Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokker!


charlotte

Recommended Posts

Skrevet

hehehe, ja skulle jeg også til å spørre om. Sikkert da hun traff Martine :)

Martine gikk jeg på skolen sammen med, og har kjent henne i rundt 5 år. Så det var ikke da. Jeg har nok ikke begynt med klikkertrening på den basis Benedicte og Loke gjør, men jeg er alltid interessert i å lære og det skader ikke å gjøre noen ting the klikker way. Hunden blir ikke ødelagt av å gjøre ting litt annerledes liksom. Jeg trener jo med PF og NS fra før allikevel, så steget er ikke så stort. Men jeg kan nok aldri kalle meg en klikkertrener siden jeg tror på lederskap, rang, dominans og will to please - siden såkalte "ekte" klikkertrenere forkaster alle de orda. I første omgang har jeg lyst til å ta et kurs, og få bedre forståelse for hva det går ut på før jeg kan si at det ikke funker. For jeg tror det funker.

Skrevet

Martine gikk jeg på skolen sammen med, og har kjent henne i rundt 5 år. Så det var ikke da. Jeg har nok ikke begynt med klikkertrening på den basis Benedicte og Loke gjør, men jeg er alltid interessert i å lære og det skader ikke å gjøre noen ting the klikker way. Hunden blir ikke ødelagt av å gjøre ting litt annerledes liksom. Jeg trener jo med PF og NS fra før allikevel, så steget er ikke så stort. Men jeg kan nok aldri kalle meg en klikkertrener siden jeg tror på lederskap, rang, dominans og will to please - siden såkalte "ekte" klikkertrenere forkaster alle de orda. I første omgang har jeg lyst til å ta et kurs, og få bedre forståelse for hva det går ut på før jeg kan si at det ikke funker. For jeg tror det funker.

Super innstilling! :) Og hadde vi alle hatt deninstillingen, så hadde det ikke vært så mye krangling her inne :D

Skrevet

Martine gikk jeg på skolen sammen med, og har kjent henne i rundt 5 år. Så det var ikke da. Jeg har nok ikke begynt med klikkertrening på den basis Benedicte og Loke gjør, men jeg er alltid interessert i å lære og det skader ikke å gjøre noen ting the klikker way. Hunden blir ikke ødelagt av å gjøre ting litt annerledes liksom. Jeg trener jo med PF og NS fra før allikevel, så steget er ikke så stort. Men jeg kan nok aldri kalle meg en klikkertrener siden jeg tror på lederskap, rang, dominans og will to please - siden såkalte "ekte" klikkertrenere forkaster alle de orda. I første omgang har jeg lyst til å ta et kurs, og få bedre forståelse for hva det går ut på før jeg kan si at det ikke funker. For jeg tror det funker

Så morro :)

Men husk at klikkertrening er ikke en relgion (det kan bare virke sånn :roll: )

Jeg tror på lederskap jeg (eller forelderskap),jeg bare forventer ikke at hunden skal gjøre noe bare for å glede meg og jeg straffer han ikke hvis han ikke gjør det liksom :)

Skrevet

Super innstilling! :D Og hadde vi alle hatt deninstillingen, så hadde det ikke vært så mye krangling her inne :D

Alltid lurt å prøve noe nytt :D Og det skader ikke på Lisa siden du har så god kustus fra før av. Lærte Vicky å skru av lyset for litt siden, og hun skrur det av og på hele tiden :P Spesiellt hvis hun kjeder seg når jeg sitter på pc`n. Så plutselig sitter jeg i bekmørkt rom :)

Skrevet

Alltid lurt å prøve noe nytt :D Og det skader ikke på Lisa siden du har så god kustus fra før av. Lærte Vicky å skru av lyset for litt siden, og hun skrur det av og på hele tiden :P Spesiellt hvis hun kjeder seg når jeg sitter på pc`n. Så plutselig sitter jeg i bekmørkt rom :)

:P:x:P

Skrevet

Martine gikk jeg på skolen sammen med, og har kjent henne i rundt 5 år. Så det var ikke da. Jeg har nok ikke begynt med klikkertrening på den basis Benedicte og Loke gjør, men jeg er alltid interessert i å lære og det skader ikke å gjøre noen ting the klikker way. Hunden blir ikke ødelagt av å gjøre ting litt annerledes liksom. Jeg trener jo med PF og NS fra før allikevel, så steget er ikke så stort. Men jeg kan nok aldri kalle meg en klikkertrener siden jeg tror på lederskap, rang, dominans og will to please - siden såkalte "ekte" klikkertrenere forkaster alle de orda. I første omgang har jeg lyst til å ta et kurs, og få bedre forståelse for hva det går ut på før jeg kan si at det ikke funker. For jeg tror det funker.

OKei :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...