Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er på utkikk etter videokamera!


Ingvild

Recommended Posts

Jeg har lyst på videokamera, jeg. Først og fremst til å filme hundetrening og stevner med, men hvis jeg først har et videokamera ser jeg for meg at jeg i grunnen kunne tenke meg å filme litt andre ting også og eksperimentere litt, for det er gøy!

Mine krav:

- Lett og behagelig å holde i, men stødig nok til at man kan sette det fra seg på bord, stubber, stoler o.l. slik at man kan få filmet hundetrening selv om man bare er én person.

- Maks 3-4 tusen.

- Da jeg for ørten år siden hadde et videokamera, brukte det DV-tape og det var fryktelig tungvint husker jeg. Ikke aner jeg hva som brukes nå - minnekort, kanskje? Jeg vil i alle fall ha muligheten til å raskt og enkelt kunne legge videofilene inn på datamaskinen, og det er nødt til å fungere med Mac, for jeg har ingen umiddelbare planer om å bytte operativsystem akkurat.

- God batteritid.

- God bildekvalitet. Doh. Hva skal jeg si - videokamera har jeg egentlig ikke peiling på. HD-filming, går det an? Er det nødvendig? Hva med zoom og slikt? Er det muligheter til å stille inn ulike innstillinger selv (som påvirker f.eks. farger, eksponering o.l.), så vil jeg gjerne ha litt mulighet til det, men det må også kunne fungere helautomatisk. Er det noen forskjell på hvor godt kameraer fungerer i dårlig lys mon tro?

- Raskt å starte opp er viktig, men det er de vel kanskje alle sammen.

- Finnes det videokamera som er litt robuste i vær og vind? Slik at det kanskje tåler en liten regnskur og litt snø? (Og ja forresten, klarer å filme selv om det er noen få minusgrader?)

Tja. Hva mer kan man kreve av et videokamera, egentlig? Gi meg litt tips dere. Hva er bra, hva er temmelig dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte videokamera fra Sony for bryllupspengene våre, og det oppfyller alle kravene dine. Det er HD, lett, kan stå støtt, tåler litt osv. Vi har HDR - CX 360.

Men det ligger litt høyere i pris.

Litt lavere kan du se på HDR - CX 130 / 160 :)

(Spurte Øivind som jobber med sony.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...