Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjekk hunden for lus!!!

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Det har blitt spredt lus på vikingeskipet. Om dere var der eller har vært i kontakt med hunder som har vært der er det lurt å sjekke hundene for lus!

Er uansett greit å få sjekket de da. :wink:

Skrevet

bittebittesmå kryp. du ser bare en lite rusk på en måte som rører seg.

Du ser det best på steder hvor hunden blir fortest svett.

Bak ører, i albuen osv.

Naturlig nok så er det blitt veldig mye av det i Hamar nå!

Skrevet
blodlus eller pelslus?

blodlus ser hvertfall ut som bittesmå flått som sitter og suger blod nedi huden. Rundt halsen, bak øra og i armhulene.

Om de lusene der er hvite og sitter somregel mange på ett sted?

Skrevet

Om de lusene der er hvite og sitter somregel mange på ett sted?

blodlusene er svart/grå etter å ha søge blod, det var det Astrix hadde når vi fikk han i hus :D og måtte behandle alle hundene mot det :)

det er ikke en billig affære, vi punget ut med nesten 1000,- for å få behandlet alle hundene 2 ganger :)

Skrevet

Såvidt jeg husker så smitter disse fra dyr til dyr også. Så de som har lus bør holde seg unna andre dyr - ikke kun andre hunder..

Skrevet

Vi hadde lus her for kanskje 2 -3 uker siden nå..

Men var ikke i vikingkipet..

Alle de nærmeste hunde vennene hadde lus å..

Men nå er alle kura ..

Skrevet

ingvild: jeg ba dyrlegen sjekke ask for lus på torsdag, han hadde ingenting, så liten sjas for at tinka har også..siden ask har vært i nærkontakt(les: oppå,under og over hele henne) etter at dere kom hjem :)

Skrevet
ingvild: jeg ba dyrlegen sjekke ask for lus på torsdag' date=' han hadde ingenting, så liten sjas for at tinka har også..siden ask har vært i nærkontakt(les: oppå,under og over hele henne) etter at dere kom hjem :D[/quote']

:):) - jo, nærkontakt var et passende ord.

Men da veit jeg det, trenger ikke å bekymre meg så veldig, men tar en liten titt for sikkerhets skyld. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...