Gro Skrevet 22. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2014 Rema 1000 har kyllinglår til 19 kr kiloen om dagen, i 2 kilos pakning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Om man ikke er fisefin kan man lete i søpla til Rema/Kiwi/Rimi etc, og finne masse godis til hunden. Ofte er det ikke gått ut på dato heller. Koster ingenting. Det er faktisk ulovelig og tar de deg blitt du tatt for tyveri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Det er faktisk ulovelig og tar de deg blitt du tatt for tyveri Neida. Jeg har møtt på politiet flere ganger og de har aldri sagt noe på det, ifølge dem er det greit så lenge man ikke bryter seg inn noen steder, og ikke forsøpler. Politiet her i Tromsø har til og med uttalt skriftlig til nrk at de "aldri ville påtalt det som tyveri" (fritt etter hukommelsen), så da stoler jeg på det. Hva butikkene og vaktselskapene måtte mene om saken derimot, det varierer nok fra sted til sted. Der har jeg møtt på alle varianter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Ok, vet at hos Kiwi så blir man anmeldt om de tar deg, hvertfall det vi har fått beskjed om på jobben! Vi har egne kameraer som filmer der hvor vi kaster søppel og er noe borte blir de sjekket! Vi mister jo trossalt penger på at folk stjeler søppel fra oss! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Ok, vet at hos Kiwi så blir man anmeldt om de tar deg, hvertfall det vi har fått beskjed om på jobben! Vi har egne kameraer som filmer der hvor vi kaster søppel og er noe borte blir de sjekket! Vi mister jo trossalt penger på at folk stjeler søppel fra oss! Hvordan taper butikken på at noen tar søppla? De fleste butikker betaler jo for å få kasta søppla si, å mindre søppel bør jo være større fortjeneste? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Hvordan taper butikken på at noen tar søppla? De fleste butikker betaler jo for å få kasta søppla si, å mindre søppel bør jo være større fortjeneste? Når de finner det i søpla kjøper de ikke produktene i butikken. Penger tapt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Hvordan taper butikken på at noen tar søppla? De fleste butikker betaler jo for å få kasta søppla si, å mindre søppel bør jo være større fortjeneste? Vi får penger tilbake for avfallet vårt jo :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofie & Aska Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Har funnet masse snacks til hunden ved dumbsterdiving her i tromsø ja Masse fin kyllingfilet i frysen blant annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Skremmende verden vi lever i når folk blir anmeldt for å finne noe brukbart i det andre kaller "søppel" og fult brukendes mat i stoore kvoter kastes over en lav sko 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 Nå har jeg tilgang på mye fint kjøtt gjennom slakteren mamma og pappa sender sine dyr til, så har ikke prøvd meg på søppeldunkene, men mener å ha lagt merke til at butikkene her omkring låser containerne med hengelås? Men jeg er helt enig, hvis noen har bruk for "søppelet" er det vel bare bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 All søppelet vårt blir gjenvunnet, brukt enten ril energi eller mat til griser og andre gårdsdyr. Det vi kaster av mat er enten for dårlig til å selges, eller mat som har blitt ødelagt på andre måter (mistet i gulvet o.l). Mat som er fult brukbart blir gitt til kirkens bymisjon. Sikkert noen kiwier som ikke gjør det, men strengt tatt skal man det så lenge det er mulighet for det! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2014 All søppelet vårt blir gjenvunnet, brukt enten ril energi eller mat til griser og andre gårdsdyr. Det vi kaster av mat er enten for dårlig til å selges, eller mat som har blitt ødelagt på andre måter (mistet i gulvet o.l). Mat som er fult brukbart blir gitt til kirkens bymisjon. Sikkert noen kiwier som ikke gjør det, men strengt tatt skal man det så lenge det er mulighet for det! :-) Så bra at dere gjør det. Jeg vet at noen av butikkene her i byen gjør det samme, men dessverre kastes det for mye brukbart til at bymisjonen og lignende grupper kan ta imot alt. Jeg har noen venner som får mat av butikkene til dyrefôr, og de får så mye bra at de kjører rundt og deler ut mat til halve bekjenskapskretsen hver uke. Men dette ble veldig off-topic, beklager det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENEXXA Skrevet 24. