Gå til innhold
Hundesonen.no

Bivirkninger fra veterinærbesøk? Eventuelt noe annet?


Sunlily

Recommended Posts

Jeg har en 11 år gammel Bichon Frisé hanne. Jeg har tidligere i år, nærmere bestemt 16.mai, vært hos veterinær og trekt en del tenner på ham. Han har bodd hos faren min som ikke er så nøye med dyrehold og slikt, så den kjære gutten min hadde utviklet tannkjøttbetennelse og måtte derfor trekke en god del tenner. Veterinæren fortalte at hun hadde sluttet å telle etter 20 tenner, noe som er en god del.. Jeg hadde spurt henne før jeg dro dit med ham om han kom til å ha det etter tanntrekkingen, og svaret jeg fikk var at en hund kan leve et godt og lykkelig liv helt uten tenner.

Da jeg kom dit, gjorde hun meg klar over at han hadde en hjertelitt, og kanskje ikke ville overleve operasjonen. Vel, jeg svarte at han kunne uansett ikke gå slik som han gjorde og at han fikk det bedre uansett hva som skjedde under operasjonen. Hun sa seg enig.

Hun ga ham beroligende og bad meg lufte ham. Det var noen triste minutter jeg tilbragte med ham. Jeg sa farvel til ham, i tilfelle han ikke ville overleve og takket for den fine stunden vi hadde hatt sammen opp igjennom alle årene. Han sovnet i armene mine og jeg bar ham inn til veterinæren.

Timene gikk, og jeg måtte sitte og høre på faren min som til stadighet klaget over timene som gikk og dyre dyrlegeregninger. Han brydde seg virkelig ikke om at det stod om liv. Min bestevennsliv.

Vel, nå skal det sies at operasjonen var vellykket, og Rocky, som han heter, overlevde.

Nå i ettertid har han begynt å oppføre seg en smule merkelig. Han er jo glad og lykkelig, men en hund skjuler jo gjerne smertene sine for å glede eieren sin. Jeg lurer litt på om han ikke kan ha hatt et slag eller noe i ettertid.

For en uke siden ca. var jeg og hundene på besøk hos søsteren min, og vi lå og slappet av. I øyekroken så jeg at Rocky bevegde seg, ikke noe uvanlig. Plutselig begynte han å hyle. Jeg gikk bort til ham, og så at han prøvde å reise seg opp, noe han ikke fikk til. Jeg prøvde å roe ham ned, og samtidig finne ut hva som var galt. Han skalv, og etter hvert fikk han til å reise seg. Han stod ikke normalt. Hele ryggen stod i en diger bøy. Jeg begynte å massere ham, noe som roet ham ned og som enda tøyet ham litt mer ut.

Han har og i det siste gått litt skevt. Han kan til tider minne litt om en gammel fyllik, som så vidt klarer å holde seg på beina. Dere forstår tegningen. Altså, dette skjer av og til, ikke hele tiden, men i rykk og napp.

Jeg har tenkt at om det ikke går over nå innen noen dager/uker blir jeg nødt til å ta ham til veterinæren og la ham få fred. I alle fall om det viser seg at han har en sykdom eller må trekke flere tenner enn hva som allerede er trekt.

Hva mener dere..? Jeg er litt rådløs, og vet ikke hva som er det rette å gjøre mer. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noe med tanntrekkingen å gjøre, snarere det faktum at han er en eldre herre. Han kan ha hatt et drypp, en liten hjerneblødning, epilepsianfall eller noe annet. Uansett ville jeg tatt min hund til dyrlege hvis den hadde slike symptomer du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ham med til veterinær og få de til å sjekke ham.

Selv om du er redd for at dette blir hans siste reise til veterinær så er ikke det sikkert. Det kan hende at dette er noe veterinæren kan fikse.

Jeg er ikke veterinær, men jeg tenker prostataproblemer pga det du skriver om bøyd rygg, smerter og alder på hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...