Gå til innhold
Hundesonen.no

Jack Russel/Australsk terrier mix


dansken

Recommended Posts

Har læs igennem en del af de indlæg der er og er veldig taknemlig for dem alle. Men som ny hundeeier er jeg også nervøs for at jeg gør fejl og samtidig mener jeg at jeg har gjort en del bra med han jeg nu har. Han er nå 15 uker og det tok mig 2 dage at lære han at sitte. Han er flink til og sige ifra om han skal tisse eller besje. Samtidig er han veldig social og koselig med andre mennesker. Så på mange måter mener jeg selv han er perfekt. Men hvornår skal jeg starte på hvalpekurs med han. Og hva kan jeg liksom forvente at han tar til sig? Prøver mig lidt frem men nogen gange virker det som om det går for furt og nogen gange som om det går for sagte. Jeg vet det er individuelt men allikevel. Vil gerne ha ham til og være en selvstendig gutt som har like så mye moro ute i naturen som jeg selv. Og jeg prøver ikke at gi ham for mye grenser samtidig som at jeg er opmerksom på at han må vite at jeg er chefen. Men som sagt - hvornår burde jeg begynde seriøs trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Valpekurs kommer akkurat på hvor i landet du bor. Altså noen steder har et om våren og et om høsten. Andre steder har dem kontinuerlig. Jeg liker å begynne tidlig med å lære inn ting men kunn i korte økter som 1 minutt kan da ta flere repitisjoner i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekurs går gjerne mer på sosialisering, innkalling og kontakttrening med valpen enn "seriøs" trening. Det går ut på å bygge et bånd med valpen din. Valpekurs kan du gjerne begynne på med en gang :) Jeg er opptatt av at valper skal få lov til å være valper :) Så kan man begynne på lydighetskurs etter valpkurs når de begynner å bli litt eldre. Men dette er ingen fasit, bare min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...