og regner ikke med at noen tar de. Akkurat som jeg ikke regner med at man må ha barn innelåst eller under oppsyn konstant.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kødder dere?!? Kan man skylde seg selv så lenge hundene ikke er bak lås og slå? Nei, NÅ får dere gi dere! Skal man ikke kunne sette fra seg/ha med seg hundene så lenge de ikke er under konstant oppsyn eller låst inne? Det er helt kynisk tankegang mot de stakkars ofrene som har blitt utsatt for å bli frastjålet det kjæreste de eier...

Det skal ikke være slik at man må sikre levende dyr på lik linje med vanlige verdisaker.

Jeg har mine hunder bundet overalt og regner ikke med at noen tar de. Akkurat som jeg ikke regner med at man må ha barn innelåst eller under oppsyn konstant.

Enig! :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er nå engang slik at vi faktisk har funnet opp låser, da. Det er ikke bare for å gjøre det vanskelig for eieren av bilen, liksom...

SELVSAGT må man ta endel av skylden hvis man går ifra ulåste dører og ting blir stjålet - alle fall de av oss som lever i bynære strøk. Kanskje bedre utabys, men uansett mener jeg at man jo bør alltid låse etter seg - hvis man kan.

Men det gjør ikke marerittet til eieren noe mindre, da - bare en dårlig samvittighet i tillegg. Stakkars eier! Og kanskje stakkars hunder (det vet vi jo ikke ennå, da)

Sist det skjedde tilsvarende ble bilen levert tilbake veldig raskt, da - med hunden(e) vel forvart i sine egne bur. Får håpe denne biltyven tar til fornuften også.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være slik at man må sikre levende dyr på lik linje med vanlige verdisaker.

Jeg har mine hunder bundet overalt og regner ikke med at noen tar de. Akkurat som jeg ikke regner med at man må ha barn innelåst eller under oppsyn konstant.

Jeg sikrer HELLER dyr og unger enn vanlige verdisaker jeg da men. Hadde hund eller en av ungene mine forsvunnet, skadet seg eller annen for at nettopp at jeg(vi) ikke hadde fulgt med, så kunne jeg aldri tilgitt meg selv. Akkurat DER driter jeg i om 'det skal vel ikke være riktig' eller andre fraser.

Vi VET hunder spesielt blir stjålet, vi VET unger må ha oppsyn for de skader seg osv - det ER endel av slik samfunnet ER - det er ingen som sier at dette er riktig, men er altså en realitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan vel gjøre feil. Hun er neppe den første til å gå ifra bilen sin ulåst for å gjøre et par ærender. Folk binder fortsatt hundene sine utenfor butikken, de færreste blir uglesett av den grunn.

Det er tragisk at mennesker gjør slikt, men det er vel ikke akkurat en hemmelighet. Som Aniria sa, kan man jo spørre seg selv om det var hundene eller bilen tyven mente å ta. Var det det siste er det ikke godt å si hva som skjedde med hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener virkelig ikke at man legger opp til værsågod forsyn deg om man ikke låser en dør? Er det liksom greit at folk forsyner seg av andres ting så lenge det ikke er innelåst? Håper jeg misforsto deg nå.

Nei, er ikkje det eg meinar. Men med tanke på korleis dagens samfunn faktisk er, der folk gjerne tar ting utav henda på folk (ja, det har faktisk skjedd), så må ein nesten rekne med at det finst folk som er frekke nok til og halde utkikk etter til dømes ein ulåst bil. No er det uklart om personen var ute etter bil og/eller hundane, men jah.

Eg personleg ville aldri etterlatt hunden min i ulåst bil eller hus, rett og slett fordi du aldri veit når det er slike raringar på ferde. Det å binde ein hund utafor ein butikk til dømes er også noko eg synest eg uansvarleg (og ulovleg?). Kven som helst kan stikke av med hunden. Og dermed meinar eg at folk kan vere litt dumdristige når dei gjer slikt. Sjølvsagt kan ein glipp skje og du gløymer å låse bilen, men det er tross alt ein grunn for at vi har lås :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, dette var skikkelig skummelt. Jeg har gått fra Blondie i bilen på samme senteret, og den ene gangen trodde jeg faktisk at jeg hadde glemt å låse bilen. Jeg hadde ikke trodd at det var stedet slike ting skulle skje. Heldigvis er Blondie i bur som ingen klarer å se inn, så de får ikke med seg at det er en hund der og hvilken hund det er. Småraser er jo ekstra populære. Men den gangen jeg trodde jeg hadde glemt å låse bilen, så skrek hun når jeg gikk, så da hadde de hørt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du er naiv om du tror at en ulåst bil ikke kan bli stjålet, fordi verden er så full av samvittighet...

