Gå til innhold
Hundesonen.no

KW shampo

Recommended Posts

Skrevet

Jeg syns jeg har lest et sted at KW sine shampoer skal være bra? Men jeg finner ikke ut hvor. Noen som har erfaringer med dem? Jeg brukte før en silkeshampo på Blondie som jeg likte veldig godt, men jeg finner den ikke igjen lengre. Nå i de siste årene har vi brukt en vanlig ring 5 shampo. Jeg tenkte å spytte ut litt penger i en bedre shampo til henne, gjerne noe som kan hjelpe til å gjøre pelsen hennes hvitere, da hun blir veldig gul spesielt i skjørtet sitt.

Skrevet

Bark2 basic er og kanon bra:)

KW sin mandelolje shampoo er og veldig bra! den lukter også mandelolje :P og vi brukte den på bichon frise som skal være heeeelt kritt hvite:)

Skrevet

Jeg bruke KW minkolje shampoo på Elwira. Alltid brukt den, og jeg er fornøyd jeg. Hun blir ren, får fin pels, og lukter godt! :) Pelsen hennes er nesten hvit, aldri slitt med noe missfarging eller noe på henne.

Skrevet

Her feks :)http://www.dyrlegebutikken.no/index.php/cPath/161_180_181 du får lese opp litt på hvilken som kan fungere best på din hund, da du har endel valgmuligheter med CC shampo.

De var jo ikke så dyre heller! Får vurdere det altså :) Vet du hvor lang tid det tar før man får det i posten eller? Vil gjerne ha det før Bjerke nemlig :)

Takk for tips alle sammen.

Skrevet

Jeg fikk det iløpet av TO dager! :) De er helt supre med servicen.

Wow! Da får jeg sjekke det ut :D

Edit: Hva skal jeg se etter om produktene passer til min hund? Jeg gikk rett på en kit pakke som het white on white jeg, ettersom at jeg vil at hun skal bli sendes mer hvit ut. Kan det passe til min hund? Det stod jo ikke noe mer om produktet enn hvordan man skulle shamponere det inn.

Jeg ser at det ene produktet i den pakken er et volumprodukt. Det tror ikke jeg at jeg skal bruke på Blondie, da pelsen hennes skal være silkeaktig, og ikke noe "fluffy" på en måte.

Edit2: På levering så kan man velge mellom posten sin service pakke eller å sende som brev, hva blir forskjellen egentlig, bortsett fra pris?

Skrevet

Jeg bruker White on White på alt hvitt, Black on Black på alt det brindle for å fremheve det sorte. På issi bruker jeg red on red for å fremheve rødt.

I tillegg bruker jeg de 2 andre i kit pakka, thick n thickener og after bath til utstilling.

Skrevet

Hvilken shampoo bør egentlig jeg velge, som har en hund med hvitt, svart og grått??

Jeg har et par-tre ulike shampooer, men kunne tenkt meg å prøve en CC shampoo for og sammenligne, og se om den er så god som man sier :) Burde jeg bruke den for hvit pels da? Bena og brystet er jo hvitt, og det er gjerne bena som blir litt "grå" eller grønne av å løpe i gress og på grus og skitt. Så en shampoo som gjør det hvite hvitt igjen er vel best, tenker jeg, men jeg vet ikke...?

Skrevet

Hvilken shampoo bør egentlig jeg velge, som har en hund med hvitt, svart og grått??

Jeg har et par-tre ulike shampooer, men kunne tenkt meg å prøve en CC shampoo for og sammenligne, og se om den er så god som man sier :) Burde jeg bruke den for hvit pels da? Bena og brystet er jo hvitt, og det er gjerne bena som blir litt "grå" eller grønne av å løpe i gress og på grus og skitt. Så en shampoo som gjør det hvite hvitt igjen er vel best, tenker jeg, men jeg vet ikke...?

Jeg bruker CC white on white/PP herbal whitening på hele kroppen på mine blå.

Skrevet

Bare jeg som synes CC var helt udugelig? :o Jeg prøvde en rekke produkter fra CC for et par år siden, og var overhode ikke fornøyd. Så det er jo tydelig at det er store variasjoner på rase, pels og hvilken sjampo som fungerer på den enkelte hundens pels..

Min erfaring med KW er også så som så. Den er, som nevnt tidligere, helt ok. :)

Min absolutte favoritt er Double K, Groomers Edge. Den er råbra i mine øyne. Spesielt balsamen Keri-cot og sjampoen Ultimate.

Kan i alle fall anbefale merket på det varmeste. Vet mange hundesalonger som bruker det også.

Er også veldig fornøyd med Pet Head, som de fløeste buddy-butikker har begynt å selge nå. Relativt nytt på markedet, av samme produsent som Bed Head til mennesker. Lukter utrolig godt og tar skitt veldig godt.

Skrevet

Jeg har også begynt å bruke Pet Head. Må innrømme at jeg kun kjøpte det fordi de så utrolig tøffe ut og luktet godt.. Men de er skikkelig gode faktisk. Bell blir helt rein, hun klør ikke etterpå og hun tørker på 1/10 av tiden! Bare det er verdt å fortsette å bruke det.

Bruker fears for tears - shampo og Furtastic- balsam. Balsamen skulle hjelpe på våthundlukt. Og det gjorde den virkelig. Nå lukter det blueberry muffin av Bell når vi har vært ute i regnet :ahappy:

Syns de KW shampoene ser.. grumsete ut. Har aldri sett noen kjøpe det i dyrebutikken. De står liksom bare der og støver ned. Så jeg har gått utifra at det ikke var noe særlig..

Skrevet

Bruker KW på min hund, og har gjort det så lenge eg har hatt hund. Hunden blir ren, pelsen holder den kvaliteten den skal, og det lukter ikkje parfyme i ukesvis etterpå. Er det noe eg ikkje takler hverken på hund eller mennesker, så er det sterkt parfymerte produkter. Kan da umulig være sunt for huden.

Skrevet

Jeg har også begynt å bruke Pet Head. Må innrømme at jeg kun kjøpte det fordi de så utrolig tøffe ut og luktet godt.. Men de er skikkelig gode faktisk. Bell blir helt rein, hun klør ikke etterpå og hun tørker på 1/10 av tiden! Bare det er verdt å fortsette å bruke det.

Bruker fears for tears - shampo og Furtastic- balsam. Balsamen skulle hjelpe på våthundlukt. Og det gjorde den virkelig. Nå lukter det blueberry muffin av Bell når vi har vært ute i regnet :ahappy:

Syns de KW shampoene ser.. grumsete ut. Har aldri sett noen kjøpe det i dyrebutikken. De står liksom bare der og støver ned. Så jeg har gått utifra at det ikke var noe særlig..

Enig med du!

Jeg ha sjekket opp ingrediensene, og det ser bra ut! Pet head inneholder ikke masse rare greier som jeg har sett i andre typer sjampo/balsam. Selv bruker jeg tl Chessea "Royal treatment" sjampo, som er ment til bruk ved hyppig bading uten at fettet i pelsen blir helt vasket ut, og "Furtastic" som er balsam til krøllete/langhårete hunder :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...