Gå til innhold
Hundesonen.no

Ustsilling i Sarpsborg 30.31.juli

Arielle

Recommended Posts

Hei.

Moss og Omegn hundeklubb skal ha ustilling siste helgen i Juli og der står det at ustillingen vil bli holdt i Råde idrettshall. Retrieverklubben skal også ha utstilling den helgen sånn at det blir dobbel utstilling på oss, men her klarer jeg ikke finne ut hvor den skal avholdes. Er det normalt at det ikke kommer info om hvor utstillingen skal holdes? Så lurte jeg egentlig på om dere hadde noen gode forslag til overnattingsplasser i nærheten? Litt vanskelig å finne overnatting når jeg ikke har peiling på hvor ustillingen til Retrieverklubben skal holdes, men har dere noen gode forslag til overnatting i nærheten av Råde? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg helt hvor utstillingen i Sarpsborg skal være, men retriverklubben sine lokaler er på Sollie, ca 10 min fra Råde med bil.

Kjører du bil?

Er ikke så mye overnattingsmuligheter i Råde akkurat :P (Bondelandet ;))

Kan du ikke sende mail til retriverklubben? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg helt hvor utstillingen i Sarpsborg skal være, men retriverklubben sine lokaler er på Sollie, ca 10 min fra Råde med bil.

Kjører du bil?

Er ikke så mye overnattingsmuligheter i Råde akkurat :P (Bondelandet ;))

Kan du ikke sende mail til retriverklubben? :)

Har sendt mail og fikk svar nå faktisk, det skal være på Ise som skal være et sted mellom Sarpsborg og Rakkestad.

Ja jeg kjører bil så det er ikke noe problem om jeg må kjøre en halltimes tid til utstillingen, gjerne litt lenger også. Har planlagt en del turer over grensen i løpet av helgen (kommer opp torsdag og reiser søndag var planen) så er bare positivt om hotell, hytter, camping er mellom ustillingen og Sverige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange skryte av Utne camping - det ligger langs E6 litt sør for Sarpsborg, så du må gjennom Sarpsborg for å komme til Ise, men du er nærmere Råde igjen for den utstillingen.

Om du ønsker høyere standard, er Quality hotell og badeland ved avkjøringen fra E6 til Sarpsborg veldig populært - nettopp på grunn av badelandet.

På Ise finner du neppe overnatting, det er meget lite, og jeg klarer ikke en gang å se for meg en plass hvor de kan ha utstilling, med mindre de har et utvidet begrep av hvor Ise er i forhold til bygdegrensene (jeg er fra området).

Det er også overnattingssteder i Halden og nærmere svenskegrensa, om det er mer aktuelt.

Husk ormekur til hundene om de er med til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mange skryte av Utne camping - det ligger langs E6 litt sør for Sarpsborg, så du må gjennom Sarpsborg for å komme til Ise, men du er nærmere Råde igjen for den utstillingen.

Om du ønsker høyere standard, er Quality hotell og badeland ved avkjøringen fra E6 til Sarpsborg veldig populært - nettopp på grunn av badelandet.

På Ise finner du neppe overnatting, det er meget lite, og jeg klarer ikke en gang å se for meg en plass hvor de kan ha utstilling, med mindre de har et utvidet begrep av hvor Ise er i forhold til bygdegrensene (jeg er fra området).

Det er også overnattingssteder i Halden og nærmere svenskegrensa, om det er mer aktuelt.

Husk ormekur til hundene om de er med til Sverige.

Fant Utne camping tidligere og har sende en "bestilling" til de så håper jeg bare at de har ledig. Var i hvert fall ikke noe problem å ta med hunden. :) Ormekur har jeg liggende så det blir tatt med i tilfelle hunden blir med over en av dagene for å prøve seler og diverse. Vet du hvor lang tid det tar til sverige fra campingen ca? Noen som har noen gode tips til butikker for hundeutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant Utne camping tidligere og har sende en "bestilling" til de så håper jeg bare at de har ledig. Var i hvert fall ikke noe problem å ta med hunden. :) Ormekur har jeg liggende så det blir tatt med i tilfelle hunden blir med over en av dagene for å prøve seler og diverse. Vet du hvor lang tid det tar til sverige fra campingen ca? Noen som har noen gode tips til butikker for hundeutstyr?

Jeg kan tenke meg det er cirka tre kvarter fra Utne til Svinesund, kanskje mindre.

Det er en zoobutikk på Nordbysenteret (litt bortenfor Svinesund) jeg vet mange skryter av. Jeg har faktisk aldri vært på den. Og i Sarpsborg er det en nyåpnet hundeutstyrsforretning som Soppen her har reklamert for, så er sikkert verdt et besøk - Bruks- og tjenestehund, heter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg det er cirka tre kvarter fra Utne til Svinesund, kanskje mindre.

Det er en zoobutikk på Nordbysenteret (litt bortenfor Svinesund) jeg vet mange skryter av. Jeg har faktisk aldri vært på den. Og i Sarpsborg er det en nyåpnet hundeutstyrsforretning som Soppen her har reklamert for, så er sikkert verdt et besøk - Bruks- og tjenestehund, heter den.

Det er notert ned så få vi ta en tur å se. :)

Det ble quality hotell og badeland Sarpsborg for Utne hadde bare den minste hytten og et rom ledig. Så får jeg heller være fortere ute en annen gang og bestille på Utne. :D Helldigvis er bursdagen min rett rundt hjørnet så da har jeg ønsker meg denne turen av pappa og mamma, for eg fattig student lommebok tåler ikke hotell frå torsdag til søndag. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er notert ned så få vi ta en tur å se. :)

Det ble quality hotell og badeland Sarpsborg for Utne hadde bare den minste hytten og et rom ledig. Så får jeg heller være fortere ute en annen gang og bestille på Utne. :D Helldigvis er bursdagen min rett rundt hjørnet så da har jeg ønsker meg denne turen av pappa og mamma, for eg fattig student lommebok tåler ikke hotell frå torsdag til søndag. :getlost:

Da må du huske badedrakt.

Jeg er selv ingen bruker av badeland, men jeg vet folk reiser langt for å komme dit, så det er sikkert moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du huske badedrakt.

Jeg er selv ingen bruker av badeland, men jeg vet folk reiser langt for å komme dit, så det er sikkert moro.

Hehe da må jeg nesten ta med badedrakten for å prøve dette her. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...