Gå til innhold
Hundesonen.no

hmmm

Guest Vicky

Hva trener du?  

35 stemmer

1. 1.

• Klikker
      18
    • Nordenstam
      0
    • Jærverud
      11
    • Bryr meg ikke
      6

Recommended Posts

Skrevet
orker ikke' date=' men du kan jo lese tråden om da hunden min ble bitt. Du var veldig med på å prate shitsnakk om hunden min.[/quote']

Dersom du mener at voksne Sølvi snakker "direkte DRITT" om hunden din, vil jeg gjerne at du quoter hva hun har sagt. Ellers blir det falske beskyldninger - noe vi ikke skal ha noe av her.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

er helt enig med deg i den IW, og hvis hu ikke kan det, så syntes jeg at hu skylder sølvi en unskyldning jeg...

det er vertfall min mening

Skrevet

Nå har jeg lest igjennom alle 22 sidene i det emnet du mener jeg har snakket dritt om hunden din, og ikke en eneste plass fant jeg noe. Så jeg forlanger faktisk en unskyldning i fra deg.

Skal du gå til personangrep, så bør du ha noe skikkelig å vise til.

Og du sier og at eg hakker på deg... Du har ikke tenkt tanken at vi er helt vidt forskjellige når det gjelder det meste? Er flere jeg ikke er enige med her inne, men vi kan diskutere og forbli uenige uten at det blir mye dritt av det. (det kalles å diskutere)

Skrevet
Nå har jeg lest igjennom alle 22 sidene i det emnet du mener jeg har snakket dritt om hunden din' date=' og [u']ikke en eneste plass fant jeg noe. Så jeg forlanger faktisk en unskyldning i fra deg.

Skal du gå til personangrep, så bør du ha noe skikkelig å vise til.

Og du sier og at eg hakker på deg... Du har ikke tenkt tanken at vi er helt vidt forskjellige når det gjelder det meste? Er flere jeg ikke er enige med her inne, men vi kan diskutere og forbli uenige uten at det blir mye dritt av det. (det kalles å diskutere)

kunne ikke vært mer enig med deg her nå sølvi...

syntes det er dårlig gjort av henne å holde på sånn ovenfor deg, når det ikke holder mål...

Skrevet

Synes dette blir litt for dumt jeg! #-o Astrid slenger ut ting og tang om Sølvi og når hun vil ha et quotet innlegg som bevis så gidder ikke Astrid å finne noe. Antagelig fordi hun vet at det ikke er sant! Sølvi er saklig og viser til andre innlegg for å underbygge det hun sier. Synes det er veldig bra jeg! =D>

Skrevet

Nå har jeg også lest gjennom de 22 sidene, og Ricco har på INGEN måte snakket dritt om din hund! Tvert imot!

Hun er den som gjennom hele diskusjonen har prøvd åholde fokuset på diskusjonen og ikke å slenge dritt... Hun har vært sakelig og sitasjonsorientert..

Man kan ikke drive å slenge rundt med falske beskyldninger...

Så nå bør du nok komme ned fra din høye hest, og gi en unskyldning...

Skrevet

nei, dere syns kanskje ikke det. Men jeg syns det er en smule stygt å antyde til at hunden min er unormal og aggressiv. Men skulle ikke ha bringt opp det her. Dårligt humør igår.

Skrevet
nei' date=' dere syns kanskje ikke det. Men jeg syns det er en smule stygt å antyde til at hunden min er unormal og aggressiv. Men skulle ikke ha bringt opp det her. Dårligt humør igår.[/quote']

Jeg synes det er en smule stygt gjort å vri og vende på det hun sier for at det skal handle om deg. Selv kan du slenge så mye dritt du vil, men så fort noen nevner noe om hunden din så er det reine Hotel Cæsar i gang. Ricco var en av de få som holdt roen i debatten, allikevel beskylder du henne for å antyde at bikkja di er unormal og aggressiv. Alle debattene dine handler om at en eller annen har sagt noe stygt om Vicky, er det ikke på tide å finne på noe nytt. Hadde det enda vært noe personlig så hadde jeg skjønt greia.

Skrevet

Jeg har også tråklet igjennom hele den 22 siders diskusjonen...og - som de andre - ikke funnet et innlegg av Ricco jeg kan qoute som viser at hun slenger dritt om deg, Vicky..

Nei, Ricco - lukk "øra" du...og ikke bry deg med hva en liten drittunge sier... :wink:

Skrevet
Jeg har også tråklet igjennom hele den 22 siders diskusjonen...og - som de andre - ikke funnet et innlegg av Ricco jeg kan qoute som viser at hun slenger dritt om deg, Vicky..

Nei, Ricco - lukk "øra" du...og ikke bry deg med hva en liten drittunge sier... :wink:

Ja jeg tror det er det beste. Takk skal dere ha alle sammen. :)

Men synes at jeg må få lov å si enda en gang at jeg har aldri snakket dritt eller stygt om den hunden. Forstår ikke hvorfor jeg skulle det heller når jeg aldri har sett den en gang. Men å få Vicky til å forstå det, det gir jeg opp.

Skrevet

det er greit. Men jeg bare glemmer ikke helt hvordan du snakket til meg. Og du snakker til meg i en litt sånn beskyldende tone i hver duskusjon du er uenig med meg. Har liksom aldri opplevd at du har skrevet noe hyggelig til meg heller.

Skrevet
det er greit. Men jeg bare glemmer ikke helt hvordan du snakket til meg. Og du snakker til meg i en litt sånn beskyldende tone i hver duskusjon du er uenig med meg. Har liksom aldri opplevd at du har skrevet noe hyggelig til meg heller.

Vicky: Si meg en ting, vet du aldri når nok er nok? Det virker som om at når den ene beskyldningen ikke virker så bare plopper du ut med en ny. Det er grenser for hva folk skal tåle, og min grense er snart nådd.

Skrevet

Vicky: Si meg en ting, vet du aldri når nok er nok? Det virker som om at når den ene beskyldningen ikke virker så bare plopper du ut med en ny. Det er grenser for hva folk skal tåle, og min grense er snart nådd.

greit skal ikke si noe. Jeg bare syns at du trenger ikke å himle med øynene til meg, og bare skrive ting i negativ retning liksom.

Skrevet

greit skal ikke si noe. Jeg bare syns at du trenger ikke å himle med øynene til meg, og bare skrive ting i negativ retning liksom.

Nu holder det! Nå forlanger jeg en unskyldning fra deg. Kan forresten opplyse deg at smilyen med "rullende" øyne har du selv brukt. Fant den i et innlegg fra deg på det temaet du henviste meg til i går. om du ikke aksepterer at folk har egne og andre meninger enn deg, så er det bedre du holder deg borte fra diskusjonene så slipper man å få desse beskyldningene tredd nedover hodet.

Skrevet

ja, det er en selvfølge jeg sier unskyld. Beklager for måten jeg skrev, var i et ekstremt dårlig humør selv om det ikke er noen unskyldning. Det bare kjennes litt rart på måten du skriver på liksom.. Når jeg ser du har kommentert et innlegg som er mitt vet jeg alltid at det kommer ikke mye positivt. men det er bare en mening! ingen beskyldning.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...