Gå til innhold
Hundesonen.no

Føner til hund


Recommended Posts

Jeg skulle gjærne hatt enn slik hundeføner/hundeblåser. Har to langhårede hunder, og kunne tenke meg å få dem tørre litt fortere enn det de blir med bare luft og håndkler. Tenker også det er lurt å ha en slik på vinteren også? Da kan jo hundene vaskes, og tørkes, uten at jeg trenger å være redd for at de skal fryse :)

Men jeg aner ikke hvor man får tak i en slik. Noen som har noen tips? Jeg fant liksom bare en, denne.. Men jeg vet ikke.

Som sagt, tips? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund-1 har hundeblåsere og annet utstyr for bad og stell av hund. Det er den nettbutikken med mest utstyr til det som jeg har funnet.

Jeg også sett at HundiHuset på Finn.no har hundeblåsere. To modeller, en til fjortenhundre kr og en til to tusen, hvor sistnevnte da har litt mere innstillinger. Jeg tenker å kjøpe meg den til to tusen kr, da jeg også tenker som deg. Om hunden må bades på vinterstid (pga diare eller noe) så tar det jo timesvis å få hunden helt tørr, og den kan overhodet ikke gå ut i minusgrader med fuktig eller våt pels! Det er jo helsefarlig.

Men med en hundeblåser får man hunden helt tørr på en brøkdel av tida...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg også sett at HundiHuset på Finn.no har hundeblåsere. To modeller, en til fjortenhundre kr og en til to tusen, hvor sistnevnte da har litt mere innstillinger. Jeg tenker å kjøpe meg den til to tusen kr, da jeg også tenker som deg. Om hunden må bades på vinterstid (pga diare eller noe) så tar det jo timesvis å få hunden helt tørr, og den kan overhodet ikke gå ut i minusgrader med fuktig eller våt pels! Det er jo helsefarlig.

Men med en hundeblåser får man hunden helt tørr på en brøkdel av tida...!

Jeg spør her jeg, så slipper jeg å lage en egen tråd :-) Hvordan er denne? Hadde tenkt å kjøpe meg den til 1400kr, men vet ikke om den er kraftig nok? Sheltie og eurasier har jo mye underull begge to, så hvis den fungerer for deg, tror jeg nok jeg kjøper den :-D

Eventuelt andre som har erfaring, eller kan se utifra beskrivelsen om det er en grei nok føner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...