Og har du i tillegg hunder i bilen, ja da låser du jammen meg ta døren så bilen ikke blir stålet (med hundene i).

Kardemommeby er bare et eventyr...

Så hvis du glemmer å låse bilen. Kommer tilbake og ser at hundene dine er borte,så tenker du bare "Der fikk jeg som fortjent siden jeg ikke låste bilen. Det er min feil at de er borte" ?

Det er ihvertfall feil å tenke på den måten.

Man skal kunne forvente at mennesker ikke tar andres eiendeler selv om de er tilgjengelige for dem.

Men,ja,vi vet alle at det finnes mennesker som ikke bryr seg om andre. Og man bør selvfølgelig låse uansett,men fortsatt synes jeg at man skal kunne forvente at eiendeler fortsatt er i bilen når man kommer tilbake. Om de er det er en annen sak.

Vi hadde flaks en gang.

Vi skulle på besøk til min samboers mor en ettermiddag. Hun bor i midt sentrum,og der er det jo alltid mye rare mennesker. Parkerte på en parkeringsplass,som er i bruk av mange mennesker i løpet av dagen. Vi tok med oss bikkja opp,og hadde det koselig der en liten time. Vi går ned til bilen for å reise å handle,så ser jeg at bildøren på min side er åpen,og da mener jeg vidåpen,jeg hadde glemt å i det heletatt lukke den :|

Jeg fikk panikk,for alt av mobiler,kort og penger lå inni der.

Jeg hoppet inn for å se hva som var borte,men alt lå der det var da vi gikk :sweat:

Jeg fikk igjen litt av trua på menneskeheten etter den hendelsen :whistle: Men jeg passer alltid på å faktisk lukke døra etter dette ;) Og å låse selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stjålet i bilen til foreldrene mine når jeg var baby. Tror tyvene fikk sjokk når de så meg, for bilen stod parkert noen hundre meter lenger borte! haha...

:| :| :| :| :| :| Godt de hadde vett nok til å ikke bare kjøre på!

Hurra, alle hundene er funnet!

http://www.bt.no/nyh...et-2584650.html

Jeeeei! Happy ending! :banana: :banana: :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra siste linken: "Bilene tilbragte torsdagskvelden og natt til fredag bak i stasjonsvognen." :lol: Skriver i siget :P

Men ja, det er vel EN sheltie der og ikke 3 :P

Men tilbake til det der med å stole på mennesker. Det gjør jeg aldri. ALDRI. Jeg mener faktisk at vi lever i en slik verden der vi må forvente at folk faktisk gjør sånt jeg. Folk er blitt utrolig frekke, og det er ikke slik som "i gamle" dager lengre, dre man kunne sette sykkelen utafor butikken, ulåst, mens man var inne for å kjøpe en sjokolade osv.. Teit eksempel men ja :P

Hadde hunden min blitt stjålet fordi JEG ikke låste døra så hadde jeg faktisk skyldt på meg selv.. Hadde jeg låst døra er det ikke sikkert de hadde tatt seg bryet med å prøve å åpnde den, og dermed var hunden mindre tilgjengelig for tyveri osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du glemmer å låse bilen. Kommer tilbake og ser at hundene dine er borte,så tenker du bare "Der fikk jeg som fortjent siden jeg ikke låste bilen. Det er min feil at de er borte" ?

Helt korrekt!

Om jeg er så dum å lar bilen stå ulåst med nøklene i, ja da har jeg ikke hatt mye blodomløp om jeg i tillegg har noe/noen inni der som for alt i livet ikke burde stjeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt!

Om jeg er så dum å lar bilen stå ulåst med nøklene i, ja da har jeg ikke hatt mye blodomløp om jeg i tillegg har noe/noen inni der som for alt i livet ikke burde stjeles...

Men det er fortsatt tyvens feil,ikke din. Å da snakker jeg bare om du glemmer,ikke om du med vilje går fra bilen slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...