Gå til innhold
Hundesonen.no

KW shampo


Recommended Posts

Jeg syns jeg har lest et sted at KW sine shampoer skal være bra? Men jeg finner ikke ut hvor. Noen som har erfaringer med dem? Jeg brukte før en silkeshampo på Blondie som jeg likte veldig godt, men jeg finner den ikke igjen lengre. Nå i de siste årene har vi brukt en vanlig ring 5 shampo. Jeg tenkte å spytte ut litt penger i en bedre shampo til henne, gjerne noe som kan hjelpe til å gjøre pelsen hennes hvitere, da hun blir veldig gul spesielt i skjørtet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruke KW minkolje shampoo på Elwira. Alltid brukt den, og jeg er fornøyd jeg. Hun blir ren, får fin pels, og lukter godt! :) Pelsen hennes er nesten hvit, aldri slitt med noe missfarging eller noe på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her feks :)http://www.dyrlegebutikken.no/index.php/cPath/161_180_181 du får lese opp litt på hvilken som kan fungere best på din hund, da du har endel valgmuligheter med CC shampo.

De var jo ikke så dyre heller! Får vurdere det altså :) Vet du hvor lang tid det tar før man får det i posten eller? Vil gjerne ha det før Bjerke nemlig :)

Takk for tips alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det iløpet av TO dager! :) De er helt supre med servicen.

Wow! Da får jeg sjekke det ut :D

Edit: Hva skal jeg se etter om produktene passer til min hund? Jeg gikk rett på en kit pakke som het white on white jeg, ettersom at jeg vil at hun skal bli sendes mer hvit ut. Kan det passe til min hund? Det stod jo ikke noe mer om produktet enn hvordan man skulle shamponere det inn.

Jeg ser at det ene produktet i den pakken er et volumprodukt. Det tror ikke jeg at jeg skal bruke på Blondie, da pelsen hennes skal være silkeaktig, og ikke noe "fluffy" på en måte.

Edit2: På levering så kan man velge mellom posten sin service pakke eller å sende som brev, hva blir forskjellen egentlig, bortsett fra pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker White on White på alt hvitt, Black on Black på alt det brindle for å fremheve det sorte. På issi bruker jeg red on red for å fremheve rødt.

I tillegg bruker jeg de 2 andre i kit pakka, thick n thickener og after bath til utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken shampoo bør egentlig jeg velge, som har en hund med hvitt, svart og grått??

Jeg har et par-tre ulike shampooer, men kunne tenkt meg å prøve en CC shampoo for og sammenligne, og se om den er så god som man sier :) Burde jeg bruke den for hvit pels da? Bena og brystet er jo hvitt, og det er gjerne bena som blir litt "grå" eller grønne av å løpe i gress og på grus og skitt. Så en shampoo som gjør det hvite hvitt igjen er vel best, tenker jeg, men jeg vet ikke...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken shampoo bør egentlig jeg velge, som har en hund med hvitt, svart og grått??

Jeg har et par-tre ulike shampooer, men kunne tenkt meg å prøve en CC shampoo for og sammenligne, og se om den er så god som man sier :) Burde jeg bruke den for hvit pels da? Bena og brystet er jo hvitt, og det er gjerne bena som blir litt "grå" eller grønne av å løpe i gress og på grus og skitt. Så en shampoo som gjør det hvite hvitt igjen er vel best, tenker jeg, men jeg vet ikke...?

Jeg bruker CC white on white/PP herbal whitening på hele kroppen på mine blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes CC var helt udugelig? :o Jeg prøvde en rekke produkter fra CC for et par år siden, og var overhode ikke fornøyd. Så det er jo tydelig at det er store variasjoner på rase, pels og hvilken sjampo som fungerer på den enkelte hundens pels..

Min erfaring med KW er også så som så. Den er, som nevnt tidligere, helt ok. :)

Min absolutte favoritt er Double K, Groomers Edge. Den er råbra i mine øyne. Spesielt balsamen Keri-cot og sjampoen Ultimate.

Kan i alle fall anbefale merket på det varmeste. Vet mange hundesalonger som bruker det også.

Er også veldig fornøyd med Pet Head, som de fløeste buddy-butikker har begynt å selge nå. Relativt nytt på markedet, av samme produsent som Bed Head til mennesker. Lukter utrolig godt og tar skitt veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å bruke Pet Head. Må innrømme at jeg kun kjøpte det fordi de så utrolig tøffe ut og luktet godt.. Men de er skikkelig gode faktisk. Bell blir helt rein, hun klør ikke etterpå og hun tørker på 1/10 av tiden! Bare det er verdt å fortsette å bruke det.

Bruker fears for tears - shampo og Furtastic- balsam. Balsamen skulle hjelpe på våthundlukt. Og det gjorde den virkelig. Nå lukter det blueberry muffin av Bell når vi har vært ute i regnet :ahappy:

Syns de KW shampoene ser.. grumsete ut. Har aldri sett noen kjøpe det i dyrebutikken. De står liksom bare der og støver ned. Så jeg har gått utifra at det ikke var noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker KW på min hund, og har gjort det så lenge eg har hatt hund. Hunden blir ren, pelsen holder den kvaliteten den skal, og det lukter ikkje parfyme i ukesvis etterpå. Er det noe eg ikkje takler hverken på hund eller mennesker, så er det sterkt parfymerte produkter. Kan da umulig være sunt for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å bruke Pet Head. Må innrømme at jeg kun kjøpte det fordi de så utrolig tøffe ut og luktet godt.. Men de er skikkelig gode faktisk. Bell blir helt rein, hun klør ikke etterpå og hun tørker på 1/10 av tiden! Bare det er verdt å fortsette å bruke det.

Bruker fears for tears - shampo og Furtastic- balsam. Balsamen skulle hjelpe på våthundlukt. Og det gjorde den virkelig. Nå lukter det blueberry muffin av Bell når vi har vært ute i regnet :ahappy:

Syns de KW shampoene ser.. grumsete ut. Har aldri sett noen kjøpe det i dyrebutikken. De står liksom bare der og støver ned. Så jeg har gått utifra at det ikke var noe særlig..

Enig med du!

Jeg ha sjekket opp ingrediensene, og det ser bra ut! Pet head inneholder ikke masse rare greier som jeg har sett i andre typer sjampo/balsam. Selv bruker jeg tl Chessea "Royal treatment" sjampo, som er ment til bruk ved hyppig bading uten at fettet i pelsen blir helt vasket ut, og "Furtastic" som er balsam til krøllete/langhårete hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...