Gå til innhold
Hundesonen.no

Evaluering av utstilling


HHC
 Share

Recommended Posts

Jeg skal lage et slikt et evalueringsskjema for utstillingen vår som folk kan svare på anonymt. Utstilling har blitt dyrt, og vi er derfor interessert i å få tak i tilbakemeldingene som ikke alltid når tilbake til oss slik at vi kan tilby en best mulig tjeneste for pengene folk betaler i påmelding.

Hvilke spørsmål mener dere burde være på et slikt skjema?

Spørsmålene bør kunne besvares med "meget bra", "passe", "mindre bra" og "vet ikke" eller lignende. Det vil bli plass til øvrige kommentarer nederst.

Så lurer jeg på hva dere tenker om en slik evaluering? Er det bare bortkastet tid, eller en lur ting? Ville du satt pris på å kunne komme med slike tilbakemeldiger?

Håper sonisene kan bidra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært med på evaluering av én utstilling, og det var første året vi testet ny utstillingsplass for spesialen vår, hvor det parallelt med evalueringen ble foretatt en veiledende avstemning for UK om vi skulle flytte tilbake til forrige stedet, beholde dette stedet eller finne et tredje sted.

Har dere tenkt på hvordan dere skal få inn svarene? Spørreskjema i katalogen, dele ut ringside, maile ut etterpå, eller hva? Jeg tror at dette må gjøres riktig om en skal ha en effektiv og nyttig evaluering.

Er det en retrieverspesial eller en utstilling for alle raser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lurt, spesielt på spesialer og sånt som folk gjerne reiser langt og forventer "litt ekstra" :)

Spesial og spesial er en av utstillingene arrangert av de ulike avdelinge i NRK for retrievere i løpet av et år.

Jeg har bare vært med på evaluering av én utstilling, og det var første året vi testet ny utstillingsplass for spesialen vår, hvor det parallelt med evalueringen ble foretatt en veiledende avstemning for UK om vi skulle flytte tilbake til forrige stedet, beholde dette stedet eller finne et tredje sted.

Har dere tenkt på hvordan dere skal få inn svarene? Spørreskjema i katalogen, dele ut ringside, maile ut etterpå, eller hva? Jeg tror at dette må gjøres riktig om en skal ha en effektiv og nyttig evaluering.

Er det en retrieverspesial eller en utstilling for alle raser?

Enten som et ark som kan rives ut av katalogen med informasjon/oppfordring om og svare (setter frem postkasse) eller på et bord ved siden av postkassen ved sekreteriat med plakat.

JEG personlig hadde likt å kunne gi tilbakemeldinger på ulike forhold - enten for å si at jeg er veldig fornøyd eller motsatt. Er ikke alltid greit å vite. Og får man f.eks kun en negativ tilbakemelding og ingen positive, mens i realiteten er alle andre fornøyd men sier ikke et pip så er jo det litt kjipt? Og som nevnt har utstilling blitt dyrt, har selv begynt å velge vekk "drittutstillinger" som Elverum hvor det er omtrent 4km og gå fra parkeringa, eller haller med skikkelig drittgulv ovs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten som et ark som kan rives ut av katalogen med informasjon/oppfordring om og svare (setter frem postkasse) eller på et bord ved siden av postkassen ved sekreteriat med plakat.

JEG personlig hadde likt å kunne gi tilbakemeldinger på ulike forhold - enten for å si at jeg er veldig fornøyd eller motsatt. Er ikke alltid greit å vite. Og får man f.eks kun en negativ tilbakemelding og ingen positive, mens i realiteten er alle andre fornøyd men sier ikke et pip så er jo det litt kjipt? Og som nevnt har utstilling blitt dyrt, har selv begynt å velge vekk "drittutstillinger" som Elverum hvor det er omtrent 4km og gå fra parkeringa, eller haller med skikkelig drittgulv ovs...

Så lenge det er en lokal spesial, tror jeg mange vil være interessert i å svare.

Jeg ville holdt skjemaet kort - maks en side, enkle spørsmål - og en åpen rubrikk til slutt for å utdype scorene.

Tema som kan være greit å spørre om er:

Informasjon før utstillingsdagen (fra utstillingsannonse til PM, tilgjengelig kontaktperson underveis, etc)

Utstillingsplassen (gjelder både parkering, ringstørrelse, underlag, omgivelser)

Gjennomføring (parkering(svakter), inngang, skilting, sekretariat, informasjon underveis, ringpersonell)

Premier og rosetter (premier er viktig på en spesial, synes mange)

Kiosk/mattilbud

Andre aktiviteter (om dere tilbyr mer enn utstilling)

Så kan dere jo også spørre hvor mange ganger de har vært der, så dere vet om det er skuffet førstereis eller erfaren utstiller som svarer - alle skal være fornøyd.

Selv om dere ikke får så mange positive tilbakemeldinger, er det jo greit å få vite hva som ikke fungerer, også må en anta at det folk ikke sier noe om fungerer helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er en lokal spesial, tror jeg mange vil være interessert i å svare.

Jeg ville holdt skjemaet kort - maks en side, enkle spørsmål - og en åpen rubrikk til slutt for å utdype scorene.

Tema som kan være greit å spørre om er:

Informasjon før utstillingsdagen (fra utstillingsannonse til PM, tilgjengelig kontaktperson underveis, etc)

Utstillingsplassen (gjelder både parkering, ringstørrelse, underlag, omgivelser)

Gjennomføring (parkering(svakter), inngang, skilting, sekretariat, informasjon underveis, ringpersonell)

Premier og rosetter (premier er viktig på en spesial, synes mange)

Kiosk/mattilbud

Andre aktiviteter (om dere tilbyr mer enn utstilling)

Så kan dere jo også spørre hvor mange ganger de har vært der, så dere vet om det er skuffet førstereis eller erfaren utstiller som svarer - alle skal være fornøyd.

Selv om dere ikke får så mange positive tilbakemeldinger, er det jo greit å få vite hva som ikke fungerer, også må en anta at det folk ikke sier noe om fungerer helt greit.

TAKK! Du skrev nettopp mye av det jeg tenke, bare på en myyye ryddigere måte :)

Det med hvor erfarne de var som utstillere var jo lurt i grunnen. Vi har langt i fra en 110% perfekt gjennomføring fra ende til annen, men fortsatt greit å vite hvor det største forbedringspotensialet ligger :)

Noen som har flere innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker at flest mulig skal svare, så kan dere jo for eksempel ha et lotteri med en premie - hver svarslipp byttes mot et lodd der det leveres inn.

Ikke dumt! Eller kanskje en liten oppmerksomhet som takk for at de svarte? I og med at ikke alle blir igjen såpass sent at mange har rukket å svare før vi trekker...

I såfall en ting til hunden eller mennesket? (til mennesket kan f.eks være en sjokolade)

Synest det kan vere svært så lurt! Kunne i vert fall gjerne tenke meg å svare på evalueringsspørsmål frå utstillingane eg har vert på. Spesielt med tanke på at det er enkelte ting eg synest høyrer til på ei utstilling. :)

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...