Gå til innhold
Hundesonen.no

Børste, karde, kam!


Dixie

Recommended Posts

Skrevet

Fire uker Til vi får hunden, og skal dra å hilse på den i morgen! :D:wub:

Men jeg har ikke peiling på børster og karder og kammer! :whistle:

Så.. hvordan karde og kam burde jeg kjøpe til en toypuddel!? :D

(PS. jeg elsker rosa :P:wub: )

Skrevet

Fire uker Til vi får hunden, og skal dra å hilse på den i morgen! :D:wub:

Men jeg har ikke peiling på børster og karder og kammer! :whistle:

Så.. hvordan karde og kam burde jeg kjøpe til en toypuddel!? :D

(PS. jeg elsker rosa :P:wub: )

Hva med å bare spørre oppdretter? Puddelpels er jo en spesiell pels som trenger mye og avansert(?) stell.

Skrevet

Puddelkam: en kam med litt mellomrom mellom taggene og en god karde. Mer enn det trengs i grunnen ikke. Så er det kjekt med en trimmesaks. Og som nevnt: Oppdretteren din vet.

Strikker bør du ha. Til å sette opp toppen og ører etter hvert dersom du har planer om å stille hunden. For ved å la pelsen henge løst slites den lett og blir fort tovet, noe som reduserer kvaliteten når du skal stille den.

Jeg trodde puddelpels var grusomt vrient å stelle, men etter grundig innføring av oppdretter/eier av den jeg passet en periode så var det bare kos å stelle hunden, for vi hadde vår "time" annen hver dag.

Puddel røyter som kjent ikke, men den mister allikevel pels. Grees ikke den vekk floker pelsen seg. Men det er viktig at man ikke napper og drar vekk pels. Eventuelle floker løsner man med fingrene og en god flokeløser.

http://www.tempohundogkatt.no/var/ezwebin_site/storage/images/katt/pelspleie/boerster-kammer/puddel-kam/21540-1-nor-NO/Puddel-kam.jpg

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKCf0wCkj3fxqWquKQdY9PQ58JJv8vwa1rIxmUxYxgS3EtOxq8

Jeg er sikker på at du får slikt i rosa om du leter. Ebay.com er et kjekt sted for å lete etter rimelig hundeutstyr.

Skrevet

Puddelkam: en kam med litt mellomrom mellom taggene og en god karde. Mer enn det trengs i grunnen ikke. Så er det kjekt med en trimmesaks. Og som nevnt: Oppdretteren din vet.

Strikker bør du ha. Til å sette opp toppen og ører etter hvert dersom du har planer om å stille hunden. For ved å la pelsen henge løst slites den lett og blir fort tovet, noe som reduserer kvaliteten når du skal stille den.

Jeg trodde puddelpels var grusomt vrient å stelle, men etter grundig innføring av oppdretter/eier av den jeg passet en periode så var det bare kos å stelle hunden, for vi hadde vår "time" annen hver dag.

Puddel røyter som kjent ikke, men den mister allikevel pels. Grees ikke den vekk floker pelsen seg. Men det er viktig at man ikke napper og drar vekk pels. Eventuelle floker løsner man med fingrene og en god flokeløser.

http://www.tempohundogkatt.no/var/ezwebin_site/storage/images/katt/pelspleie/boerster-kammer/puddel-kam/21540-1-nor-NO/Puddel-kam.jpg

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSKCf0wCkj3fxqWquKQdY9PQ58JJv8vwa1rIxmUxYxgS3EtOxq8

Jeg er sikker på at du får slikt i rosa om du leter. Ebay.com er et kjekt sted for å lete etter rimelig hundeutstyr.

Takk :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...