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2014 Noen som vet om f.eks Nortura gir bort, eller selger billig kjøtt, innvoller og bein? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2014 Noen som vet om f.eks Nortura gir bort, eller selger billig kjøtt, innvoller og bein? Vet ikke om de gir bort, men på slakteriet sitt i Sarpsborg har de en egen medlemsbutik (for de som leverer slaktedyr til Nortura) hvor man kan handle til sterkt rabbaterte priser, der er det mange "skatter" å finne Har sett 10-kg blokker med hundemat der også, laget av slakteavfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GENEXXA Skrevet 25. Januar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2014 Da skal jeg ta en telefon til Slakterie på Andslimoen på mandagen og høre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhilosopherSe7en Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Hei... Jeg trenger noe hunden vår kan tygge på og kose seg med, som gjerne hjelper mot tannsten og er snilt mot magen. Er det noe spesielt jeg bør spørre etter, enten hos slakter eller på lokalbutikken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Hei... Jeg trenger noe hunden vår kan tygge på og kose seg med, som gjerne hjelper mot tannsten og er snilt mot magen. Er det noe spesielt jeg bør spørre etter, enten hos slakter eller på lokalbutikken? Griselabber er gode tannrensere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PhilosopherSe7en Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Er det noe en får hos slakter, eller er det noe som en kjøper ferdig tørket i dyrebutikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Er det noe en får hos slakter, eller er det noe som en kjøper ferdig tørket i dyrebutikk? Min får rå fra slakter, eller fryst om jeg vil ha ham opptatt i lang tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosinbolle Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Hvor finner man slaktere egentlig? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste her i Trondheim. Hører folk kjøper sodd osv av slakteren også, men hvor den befinner seg er et mysterium... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Hvor finner man slaktere egentlig? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste her i Trondheim. Hører folk kjøper sodd osv av slakteren også, men hvor den befinner seg er et mysterium... De forsvinner dessverre så dyra får lenger og lenger siste reise Kjøttforedlere finnes derimot, men prisen er høyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Christine Skrevet 6. September 2015 Rapporter Share Skrevet 6. September 2015 Hvor finner man slaktere egentlig? Kan ikke huske at jeg har sett en eneste her i Trondheim. Hører folk kjøper sodd osv av slakteren også, men hvor den befinner seg er et mysterium... Kvål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest klf692 Skrevet 20. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2016 Prøver meg her. Jeg har en Saluki blandingshund(3år gammel hannhund, ikke kastrert) jeg nylig har overtatt, og det er tydelig at han digger bein å gnafse på. Saken er bare den at det går litt unna for å si det sånn, så å handle på XXL til 39 kr per dag blir litt mer enn jeg ønsker. Jeg lurer forøvrig på om det går greit å gi ham bein utpå kveldingen hver dag, eller om jeg bør veksle litt med tyggeleke? Saken er at han har ekstrem frykt som jo har utløst aggresjon. Jeg har kommet langt på vei bare på en uke, men jeg merker at han får ut mye frustrasjon når han er 100% fokusert på gnafsingen og tilfredstillingen av kløende tenner. Jeg løper mye rundt med han, leker med leketøy og lekesloss også så han får tømt litt energi og testosteron samtidig. Jeg dytter litt på ham og han dytter tilbake og vi rett og slett tuller og tøyser Begge skjønner at det er lek, så jeg har ingenting imot at han gnafser meg på arm/hender, da det kun er markering, og jeg vil at han skal kjenne min lukt mens han gjør det så han får litt av valpesymptomene av seg over tid. Han er full av liv og jeg merker veldig at det hjelper å få tømt testosterontanken hans, for å få ham mer avslappet og rolig, så jeg vil få gjort dette så mye som mulig hver dag så han vil stole mer og mer på meg. Jeg har kikket på Ebay for å finne gode priser, men enten er det bare småsaker, eller så blir det for dyrt med frakt inkludert. Jeg bor i Fredrikstad så om noen vet om fine priser på hundebein(gjerne mer hunderelatert også) på Nordby ev.t Strømstad så takker jeg for det. Andre steder på nett, eller fysiske butikker jeg kan få handlet inn litt til en fornuftig penge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 20. