Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksplosjoner i Oslo sentrum

Mirai

Recommended Posts

Lola: Eg vil tippe det er relativt stor trafikk der no. Sjølv kom eg inn på andre forsøk, men ikkje på første eller tredje (litt seinare).

Vil forøvrig seie meg einig med Spinoza: Det han har skrive er skremmande, rett og slett fordi det er så LITE skremmande. Han tek avstand frå vold og hat i alle formar, inkludert nazismen (synst difor det er rart at det er sånn fokus på å kalle han nynazist). Han sympatiserer med Høgre og FrP, har til og med jobba i eitt av desse, han skriv på ein særs dyktig, velformulert og gjennomtenkt måte, ingen skrivefeil overhode, god bruk av avsnitt og andre teknikkar. Han framstår med andre ord som ein heilt vanleg, godt utdanna mann, med normalt høgrevridde meiningar, og ikkje som noko ekstremist i det heile.

No er det vel å merke nesten eit år sidan sist han skreiv noko som helst der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 698
  • Created
  • Siste svar
Han kan få forvaring, og da kan han bli sittende på livstid...

Sant, men hvis behandling virker og de kommer fram til at det da ikke er gjentagelsesfare, så må de vel slippe han på lik linje med andre. (det er jo folk som har gjentatt handlinger som f.eks overgrep mot barn som har gjentatt handling selv om de har blitt 'godkjent' av psykologer og der gjentagelsesfare ikke skulle være til stedet)

Nå mener jeg man ikke skal lage egne regler eller lover i en enkeltsak, men man blir jo litt spekulerende på lovverk i en sådan stund.

Uff, man føler seg helt tom i kroppen av dette. Føler virkelig med de involverte!

Han framstår med andre ord som ein heilt vanleg, godt utdanna mann, med normalt høgrevridde meiningar, og ikkje som noko ekstremist i det heile.

Stod det ikke i media at han var med i en høyreekstremist gruppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod det ikke i media at han var med i en høyreekstremist gruppe?

Det har ikke blitt bekreftet at han er direkte involvert i noen gruppe eller organisasjon, men han har vært veldig aktiv på nettet (og da på høyreorienterte og innvandringskritiske sider).

Han har vært aktiv i FrP, og hatt verv i FpU. Men meldte seg ut for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreier dette kanskje seg om to personer?

én psykopat som står bak alt (person nr 2 på øya som ikke er pågrepet enda), og denne Anders som schizofren?

Psykopaten har manipulert og planlagt med Anders som brikke i det hele, og gikk rundt å beundret sitt verk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreier dette kanskje seg om to personer?

én psykopat som står bak alt (person nr 2 på øya som ikke er pågrepet enda), og denne Anders som schizofren?

Psykopaten har manipulert og planlagt med Anders som brikke i det hele, og gikk rundt å beundret sitt verk?

De har pågrepet en til. Jeg tror dog denne Anders er psykopat nok i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han dei har pågripe no, har neppe noko med dette å gjere. Han hadde ein kniv i lomma, fordi han var redd, seier han.

Jeg tror ikke han ble pågrepet fordi han hadde en kniv i lomma. Jeg spekulerer ikke så mye heller, for den del, men om han "bare" var en av de mange uskyldige ville de nok begrenset seg til å avvæpne ham og gi ham hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja... No er det vel LITT tryggjingstiltak rundt dette opplegget, samt at politiet nok ikkje tek den minste sjanse på noko som helst. Det er heilt greit å pågripe og fjerne vedkomande, men eg trur ikkje det er noko meir dramatikk i det enn nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, nå begynner jeg å føle meg innespera snart, dersom sentrum fortsatt holdes stengt og Solli Plass også vurderes.

tilbudet om å komme hit står ved lag :)

Det var vist ganske kaotisk å komme seg fra oslo igår, ingenting gikk etc, til slutt gikk sørlandsekspressen så kameraten min kom seg hjem.

togene her går som normalt og t-banen er vist helt tom og alt er stengt. Rar følelse altså.

Bestevenninna til venninna mi har vi enda ikke hørt fra og vi antar det ikke er så gode nyheter, hun var på utøya. Men vi håper fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar herfra i morgen. Var nede i sentrum i stad for å kjøpe noe greier. Området er sperra av med soldater i fullt krigsutstyr og jeg kunne se bygningene stå der, helt tomme, spøkelsesblafrende uten vinduer.

De bildene av gjerningsmannen i vannkanten, siktende med våpen med døde strødd på stranda, er bare så vanvittig uhyggelig. Anette, jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så fryktelig fryktelig lei meg. At det går ann - å skyte vilt rundt seg, på barn og ungdommer - det er bare så ufattelig, uvirkelig, uhyggelig. Jeg var på konsert da ei kom bort og sa at det var skyting på Utøya, og jeg hadde noen fryktelige minutter hvor jeg trodde min kusine var der. Heldigvis fikk jeg fort tak i henne, og hun er i trygg behold. Jeg er på en ekkel måte "glad" for at gjerningsmannen er norsk. Jeg tør ikke tenke på hvordan tilstandene her til lands ville blitt hvis han ikke var det. Åh, i dag går alle mine tanker til pårørende og berørte. Vårt lille land vil aldri bli det samme.

I dag er alle AuF'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur på butikken nå, og overhørte noen samtaler. De fleste virker som om de syntes det var bra at han var norsk...

Synes du det er rart? Det synes ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er rart? Det synes ikke jeg.

Nei. Jeg gjør ikke det. For alle skjønner hvordan ting hadde blitt i media og videre om han ikke hadde vært det. Men jeg synes det er litt spesielt å høre "takk og pris at han var en av våre egne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...