Gå til innhold
Hundesonen.no

Urinveisinfeksjon?


Carro92

Recommended Posts

Skrevet

I de siste dagene syns jeg Anastasia har hatt mange uhell inne, blandt annet lå ho pent i sofaen og titta på meg, også reiste ho seg, for da hadde ho visst tissa på seg.. :S (flere andre episoder også..) og tisset lukter myye surere enn ellers..

Syns også ho har begynt å pipe mer(ho hadde jo nesten slutta med det, ho var jo veldig pratsom da ho var litt mindre) Noe som jeg har tenkt over i ettertid, siden jeg er så vant til pipinga hennes, så har jeg liksom gitt ****.. :P men jeg er ganske sikker på nå at ho piper mer..

Har prøvd å lese litt på google og sånt, men kan ikke si at jeg ble noe særlig klokere, enn at det kanskje kunne være urinveisinfeksjon..? Noen som har noen ideer? eller tips til hva jeg kan evt gjøre?

Har tenkt til å ringe dyrlegen imorra, for å være på den sikre siden. Men setter pris på all hjelp fra dere imellomtiden :)

Skrevet

I de siste dagene syns jeg Anastasia har hatt mange uhell inne, blandt annet lå ho pent i sofaen og titta på meg, også reiste ho seg, for da hadde ho visst tissa på seg.. :S (flere andre episoder også..) og tisset lukter myye surere enn ellers..

Syns også ho har begynt å pipe mer(ho hadde jo nesten slutta med det, ho var jo veldig pratsom da ho var litt mindre) Noe som jeg har tenkt over i ettertid, siden jeg er så vant til pipinga hennes, så har jeg liksom gitt ****.. :P men jeg er ganske sikker på nå at ho piper mer..

Har prøvd å lese litt på google og sånt, men kan ikke si at jeg ble noe særlig klokere, enn at det kanskje kunne være urinveisinfeksjon..? Noen som har noen ideer? eller tips til hva jeg kan evt gjøre?

Har tenkt til å ringe dyrlegen imorra, for å være på den sikre siden. Men setter pris på all hjelp fra dere imellomtiden :)

Kan ikke hunder få tranbærjuice som mennesker? hmmm... hadde vært greit å vite egentlig. Spør du vet. om det når du snakker med de? hehe :9 Håper ho blir fort frisk :)

Skrevet

Kan gi de tranebærjuice og c-vitaminer

om du ser litt hvitt slim i urinen så er det vel urinveisinfeksjon (om jeg husker riktig) men alt annet du sa peker jo mot det. ta en tur til vet kan være lurt :)

Skrevet

Kan gi de tranebærjuice og c-vitaminer

om du ser litt hvitt slim i urinen så er det vel urinveisinfeksjon (om jeg husker riktig) men alt annet du sa peker jo mot det. ta en tur til vet kan være lurt :)

kan man gi det forebyggende? isåfall hvor ofte? og hvor mye?

Skrevet

Hørtes ut som litt urinveisinfeksjon ja. Tranebær piller :) fåes kjøpt på apotek,helsekost og vanelige butikker :) I vinter hadde jeg samme tilfelle med samme symptomer du beskrev( på en av dogsa )Han ga vi piller 2 ganger om dagen (hver gang vi fora)i noen dager, da ble det borte :) :)

Funker veldig greit. Men ville ringt dyrlegen bare for å være sikker på at det ikke er noe annet. God bedring til hunden :)

Skrevet

Det var urinveisinfeksjon, men oppdaga det såpass tidlig at det ikke hadde rukket å utvikle seg så mye. Så fikk med en resept på tabletter som ho skal ta i 10dager morgen og kveld :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...