Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har en hannhund på 5 år som nå har tisset inne 2 ganger på ca. 4 uker (jeg visste det ikke før i dag). Han har ingen andre symptomer på at noe er galt. Kan det være UVI? Evt. andre ting det kan være?

Skrevet

ville sjekka det for uvi, Anastasia hadde det samme for litt siden(rikitignok er ho yngre, men ho pleier da ikke å tisse inne, med mindre jeg virkelig er treig..)

Skrevet

Er hunden kastrert evnt kjemisk kastrert?

Nei, ingen av delene. UVI er nå sjekket ut og utelukket. Skal til grundigere sjekk snart, men tar gjerne i mot flere tips hvis noen har.

Skrevet

Er prostata sjekket på han?

Har du fulgt med om han drikker mer enn normalt?

Nei, dyrlegen skal ta en grundig sjekk av ham nå. Skal sette det opp på listen over ting jeg skal be om å få sjekket. Han drikker som vanlig.

Skrevet

Det er ikke noe så enkelt som at en tispe i distriktet har løpetid og legger igjen "spor" ute? ;) Det kan fort få markeringstrangen til å melde seg.

Skrevet

Det er ikke noe så enkelt som at en tispe i distriktet har løpetid og legger igjen "spor" ute? ;) Det kan fort få markeringstrangen til å melde seg.

Vi har med det i vurderingen også, men han har aldri gjort noe lignende før til tross for at han nå blant annet har delt hus med løpetispe gjennom tre løpetider. Det var ikke "markeringsmengde" på det heller, det var en skikkelig pøl.

Skrevet

Min hannhund begynte å tisse inne og tisse på seg mens han sov når han var 6-7 år. Prostataen var problemet hans, og tissingen forsvant når han ble kastrert.

Skrevet

Min hannhund begynte å tisse inne og tisse på seg mens han sov når han var 6-7 år. Prostataen var problemet hans, og tissingen forsvant når han ble kastrert.

Takk for svar, og prostatasjekk skal definitivt med ja. Håper det er en så "enkel" løsning på det. Kastrering kan jeg leve med :).