Gå til innhold
Hundesonen.no

Shensi spiser ikke


Sanne
 Share

Recommended Posts

Er det ikke det ene, ja så er det det andre :thumbsdown: Og nå spør jeg her før jeg hysterisk ringer dyrlegen, for jeg har lært at det av og til kan være lurt å slappe av bittelitt før hønemor setter inn!

Hun har ikke spist siden i går i 15.00 tiden! Og kastet opp to ganger i natt, men det trooor jeg er fordi hun ikke spiste kveldsmat. Tok 3 fôrkuler i dag da, men det er jo ikke en munnfull en gang liksom. Jeg har hatt hund tidligere som lett sultet seg i 2-3 dager i unghund fasen sin, men Shensi har aldri vært sånn. Hun kan godt ha spist lite i perioder, men aldri stått over et helt måltid. Avføring er som vanlig. Hun er ikke sånn kjempeslapp heller egentlig, men var ikke like ivrig på tur, lå under dyna i natt og ser litt pjusk ut. Slimhinner er fine og lyserosa, ser kvikk ut i blikket. Bjeffer og styrer når hun hører folk i yttergangen, følger med på hva jeg gjør osv. Sover mye da, men er jo ikke rart når hun ikke har spist på et døgn liksom.

Lillesnupp fikk løpetid forrige helg, kan det være en sammenheng der? Hun blir litt slapp og treig under løpetiden, så at hun virker litt pjusk å sånn kan være av det også.

Forøvrig vil hun gjerne ha kattemat, knekkebrød, baconost osv. Hun får det ikke altså! men hun gir klare signaler for at hun gjerne kan få litt av det. Godbit tok hun også imot på tur... Woot?! Kan det være noe med fôret? Hun er veeeldig kresen, men liker dette fôret godt, så kan det ha blitt dårlig og at hun dermed ikke vil ha? Bør jeg prøve å servere henne noe annet, for å se om hun spiser da? Hun står nå på leverfôr, men vi har den andre typen mat hun står på til vanlig også liksom.. Det kan nesten se ut som hun ikke liker det liksom, men det gir jo ikke mening når hun i forrigårs danset rundt meg for hun kunne ikke få det fort nok. kan det ha skjedd noe med fôret på så kort tid? Det oppbevares i forpakningen, lukket! Men har stått åpent over en periode.

Blæ at det er fredag :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetia har nok skylda. Gi henne de faste måltidene, og ikke dill. Noen ganger vil hun spise, andre ganger ikke, helt normalt når løpetia herjer ;) Hadde hun derimot ikke ville hatt godbiter osv kunne du beg å bekymre deg.

Ååh, takk og pris! Ja for godbiter går ned, akkurat som før :D Og dilling skal jeg holde meg fra! Selv om det er vaaanskelig, jeg liiiker ikke at vofsene ikke spiser.

Og se der, godt jeg ikke ilte til veten tvert :lol: Ikke alltid lett å være hønemor gitt :icon_redface:

Tusen takk for raskt svar, jeg satt klar med tlf for å si det sånn. Hehehe!

EDIT: hun spiser! :banana:

Iih, happy happy! :D Da får jeg sove godt i natt om ikke annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...