LinL Skrevet 4. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 4. Mai 2021 5 timer siden, Nathalie_ skrev: Bare å spørre ? skilleveggen kan forskyves i bakkant, slik at hvert av burene blir bredere/smalere bakerst mot baksetene. Så bredden i front mot dørene er lik, men den kan skyves skrått mot sidene noen cm sånn at feks venstre rommet kan være bredere bakerst mot setene enn høyre ? Da skjønner jeg ?? så bra! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 14. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2021 Ny løsning, igjen ? sånn blir det når man ikke blir helt fornøyd og lider av at hunden ikke skal ha det trangt på samlinger osv, samtidig som man ser et behov for å ha setene oppe innimellom ? Variogate og oppbygg i rav4 2008 modell, må rydde litt mer i den ene kassen som står i baksetet, og kjøpe noen andre kasser å ha under oppbygget, da tror jeg det blir plass til ganske mye av det jeg har under der ? 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rufs Skrevet 21. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2021 Er det noen som har teppe/trekk i bagasjerommet (stasjonsvogn)? For å samle opp hundehår når hunden er "lagret" i bagasjerommet. Jeg finner noen på nettet, men lurer på om noen har veldig gode forslag. Det bør kanskje være vanntett, lett å holde rent, ikke for stort. Men stort nok til at det går opp både i bakkant mot setene, og opp i sidene Noen som har forslag/tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 21. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2021 @Rufs Jeg har en sånn i bagasjerommet. Festet den i nakkestøttene, klippet hull og tredde stengene gjennom. Syns det funker bra, den er vanntett og lett å vaske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rufs Skrevet 21. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2021 58 minutter siden, Milius skrev: @Rufs Jeg har en sånn i bagasjerommet. Festet den i nakkestøttene, klippet hull og tredde stengene gjennom. Syns det funker bra, den er vanntett og lett å vaske. Takk for tips. Den så jo skikkelig bra ut ? Tror du man kan klippe den mindre hvis den er for stor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjerneskinn Skrevet 21. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2021 Noen her som tilfeldigvis har bittelite bagasjerom på 220L og plass til en hund over 10 kg? Skulle gjerne likt å sett løsningen isåfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 21. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2021 3 timer siden, Rufs skrev: Takk for tips. Den så jo skikkelig bra ut ? Tror du man kan klippe den mindre hvis den er for stor? Det går helt fint å klippe i den ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 24. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 24. Mai 2021 Ikke akkurat bilbur, men håper det er greit jeg spør likevel! Sommeren er i anmarsj, og jeg vil gjerne gjøre lasterommet mer behagelig for hundene om vi skal på langtur i år. Jeg har en 2011-mod Citroën Berlingo (helt lik Peugeot Partner). Vanligvis har jeg burene låst og minst en dør åpen under en silvershade, men jeg ønsker sikre bagasjerommet litt bedre. Finnes det en sikker luftekrok som faktisk passer i disse dørene? Ønsker tips til gode burvifter folk har erfaring med. Veldig gjerne oppladbar, da helst 12v eller USB (mulig jeg har vanlig stikkontakt baki også?). Kjøleelementer er pluss, men slett ikke nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 26. Mai 2021 Rapporter Share Skrevet 26. Mai 2021 På 5/24/2021 at 3:37 AM, maysofie skrev: Ikke akkurat bilbur, men håper det er greit jeg spør likevel! Sommeren er i anmarsj, og jeg vil gjerne gjøre lasterommet mer behagelig for hundene om vi skal på langtur i år. Jeg har en 2011-mod Citroën Berlingo (helt lik Peugeot Partner). Vanligvis har jeg burene låst og minst en dør åpen under en silvershade, men jeg ønsker sikre bagasjerommet litt bedre. Finnes det en sikker luftekrok som faktisk passer i disse dørene? Ønsker tips til gode burvifter folk har erfaring med. Veldig gjerne oppladbar, da helst 12v eller USB (mulig jeg har vanlig stikkontakt baki også?). Kjøleelementer er pluss, men slett ikke nødvendig Når du skriver passe med dørene, mener du fordi det er delt dør, og ikke luke? Eller er det spesielle dører? Jeg ser flere med vanlige "billige" luftekroker (feks 3 pakk med forskjellig str), i sine varebiler med delt luke. Det bør vel også funke på sidedør, men kommer ikke på om jeg har sett noen med krok der. Husker ikke om jeg har sett en berlingo eller partner med slike kroker, men har gjort det med proace, kangoo og sett andre varebiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 27. November 2021 Rapporter Share Skrevet 27. November 2021 (endret) Ny bil, ny valp, ny løsning ? Endte med å bestille dobbelt kelabur med 4 dører så hundene kan få gå ut sidedørene pga trang kjeller, med dobbeltgulv kjøpt brukt. Plass mellom bur og bakluke til bagasje Bilen er en Peugeot Partner L1 2016 modell. Endret 27. November 2021 av Nathalie_ 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 27. November 2021 Rapporter Share Skrevet 27. November 2021 Her er vår løsning per nå, det bruker endres med behov av sykkel/spark og baggasje. Aluconsultbur kjøpt brukt, et dobbelt og et enkelt lagt på siden i en lang Berlingo (2011). Godt med plass for jentene 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 27. November 2021 Rapporter Share Skrevet 27. November 2021 Elsker oppdateringer på denne tråden! Har dessverre ingen interessante løsninger å dele selv ? Hvis noen har fiffige løsninger på oppbevaring i bakseter på SUV, så vil jeg gjerne se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 27. November 2021 Rapporter Share Skrevet 27. November 2021 (endret) 2 timer siden, LinL skrev: Elsker oppdateringer på denne tråden! Har dessverre ingen interessante løsninger å dele selv ? Hvis noen har fiffige løsninger på oppbevaring i bakseter på SUV, så vil jeg gjerne se Jeg brukte denne i RAVen etter at jeg bygde opp så jeg fikk en del under, og ellers sånne nakkestøtteknagger til å henge opp liner og vester osv https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/bagasjerom/bagasjeromsboks-2000030722 Så en sånn sekk av noe slag man har i sete med setebelte for sikkerhet på Instagram, men nå finner jeg ikke igjen hva den heter ? en pakkepose av noe slag Edit: fant nå, packpåsen PÅL Endret 27. November 2021 av Nathalie_ 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 28. November 2021 Rapporter Share Skrevet 28. November 2021 10 hours ago, Nathalie_ said: Jeg brukte denne i RAVen etter at jeg bygde opp så jeg fikk en del under, og ellers sånne nakkestøtteknagger til å henge opp liner og vester osv https://www.biltema.no/bil---mc/bilinterior/bagasjerom/bagasjeromsboks-2000030722 Så en sånn sekk av noe slag man har i sete med setebelte for sikkerhet på Instagram, men nå finner jeg ikke igjen hva den heter ? en pakkepose av noe slag Edit: fant nå, packpåsen PÅL Vel, jeg skulle egentlig bare hatt RAVen din, den hadde jo svært bur og hele pakka ? Nå har jeg heldigvis stort nok bur til dem, så det er godt. Men oppbevaring er et helvette. Det blir så rotete. Har den boksen, og sånne knagger ? Du sier du bygde opp? I baksetet? Interessant. Har hatt ei lita trådhylle baki der. Problemet er bare at selv om det festes godt, vil jeg jo bli most av alle kg med dummyer som er i baksetet ? Det er ikke akkurat trygt. Men men. Får bare overleve til jeg kjøper ny bil om noen år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nathalie_ Skrevet 28. November 2021 Rapporter Share Skrevet 28. November 2021 5 timer siden, LinL skrev: Vel, jeg skulle egentlig bare hatt RAVen din, den hadde jo svært bur og hele pakka ? Nå har jeg heldigvis stort nok bur til dem, så det er godt. Men oppbevaring er et helvette. Det blir så rotete. Har den boksen, og sånne knagger ? Du sier du bygde opp? I baksetet? Interessant. Har hatt ei lita trådhylle baki der. Problemet er bare at selv om det festes godt, vil jeg jo bli most av alle kg med dummyer som er i baksetet ? Det er ikke akkurat trygt. Men men. Får bare overleve til jeg kjøper ny bil om noen år.. Nei, så det ble krøkkete formulert, bygde opp buret og variogaten for å få plass til litt utstyr under, to trådkurver og litt stappet foran ? Hiver inn et bilde ? Må da finnes flere sånne oppbevaringsting ala den posen som sikres og skaper system, liker system ? Hadde som sagt lagt plastkasser i setet før, før jeg bygde opp buret og før jeg brukte den fra biltema, da fikk jeg bare hevet masse ting oppi 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts