Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow og lydighetsstevne i Larvik

Caroline

Recommended Posts

Skrevet

Larvik & omegns Hundeklubb ønsker velkommen

til lydighetsprøver og valpeshow (alle raser)

Søndag 18.september 2011 v/klubbhytta i Kilen v/Farris.

Dommer:LP 1+3: Per Eigil Gylland. LP 2 + elite: Elisabeth Isaksen

Dommer valpeshow: Caroline E. Mauseth

Ringsekretær: Miriam H. Jenssen

Påmelding: Dog Web arra LP kr 320,- manuelt kr 400,-

Valpeshow Dog Web kr 200,- manuelt kr 250,-

Påmelding- og betalingsfrist: 04.09.2011

Manuell påmelding valpeshow til: Nina Holm, Cort Adlers gt 8 C. 3269 Larvik, e-post: [email protected]

Manuell påmelding LP til: Larvik og Omegns Hundeklubb v/ Elin Larsen, Pb. 152, 3251 Larvik, e-post: [email protected]

Påmeldingsavgiften sendes til: Larvik & omegns hundeklubb, konto 2510.14.77188

Innbetalinger/påmelding merkes med: LPklasse/ valpeshow, hundens navn, reg.nr., telefon.

Forbehold om dommerendringer. Påmelding er økonomisk bindende.

OBS! Har fått tilbakemelding på at det er problemer med elektronisk påmelding, vi jobber med saken!

Skrevet

Ja, jeg skal leke dommer :P Blir en morsom erfaring å ta med seg, det er jo drømmen min å bli dommer sånn med tid og stunder :ahappy:

Kult! Da føler jeg meg iallefall trygg på at Nik får en fin opplevelse i ringen. :ahappy: Også Miriam som ringsekretær, da trenger jeg heller ikke grue meg, kanskje jeg kan slappe av på en utstilling for en gangs skyld. :P

Skrevet

Kult! Da føler jeg meg iallefall trygg på at Nik får en fin opplevelse i ringen. :ahappy: Også Miriam som ringsekretær, da trenger jeg heller ikke grue meg, kanskje jeg kan slappe av på en utstilling for en gangs skyld. :P

Nei, det skal nok bli en koselig dag tror jeg :) Blir litt avslappa jeg også når jeg kjenner både ringsekretær og skriver, det var en av grunnene til at jeg spurte Miriam.

Guest lijenta
Skrevet

Pokkern at jeg ikke har rotet meg til å starte på kl 1 lydigheten for han hørte jeg før at er fin å starte for. Hmmm mye å gjøre fram til september det da. Men jeg skulle hattt noen til å sparke meg i gang og minne meg på at da skal du konkurere.

Skrevet

Har forresten opprettet event på facebook for de som er interessert i det :) Spre gjerne ordet og inviter de dere kjenner som har valper eller konkurrerer i LP.

a har jeg invitert en hel hæv med folk :D

• 1 month later...
Skrevet

Vi meldte ikke alikevel da vi ikke hadde noen og sitte på med utover så derfor ønsker vi alle sammen som skal lykke til :D

Men du hadde vel strengt tatt ikke kunnet stille ut Tindra uansett når dommer og oppdretter er en og samme person. :P

Skrevet

Håper PM snart dukker opp, fått til valpeshow motsatt dag - og mine spørsmål på fb ville ingen svare på... Oss mennesker som må planlegge :P

Skrevet

De må ha hørt meg - for der kom den :-)

DAG: 1

Dommer: Mauseth, Caroline Elisabeth, Norge

Ringsek: Miriam Jenssen

Ring: 2

Rase Ant Tid

Australian Shepherd - Valp 4 10.00

Collie Langhåret - Valp 2 10.00

Shetland Sheepdog - Valp 3 10.00

Berner Sennenhund - Valp 1 10.00

Dvergpinscher - Valp 2 10.00

Dvergschnauzer Sort/Silver - Valp 1 10.00

Newfoundlandshund - Valp 1 10.00

Rottweiler - Valp 1 10.00

Bedlington Terrier - Valp 2 10.00

Cairn Terrier - Valp 3 10.00

Norfolk Terrier - Valp 1 10.00

Finsk Lapphund - Valp 2 10.00

Norsk Lundehund - Valp 1 10.00

Pomeranian - Valp 1 10.00

Svensk Lapphund - Valp 1 10.00

Dalmatiner - Valp 2 10.00

Rhodesian Ridgeback - Valp 1 10.00

Irsk Setter - Valp 1 10.00

Flat Coated Retriever - Valp 1 10.00

Golden Retriever - Valp 1 10.00

Malteser - Valp 1 10.00

Mops - Valp 1 10.00

Tibetansk Terrier - Valp 1 10.00

Toy Puddel - Valp 1 10.00

Italiensk Mynde - Valp 2 10.00

Totalt 38

Skrevet
Og jeg glemte fristen. :(

Si ifra, så får du melde på idag tenker jeg :) Vi har ikke trykket katalog enda.

Håper PM snart dukker opp, fått til valpeshow motsatt dag - og mine spørsmål på fb ville ingen svare på... Oss mennesker som må planlegge :P

Ja, det tok sin tid, jeg måtte guide alt som skulle gjøres, og det tok noen timer... Phew.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...