Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjerutstillingen


Tonje
 Share

Recommended Posts

Jeg er så fornøyd med dagen! Blaze ble BIM og vi hadde det så fint i ringen. Felix fikk excellent og ble nr3 i klassen sin, men han også hadde det fint i ringen og jeg så ingen tegn til at han noen gang hadde vært redd for å stå på bordet eller bli tatt på så treningen har gitt resultater :D

Blaze sin kritikk:

Kjekk, trygg valp. Harmonisk og velkonstruert. Korrekt hode, uttrykk og ører. Velvinklet fram og bak. Kropp i fin kondisjon. Effektive og sterke bevegelser. Herlig gemytt.

Felix sin kritikk:

Hann av meget god type. Maskulint hode. Kunne vært edlere i skallen. Herlig uttrykk. Korrekt bitt. Utmerket hals. Kraftig kropp og bra lengde. Velvinklet fram. Aning bratt i krysset. God benstamme. Gode poter. ok bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tonje, du har noen flinke fine gutter :ahappy:

Vi hadde en noe stressende start på dagen, og jeg var ganske sikker på at vi ikke kom til å rekke det, men det gjorde vi heldigvis. Og faktisk hadde vi konkurranse idag, vi var 3 juniortisper og en juniorhanne.

Dommer var Frank Christiansen, Uva fikk Excellent og ble først i juniorklassen blant tispene.

"Meget god type, utmerket hode med god parallelitet. Bra ører og pigment. Normalt vinklet. Litt lang i lenden, noe ettergivende overlinje. Meget bra bevegelser. Skal bli dypere i brystkassen. Prima pels og farge. Våkent temperament"

Han sa også til meg at hun virket lang i kroppen, men at det var pga manglende bryst, og det er jeg helt enig i.

Uva gikk og sto som et lys idag synes jeg. Hun squirma litt da dommeren ville telle tenner, og ville ikke bli klappa så veldig på, som vanlig. Men jevnt over veldig bra :)

Stusser veldig på at dommeren droppet CK, ingen av pinscherne fikk det. Men alt i alt hadde vi en bra opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...