Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpefôr?


idaa.sp
 Share

Recommended Posts

Hvis det er tørrfôr hun er ute etter bør hun kjøpe et merke som selges i dyrebutikk eller hos veterinær. For eksempel Royal Canin eller Eukanuba. De er ikke så billige, men hunden får i seg det den trenger. Billigfôr fra dagligvarebutikk er ikke å anbefale. Blir fort ikke så billig hellerl, dårlig næringsinnhold gjør at hunden må ha mer mat for å få nok.

Hvis hun har fryseplass kan hun jo sjekke ut Vom&Hundemat. Et bra fôr synes jeg i hvert fall, bruker det på min hund. Tror det blir billigere enn tørrfôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt henne å gå til nærmeste dyreforretning, snakke med dem og se om de evt. har noe tilbud på et godt fôr. Hvis hun har formeninger om hunden skal få korn eller ris i fôret, eller kanskje ikke noen av delene, om hun vil gi lam, kylling eller fisk i fôret, etc - bør hun ha tenkt over på forhånd.

Selv bruker jeg ProPlan og/eller Royal Canin og en av dem går på vom & hundemat. Alle fôrtyper man får kjøpt i fagforretningen er greie nok til de fleste hunder. Flere har smaks- og/eller fornøydgaranti (kjekt å benytte hvis hunden virkelig ikke vil ha maten!).

Det ER en fôrjungel der ute.. Men de fleste hunder tåler stort sett alle fôrene også, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å dra i dyrebutikk ja! :)

Labb er et merke jeg holder meg langt unna når jeg så hvordan hunden min så ut etter å ha blitt foret på det :x

Alle merkene i dyrebutikk er gode og solide, samt vom og hundemat og norwegian polar foret. Dra i dyrebutikken og forhør deg. Eukanuba har sånn hver 11 sekk gratis samt hills eller RC har noe av det samme systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å dra i dyrebutikk ja! :)

Labb er et merke jeg holder meg langt unna når jeg så hvordan hunden min så ut etter å ha blitt foret på det :x

Alle merkene i dyrebutikk er gode og solide, samt vom og hundemat og norwegian polar foret. Dra i dyrebutikken og forhør deg. Eukanuba har sånn hver 11 sekk gratis samt hills eller RC har noe av det samme systemet.

Hill's hver 8. sekk, RC hver 10. sekk og Specifik hver 7. sekk... bare sånn for de som lurer ;)

Personlig ville jeg foret på Vom&Hundema og evn bare ha i litt tørrfôr som magefyll (er utrolig irriterende at jeg bor så langt unna en v&h forhandler! :sint_01: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og bra hundefor. Tja Vom og Hundemat. Sjekke ut foreninger i nærheten som driver med hund dem har gjerne noen tilbud som hun kan benytte seg av. Sjekke ut hvem som selger til trekkhunder i nærheten dem har gjerne noe rimligere for til hunder for der går det i store kvanta. Men noen av selgerne selger også enkeltvis 15 kg sekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat er vel ikke spesielt billig hvis man ikke har anledning til å kjøpe i store kvanta og har fryser (og litt ekstra fritid til å dele opp alt dette kjøttet)..

Tørrfôr er også enklere å ha med på reiser og er godt utprøvd som fullverdig fôr til hunder.

Det jeg har sett er at boston terrieren min er dog enklere å holde i riktig vekt med v&h fremfor tôrrfor. Hun blir kjapt litt "slapp i fisken" og lubben hvis jeg bruker tørrfôret en lengre periode.. Men på bearded colliene merker jeg ikke en så tydelig forskjell. (Og har heller ikke fryserplass, er for mye "styr" til flere store hunder, etc)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appetitt funkar supert. Og om ho bur på vestlandet, er det jo berre å stikke på fabrikken i Vaksdal og kjøpe direkte. Der er det alltid mogleg å få til ein grei pris / kvantumsrabatt. Om de er ein gjeng, kan de kjøpe ein heil palle, og spare GANSKE mykje :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natasha som jeg har fikk RC hos oppdretter, men jeg byttet etterhvert over til V&H. Det har fungert kjempefint her til begge mine. De har jo også valpevarianter. Men det beste er jo å prøve hva som fungerer på akkurat din hund.

Enig med de over at IKKE kjøp hundemat i dagligvaren. Sats heller på de kjente merkene. Lykke til...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...