Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode lydbøker, trenger tips


Raksha
 Share

Recommended Posts

Trenger noen tips om bøker som innes på lydbok. Det er i grunnen ikke det vanskeligste å finne, men det er superviktig at den som leser har en behagelig stemme! En som ikke høres ut som en trøtt 70 år gammel foreleser som kan stoffet sitt utenat og en monoton stemme. Har HP lest av Fry, og jeg liker stemmen hans veldig godt.

Gjerne historise romaner, eller litt fantasy med magi og sånt, har HP og Twilight. Trueblood falt ikke i smak som tvserie, så skeptisk om den finnes på lydbok, men kan la meg overbevise.

Både norske og engelske bøker/oversettinger er av interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilogien om Arn. Innleseren der har en så utrolig behagelig stemme som passer til historien og tidsepoken. Harald Grøndal mener jeg han heter.

Dan Brown sine bøker. Han leser med en utrolig innlevelse, særlig i "Engler og Demoner". Jeg er like med hver gang jeg hører den. Og da er nesten "Madonnagåten" et must etter "Da Vinci koden". Jeg gapskratta flere ganger under den. :lol:

Jo Nesbø. Nå har jeg bare hørt fire av de (Sorgenfri og de tre siste, men skal starte på alle om ikke alt for lenge).

Ringenes Herre både på norsk og engelsk, og Hobbiten.

Flere av Anne Holt sine bøker har vært bra lest inn, og jeg digger "De gales hus" (husker ikke forfatter). Og så må du høre "Kollektivt selvmord". :lol:

Trilogien om The Hunger Games.

Det er de jeg kommer på i farten. :P

Jeg har måtte gi meg med en bok en gang pga innleseren (Nattergalens gulv eller noe i den duren), og så liker jeg ikke "radioteater" opplegg. Skal ikke være lydeffekter eller mange som leser inn talen, for jeg blir bare forvirret av det og da blir det ikke bok for meg. Svensk er forøvrig et meget behagelig språk som lydbok. Hos meg går det i norsk, engelsk og svensk. Har ikke turt å prøve meg på noen tyske enda, men lurte på om jeg skal gå i gang med HP på tysk en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker nirm! De gales hus er vel karin fossum. Lest dem, men maaange år siden, så kanskje finne dem på lydbok.

Begynte på Arntrilogien engang, men jeg kom aldri gjennom den, en skal prøve igjen..

The hungergames er herved notert.

Dan Brown sine har jeg hørt, men ikke på norsk. Kanskje finne dem, og Madonnagåten har jeg ikke hørt.

Keep 'em comming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i The Hunger Games! Fantastiske bøker, godt lest inn lydbok! Ellers synes jeg "The host" er fantaaastisk (Stephenie Meyer).

The hungergames er på lista. Men det er trilogi? Tror bare jeg finner en. Hmh. "The host" kan jeg på rams. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kan du bare finne bøker du liker. De aller, aller fleste er godt lest inn. :) Jeg bruker å leite gjennom bokhandellistene ofte på jakt etter nye bøker, og hittil har jeg sjeldent blitt skuffet over innleseren. Boka derimot faller jo ikke alltid i smak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kan du bare finne bøker du liker. De aller, aller fleste er godt lest inn. :) Jeg bruker å leite gjennom bokhandellistene ofte på jakt etter nye bøker, og hittil har jeg sjeldent blitt skuffet over innleseren. Boka derimot faller jo ikke alltid i smak...

Problemet er at det er lengesiden jeg har lest noe som helst, og ikke helt klarer å sikte meg inn på annet enn bøker av obskure nykommere og der finner man ikke lydbøkene på "biblioteket mitt" sånn helt enda. :whistle:

A Discovery of Witches av Deborah Harkness. Herlig bok om vampyrer, hekser og denslags, har vel av flere blitt kalt "Twilight for voksne" :P

Takker og bukker, notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...