Gå til innhold
Hundesonen.no

Agresiv adferd!!


Heidihj

Recommended Posts

Jeg har nettopp vært på kveldstur med Elwira. På turen gikk vi forbi en mann med en gordon setter hann. Setteren begynte å bjeffe og knurre med det samme han så Elwira, halen var høyt hevet og raggen oppe. Hadde han vært løs hadde han flydd på Elwira. Men det var ikke det værste. Mannen som eide han klikka helt. Han løfta hunden opp fra bakken i halsbåndet og rista. Hunden hylte, men da bare fortsatte mannen enda mer, han begynte og denge til hunden med knyttnevene. Så kasta han hunden opp i været og dengte den i bakker :evil: Jeg fikk helt sjokk over at noen kunne være så grusomme. Jeg gikk bort til mannen, jeg holdt elwira på avstand da, og så at sånt må¨han ikke gjøre. Det eneste han forsterker på den måten er agresiviteten. Han blei rasende på mei og sa at jeg ikke viste hva jeg snakka om. Han sa at han hadde levd med hunder mye lenger enn jeg hadde levd, og at jeg skulle passe mine egene saker. Det virka som om han ville slå meg ned. Jeg sto på det jeg hadde sakt og prøvde å gi noen nyttige tips. Da blei han baren enda sintete og gikk inn i huset sitt og smelte igjenn døra. Jeg hørte gjennom døra at hunden peip og skreik og at mannen fremdeles kjefta.

Den mannen har jeg møtt før og da hadde han ikke hun, da var det ikke måte på hvor flink jeg var med hunder. Duste mann. Er veldig sinna nå, må nok prøve å snakke med han en annen dag jeg. Holder ikke ut å se hunder bli misshandla på den måten [-X Flaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :)

Stakkars hund. Menner som han vet alltid så mye bedre enn allle andre [-X

Men det hjelper jo ingenting hvor lenge du har hatt hund, hvis du ikke har tenkt å høre på det andre prøver å lære deg.

Det er nok ikke så mye d går an å gjøre med det fordi den har vel ingen ytre skader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk, men sant - sånne ting florerer ofte innen setter-miljøet... [-X

Iallefall her i Trøndelag... Dette var noe av grunnen til at jeg måtte avlive min Gordonsetter... Han fikk også sånn juling av sin forrige eier... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk, men sant - sånne ting florerer ofte innen setter-miljøet...   [-X  

Iallefall her i Trøndelag... Dette var noe av grunnen til at jeg måtte avlive min Gordonsetter... Han fikk også sånn juling av sin forrige eier... :)

ja desverre er det sånn, setter miljøet her i drammen er helt grusomt. Setterene får sånn juling av eierene sine.. Huff stakkars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tragisk, men sant - sånne ting florerer ofte innen setter-miljøet...   [-X  

Iallefall her i Trøndelag... Dette var noe av grunnen til at jeg måtte avlive min Gordonsetter... Han fikk også sånn juling av sin forrige eier... :)

Ja, å det er fryktelig synd. Men det er i endring heldivis. Hvertfall i følge broren min å svigerbrorern hans ( som er oppdretter av i.s), så vi får krysse fingrene å håpe det stemmer :)

Det er så utrolig tragisk at folk får seg til å jule opp hundene sine, å underkue de så grasalt. Noen folk er bare :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å det er fryktelig synd. Men det er i endring heldivis. Hvertfall i følge broren min å svigerbrorern hans ( som er oppdretter av i.s), så vi får krysse fingrene å håpe det stemmer :)

Det er så utrolig tragisk at folk får seg til å jule opp hundene sine, å underkue de så grasalt. Noen folk er bare :evil:

Det er endelig bra!! For det har vært sånn ALT for lenge!!!

Hvis ikke setteren deres gikk med halen mellom beina, så var den ikke underkua nok, så da vanka det enda mer juling!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endelig bra!! For det har vært sånn ALT for lenge!!!

Hvis ikke setteren deres gikk med halen mellom beina, så var den ikke underkua nok, så da vanka det enda mer juling!! :evil:

Huff. Skjønner ikke hvorfor de vil ha en hund som er underkuet å redd? Det kommer jo ingenting godt ut av det. Det er jo ikke hundetrening men mishandling. Jeg ønsker at loven blir tydeligere på dette punktet og at det blir fulgt opp tettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arg... sånne folk gjør meg kvalm altså...kan ikke oppføre seg sånn mot hunden sin da.... [-X

skulle hatt en kjempe som hadde gjort sånn med han hvis han ikke gjorde som han ville... skulle likt å sett reaksjonen hans da jeg...

nei, greit, noen ganger kan jeg nappe litt i skinka på toya hvis hu er dum altså ( på tur og sånn) men løfte henne opp`?.. da skjønner hu sikkert mindre... hadde jeg aldri gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Skjønner ikke hvorfor de vil ha en hund som er underkuet å redd? Det kommer jo ingenting godt ut av det. Det er jo ikke hundetrening men mishandling. Jeg ønsker at loven blir tydeligere på dette punktet og at det blir fulgt opp tettere.

Nei, jeg skjønner heller ikke vitsen med det! [-X

Det skulle nok være fulgt tettere opp ja! Tror de hadde fått sjokk hvis de hadde tatt seg en tur rundt om kring i forskjellige hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner heller ikke vitsen med det! [-X

Det skulle nok være fulgt tettere opp ja! Tror de hadde fått sjokk hvis de hadde tatt seg en tur rundt om kring i forskjellige hus...

Når det var NM i stående fuglehund observerte en venninne av meg som deltok at mange tok en liten "dresseringsrunde" bak hotellet med f.eks strømhalsband. Jeg ble helt sjokkert når hun fortalte det. Å endel av disse gjør det jo godt på jaktprøver (hunden tørr vel ikke annet) å høster heder å ære for gode resultater. Blir kvalm av sånt :)

Heldigvis har det kommet mange folk til miljøet som har et sunnere syn. Men det er lang vei å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det var NM i stående fuglehund observerte en venninne av meg som deltok at mange tok en liten "dresseringsrunde" bak hotellet med f.eks strømhalsband. Jeg ble helt sjokkert når hun fortalte det. Å endel av disse gjør det jo godt på jaktprøver (hunden tørr vel ikke annet) å høster heder å ære for gode resultater. Blir kvalm av sånt :)  

Heldigvis har det kommet mange folk til miljøet som har et sunnere syn. Men det er lang vei å gå...

Det er leit å si det, men onkel brukte også denne metoden på Scotty... :)

Sånne folk skulle ikke hatt lov til å hatt dyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt det der! heldigvis er det i forandring.. tror det er viktig at vi spres informasjon, at de MÅ vite at det finnes andre metoder uansett om de vil eller ikke.. gjeterhund miljøet har også en tendens til å være litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...