Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen i august


Sasha&Kiara

Recommended Posts

Jøss, 10 på lørdag og 11 på søndag :rolleyes2:

Grådig få i år altså, lurer på kor alle e :lol:

Kiara mener jeg at skulle stille som hund nr 13, så da er det en rase før oss bare, det var jo godt.

Sasha er eneste hund i unghundklassen, noe som er en fordel for henne, for hun går helt klart best enten alene, eller først i rekka liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Jøss, 10 på lørdag og 11 på søndag :rolleyes2:

Grådig få i år altså, lurer på kor alle e :lol:

Kiara mener jeg at skulle stille som hund nr 13, så da er det en rase før oss bare, det var jo godt.

Sasha er eneste hund i unghundklassen, noe som er en fordel for henne, for hun går helt klart best enten alene, eller først i rekka liksom :lol:

Jupp, Eurasier (8 stk) er eneste rasen foran japansk spisshund :)

Hjeeelp!

Jeg trenger å vite hvilke raser som skal i ring nummer fem (Fernando etellerannet) på lørdag, og hvilke raser som går for samme dommer dagen etter. Anyone? :P

Oki, her blir det bare klipp og lim pga mange raser, men du skjønner forhåpentligvis tegninga :lol:

Lørdag:

Affenpinscher 3 09.00

Dansk-Svensk Gårdshund 6 09.00

Dogo Canario 1 09.00

Entlebucher Sennenhund 1 09.00

Hovawart 3 09.00

Newfoundlandshund 4 09.00

Pinscher 1 09.00

Pyreneerhund 2 09.00

Shar Pei 3 10.00

Bolognese 1 10.00

Japanese Chin 6 10.00

Chinese Crested 10 10.00

Fransk Bulldog 11 11.00

King Charles Spaniel 8 11.00

Løwchen 2 11.00

Pekingeser 1 12.00

Petit Brabancon 4 12.00

Phalène 4 12.00

Russian Toy, Korthåret 2 12.00

Søndag:

Grand Danois 16 09.00

Sankt Bernhardshund Langhåret 5 09.00

Leonberger 8 10.00

Sankt Bernhardshund Korthåret 2 10.00

Stabyhoun 1 10.00

Shih Tzu 24 10.00

Kan du snille orakel fortelle meg hvor mange dansk svensk gårdshund det er lørdag og søndag? :innocent:

6 stk begge dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, Eurasier (8 stk) er eneste rasen foran japansk spisshund :)

Oki, her blir det bare klipp og lim pga mange raser, men du skjønner forhåpentligvis tegninga :lol:

Lørdag:

Affenpinscher 3 09.00

Dansk-Svensk Gårdshund 6 09.00

Dogo Canario 1 09.00

Entlebucher Sennenhund 1 09.00

Hovawart 3 09.00

Newfoundlandshund 4 09.00

Pinscher 1 09.00

Pyreneerhund 2 09.00

Shar Pei 3 10.00

Bolognese 1 10.00

Japanese Chin 6 10.00

Chinese Crested 10 10.00

Fransk Bulldog 11 11.00

King Charles Spaniel 8 11.00

Løwchen 2 11.00

Pekingeser 1 12.00

Petit Brabancon 4 12.00

Phalène 4 12.00

Russian Toy, Korthåret 2 12.00

Søndag:

Grand Danois 16 09.00

Sankt Bernhardshund Langhåret 5 09.00

Leonberger 8 10.00

Sankt Bernhardshund Korthåret 2 10.00

Stabyhoun 1 10.00

Shih Tzu 24 10.00

6 stk begge dager :)

takk! Da troor jeg at jeg vet hvem alle er :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje orakelet kan slenge inn hvor mange dverg pinchere det er lørdag og søndag? :innocent:

Og så innbilsk som jeg er, svarer jeg, siden du spør orakelet :icon_redface::lol:

Lørdag - ring 4: 13 stk

Søndag - ring 3: 12 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er hundene bada og blåst. Ett par dager for sent sånn egentlig, men det får nå være. :innocent:

Blåste de ute, så nå snør det :innocent::lol:

Imorra tidlig blir avreise :D Gleder oss veldig heile hurven :D

Hvordan gikk det med dere? Synd jeg ikke leste dette før nå, jeg var jo selv på Nesbyen begge dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere? Synd jeg ikke leste dette før nå, jeg var jo selv på Nesbyen begge dagene.

Joda vi sier oss godt fornøyd egentlig :D

Sasha fikk CK og ble 4. beste tispe :D :D Søndagen fikk hun flat rød, forsåvidt greit det også :D Samme dommer som ga hun blått i mars :)

Kiara åpnet sin debut med flatt rød :D Og blått :blink: på søndagen. Den blå kom av den fantastiske gangen hennes :whistle: Eller kengeru hopping kan man vel kalle det :lol:

Deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, gratulerer med plassering i tispeklassen!

Den kenguruhoppingen kjenner jeg til, vi fikk på kritikken fra valpeshowet "Still Walks like a baby" hahahahaha :D .

Dette var første gang på "voksen"-utstilling og vi stilte i junior. På lørdagen kastet en norsk dommer oss ut med Gul og sa vi måtte gå mer tur på fjellet, på søndagen knuste vi til og Thia ble beste juniortispe. Hun fikk excellent og eneste med CK, desverre kan hun ikke måle seg med championene som også fikk CK så noe plassering i tispeklassen kunne vi se langt etter. Litt for lite pels for det, den vokser saaaaaaakte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, gratulerer med plassering i tispeklassen!

Den kenguruhoppingen kjenner jeg til, vi fikk på kritikken fra valpeshowet "Still Walks like a baby" hahahahaha :D .

Dette var første gang på "voksen"-utstilling og vi stilte i junior. På lørdagen kastet en norsk dommer oss ut med Gul og sa vi måtte gå mer tur på fjellet, på søndagen knuste vi til og Thia ble beste juniortispe. Hun fikk excellent og eneste med CK, desverre kan hun ikke måle seg med championene som også fikk CK så noe plassering i tispeklassen kunne vi se langt etter. Litt for lite pels for det, den vokser saaaaaaakte :P

Haha den e fin :P

Dommeren spurte Kiara om hu hadde dårlig tid :lol::aww:

Ja saktevoksende pels kjenner jeg alt til. Den der pelsen til hu eldste har virkelig intatt slow motion, hehe. Men nå ser det nå endelig ut til at det begynner og bli litt dreis på den ;) Men helt dreis på den vil det nok ikke bli før etter valpekullet. Så neste høst igjen vil hun nok virkelig kunne ta seg ut ;) Utrolig nok gjør hun det overaskende bra selv om pelsen ikke er helt der ;) Hun tar igjen litt saktevoksende pels med sjarm og fantastiske bevegelser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...