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2016 14 minutter siden, Atlas skrev: Prøver meg her. Jeg har en Saluki blandingshund(3år gammel hannhund, ikke kastrert) jeg nylig har overtatt, og det er tydelig at han digger bein å gnafse på. Saken er bare den at det går litt unna for å si det sånn, så å handle på XXL til 39 kr per dag blir litt mer enn jeg ønsker. Jeg lurer forøvrig på om det går greit å gi ham bein utpå kveldingen hver dag, eller om jeg bør veksle litt med tyggeleke? Saken er at han har ekstrem frykt som jo har utløst aggresjon. Jeg har kommet langt på vei bare på en uke, men jeg merker at han får ut mye frustrasjon når han er 100% fokusert på gnafsingen og tilfredstillingen av kløende tenner. Jeg løper mye rundt med han, leker med leketøy og lekesloss også så han får tømt litt energi og testosteron samtidig. Jeg dytter litt på ham og han dytter tilbake og vi rett og slett tuller og tøyser Begge skjønner at det er lek, så jeg har ingenting imot at han gnafser meg på arm/hender, da det kun er markering, og jeg vil at han skal kjenne min lukt mens han gjør det så han får litt av valpesymptomene av seg over tid. Han er full av liv og jeg merker veldig at det hjelper å få tømt testosterontanken hans, for å få ham mer avslappet og rolig, så jeg vil få gjort dette så mye som mulig hver dag så han vil stole mer og mer på meg. Jeg har kikket på Ebay for å finne gode priser, men enten er det bare småsaker, eller så blir det for dyrt med frakt inkludert. Jeg bor i Fredrikstad så om noen vet om fine priser på hundebein(gjerne mer hunderelatert også) på Nordby ev.t Strømstad så takker jeg for det. Andre steder på nett, eller fysiske butikker jeg kan få handlet inn litt til en fornuftig penge? Kjøp margbein i matbutikkene i Sverige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 20. Oktober 2016 Rapporter Share Skrevet 20. Oktober 2016 14 minutter siden, Atlas skrev: Prøver meg her. Jeg har en Saluki blandingshund(3år gammel hannhund, ikke kastrert) jeg nylig har overtatt, og det er tydelig at han digger bein å gnafse på. Saken er bare den at det går litt unna for å si det sånn, så å handle på XXL til 39 kr per dag blir litt mer enn jeg ønsker. Jeg lurer forøvrig på om det går greit å gi ham bein utpå kveldingen hver dag, eller om jeg bør veksle litt med tyggeleke? Saken er at han har ekstrem frykt som jo har utløst aggresjon. Jeg har kommet langt på vei bare på en uke, men jeg merker at han får ut mye frustrasjon når han er 100% fokusert på gnafsingen og tilfredstillingen av kløende tenner. Jeg løper mye rundt med han, leker med leketøy og lekesloss også så han får tømt litt energi og testosteron samtidig. Jeg dytter litt på ham og han dytter tilbake og vi rett og slett tuller og tøyser Begge skjønner at det er lek, så jeg har ingenting imot at han gnafser meg på arm/hender, da det kun er markering, og jeg vil at han skal kjenne min lukt mens han gjør det så han får litt av valpesymptomene av seg over tid. Han er full av liv og jeg merker veldig at det hjelper å få tømt testosterontanken hans, for å få ham mer avslappet og rolig, så jeg vil få gjort dette så mye som mulig hver dag så han vil stole mer og mer på meg. Jeg har kikket på Ebay for å finne gode priser, men enten er det bare småsaker, eller så blir det for dyrt med frakt inkludert. Jeg bor i Fredrikstad så om noen vet om fine priser på hundebein(gjerne mer hunderelatert også) på Nordby ev.t Strømstad så takker jeg for det. Andre steder på nett, eller fysiske butikker jeg kan få handlet inn litt til en fornuftig penge? Kyllingvinger naturell, (uten tilsatt saltlake), margbein, oksehaler, osv kan du gi han. (Og totalt of topic - men vi trenger bilder! Grattis med hund ) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts