Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen i august

Sasha&Kiara

Recommended Posts

Skrevet

Jøss, 10 på lørdag og 11 på søndag :rolleyes2:

Grådig få i år altså, lurer på kor alle e :lol:

Kiara mener jeg at skulle stille som hund nr 13, så da er det en rase før oss bare, det var jo godt.

Sasha er eneste hund i unghundklassen, noe som er en fordel for henne, for hun går helt klart best enten alene, eller først i rekka liksom :lol:

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jøss, 10 på lørdag og 11 på søndag :rolleyes2:

Grådig få i år altså, lurer på kor alle e :lol:

Kiara mener jeg at skulle stille som hund nr 13, så da er det en rase før oss bare, det var jo godt.

Sasha er eneste hund i unghundklassen, noe som er en fordel for henne, for hun går helt klart best enten alene, eller først i rekka liksom :lol:

Jupp, Eurasier (8 stk) er eneste rasen foran japansk spisshund :)

Hjeeelp!

Jeg trenger å vite hvilke raser som skal i ring nummer fem (Fernando etellerannet) på lørdag, og hvilke raser som går for samme dommer dagen etter. Anyone? :P

Oki, her blir det bare klipp og lim pga mange raser, men du skjønner forhåpentligvis tegninga :lol:

Lørdag:

Affenpinscher 3 09.00

Dansk-Svensk Gårdshund 6 09.00

Dogo Canario 1 09.00

Entlebucher Sennenhund 1 09.00

Hovawart 3 09.00

Newfoundlandshund 4 09.00

Pinscher 1 09.00

Pyreneerhund 2 09.00

Shar Pei 3 10.00

Bolognese 1 10.00

Japanese Chin 6 10.00

Chinese Crested 10 10.00

Fransk Bulldog 11 11.00

King Charles Spaniel 8 11.00

Løwchen 2 11.00

Pekingeser 1 12.00

Petit Brabancon 4 12.00

Phalène 4 12.00

Russian Toy, Korthåret 2 12.00

Søndag:

Grand Danois 16 09.00

Sankt Bernhardshund Langhåret 5 09.00

Leonberger 8 10.00

Sankt Bernhardshund Korthåret 2 10.00

Stabyhoun 1 10.00

Shih Tzu 24 10.00

Kan du snille orakel fortelle meg hvor mange dansk svensk gårdshund det er lørdag og søndag? :innocent:

6 stk begge dager :)

Skrevet

Jupp, Eurasier (8 stk) er eneste rasen foran japansk spisshund :)

Oki, her blir det bare klipp og lim pga mange raser, men du skjønner forhåpentligvis tegninga :lol:

Lørdag:

Affenpinscher 3 09.00

Dansk-Svensk Gårdshund 6 09.00

Dogo Canario 1 09.00

Entlebucher Sennenhund 1 09.00

Hovawart 3 09.00

Newfoundlandshund 4 09.00

Pinscher 1 09.00

Pyreneerhund 2 09.00

Shar Pei 3 10.00

Bolognese 1 10.00

Japanese Chin 6 10.00

Chinese Crested 10 10.00

Fransk Bulldog 11 11.00

King Charles Spaniel 8 11.00

Løwchen 2 11.00

Pekingeser 1 12.00

Petit Brabancon 4 12.00

Phalène 4 12.00

Russian Toy, Korthåret 2 12.00

Søndag:

Grand Danois 16 09.00

Sankt Bernhardshund Langhåret 5 09.00

Leonberger 8 10.00

Sankt Bernhardshund Korthåret 2 10.00

Stabyhoun 1 10.00

Shih Tzu 24 10.00

6 stk begge dager :)

takk! Da troor jeg at jeg vet hvem alle er :ahappy:

Skrevet

Kanskje orakelet kan slenge inn hvor mange dverg pinchere det er lørdag og søndag? :innocent:

Og så innbilsk som jeg er, svarer jeg, siden du spør orakelet :icon_redface::lol:

Lørdag - ring 4: 13 stk

Søndag - ring 3: 12 stk

Skrevet

Da er hundene bada og blåst. Ett par dager for sent sånn egentlig, men det får nå være. :innocent:

Blåste de ute, så nå snør det :innocent::lol:

Imorra tidlig blir avreise :D Gleder oss veldig heile hurven :D

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er hundene bada og blåst. Ett par dager for sent sånn egentlig, men det får nå være. :innocent:

Blåste de ute, så nå snør det :innocent::lol:

Imorra tidlig blir avreise :D Gleder oss veldig heile hurven :D

Hvordan gikk det med dere? Synd jeg ikke leste dette før nå, jeg var jo selv på Nesbyen begge dagene.

Skrevet

Hvordan gikk det med dere? Synd jeg ikke leste dette før nå, jeg var jo selv på Nesbyen begge dagene.

Joda vi sier oss godt fornøyd egentlig :D

Sasha fikk CK og ble 4. beste tispe :D :D Søndagen fikk hun flat rød, forsåvidt greit det også :D Samme dommer som ga hun blått i mars :)

Kiara åpnet sin debut med flatt rød :D Og blått :blink: på søndagen. Den blå kom av den fantastiske gangen hennes :whistle: Eller kengeru hopping kan man vel kalle det :lol:

Deg da? :)

Skrevet

Så bra da, gratulerer med plassering i tispeklassen!

Den kenguruhoppingen kjenner jeg til, vi fikk på kritikken fra valpeshowet "Still Walks like a baby" hahahahaha :D .

Dette var første gang på "voksen"-utstilling og vi stilte i junior. På lørdagen kastet en norsk dommer oss ut med Gul og sa vi måtte gå mer tur på fjellet, på søndagen knuste vi til og Thia ble beste juniortispe. Hun fikk excellent og eneste med CK, desverre kan hun ikke måle seg med championene som også fikk CK så noe plassering i tispeklassen kunne vi se langt etter. Litt for lite pels for det, den vokser saaaaaaakte :P

Skrevet

Så bra da, gratulerer med plassering i tispeklassen!

Den kenguruhoppingen kjenner jeg til, vi fikk på kritikken fra valpeshowet "Still Walks like a baby" hahahahaha :D .

Dette var første gang på "voksen"-utstilling og vi stilte i junior. På lørdagen kastet en norsk dommer oss ut med Gul og sa vi måtte gå mer tur på fjellet, på søndagen knuste vi til og Thia ble beste juniortispe. Hun fikk excellent og eneste med CK, desverre kan hun ikke måle seg med championene som også fikk CK så noe plassering i tispeklassen kunne vi se langt etter. Litt for lite pels for det, den vokser saaaaaaakte :P

Haha den e fin :P

Dommeren spurte Kiara om hu hadde dårlig tid :lol::aww:

Ja saktevoksende pels kjenner jeg alt til. Den der pelsen til hu eldste har virkelig intatt slow motion, hehe. Men nå ser det nå endelig ut til at det begynner og bli litt dreis på den ;) Men helt dreis på den vil det nok ikke bli før etter valpekullet. Så neste høst igjen vil hun nok virkelig kunne ta seg ut ;) Utrolig nok gjør hun det overaskende bra selv om pelsen ikke er helt der ;) Hun tar igjen litt saktevoksende pels med sjarm og fantastiske bevegelser :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...