Gå til innhold
Hundesonen.no

Fotoalbum til hjemmeside

Kristiin

Recommended Posts

Skrevet

Jeg driver og utvikler et fotoalbum på en hjemmeside. (hundeklubb) Jeg liker det enkelt, og at du klikker det inn på et album og du trenger bare og scrolle deg nedover istede for og trykke på ett og ett bilde. (det tar som regel litt tid og laste opp. tror flere ser på bildene om det er bare og scrolle seg nedover på siden).

Sannsynligvis kommer det til og være mange bilder i et album.

Dette vill jeg at skal se bra, enkelt og profesjonelt ut. :) Jeg driver og søker på fotoalbum på nettet, disse har jeg funnet: simpleviewer, jAlbum og lightbox. Hva synes dere? Noen andre fine som dere vet om?

Forresten, hva synes dere er finest. "fotoalbum", "foto" eller "bilder" ? :ahappy:

edit: Noen som har en link til et fotoalbum på en hjemmeside som dere synes er bra?

Skrevet

lightbox du linker til ser ut til å være en Editor, ikke albumløsning?

jAlbum som du linker til har jeg prøvd (for noen år siden).

Det er absolutt en super måte å publisere mengder av bilder på,

å ser ut til å ha modnes mye på de årene siden jeg prøvde det.!

simplewiever er i så måte ikke spesielt enklere en jAlbum,

de har begge program til pcn som man kan(må) laste opp fra..

Jeg likte jAlbum best av de to for ~3år siden, å liker fortsatt jAlbum best etter hva jeg ser i dag.

Men simplewiever er kanksje mest brukt.?

Ellers finnes det litt mer omfattende løsninger som WordPress med Fotogalleri-skins, men dette gjør seg mest som en en fotoshowcase-hjemmeside, en et enkelt fotoalbum..

Om hundeklubben bruker en publiseringsløsning som wordpress, joomla druid eller lignende, så finnes det album-plugin's..

Jeg har noen ledige SQLdatabaser, skal leke litt med jAlbum nå, se hvasom er nytt.. :)

Syntes å huske jAlbum var en sql-løsning, men det er det jo ikke (lengre) eller aldri har vært...

Det er faktisk samme opplegget som photoshop-album...

Photoshop har en enkel løsning også, velg bilder, lag fotoalbum med ønsket skin, last opp med ftp...

Blir som dette... http://www.spor.se/album/Kennel=20Inlicio/

Hva forventer folket å finne?

"Bilder"

er jo enkelt å forklarende..

Skrevet

lightbox du linker til ser ut til å være en Editor, ikke albumløsning?

jAlbum som du linker til har jeg prøvd (for noen år siden).

Det er absolutt en super måte å publisere mengder av bilder på,

å ser ut til å ha modnes mye på de årene siden jeg prøvde det.!

simplewiever er i så måte ikke spesielt enklere en jAlbum,

de har begge program til pcn som man kan(må) laste opp fra..

Jeg likte jAlbum best av de to for ~3år siden, å liker fortsatt jAlbum best etter hva jeg ser i dag.

Men simplewiever er kanksje mest brukt.?

Ellers finnes det litt mer omfattende løsninger som WordPress med Fotogalleri-skins, men dette gjør seg mest som en en fotoshowcase-hjemmeside, en et enkelt fotoalbum..

Om hundeklubben bruker en publiseringsløsning som wordpress, joomla druid eller lignende, så finnes det album-plugin's..

Jeg har noen ledige SQLdatabaser, skal leke litt med jAlbum nå, se hvasom er nytt.. :)

Syntes å huske jAlbum var en sql-løsning, men det er det jo ikke (lengre) eller aldri har vært...

Det er faktisk samme opplegget som photoshop-album...

Photoshop har en enkel løsning også, velg bilder, lag fotoalbum med ønsket skin, last opp med ftp...

Blir som dette... http://www.spor.se/album/Kennel=20Inlicio/

Hva forventer folket å finne?

"Bilder"

er jo enkelt å forklarende..

Jeg har aldri gjordt dette før (laget fotoalbum), så det er ganske nytt for meg, men jeg prøver og henge med, hehe.

Da tror jeg, at jeg skal prøve og lage et ekemplar av siden med jAlbum. KLubben bruker noe som heter Drupal, om det sier deg noe? (for deg sier ikke meg noe.. )

Denne setningen hang jeg ikke med på:

Photoshop har en enkel løsning også, velg bilder, lag fotoalbum med ønsket skin, last opp med ftp...[/i

Datanerd, sier du? det er nok ikke meg nei.... :icon_confused:

Skrevet

Jeg har aldri gjordt dette før (laget fotoalbum), så det er ganske nytt for meg, men jeg prøver og henge med, hehe.

Da tror jeg, at jeg skal prøve og lage et ekemplar av siden med jAlbum. KLubben bruker noe som heter Drupal, om det sier deg noe? (for deg sier ikke meg noe.. )

Denne setningen hang jeg ikke med på:

Datanerd, sier du? det er nok ikke meg nei.... :icon_confused:

Om du er nogenlunde erfaren i drupal kan du jo prøve denne...

Brilliant Gallery modul - http://drupal.org/project/brilliant_gallery

(om du krasjer drupal installasjonen tar jeg 0 ansvar ;) )

Photoshop elements har en enkel publiseringsløsning som fungerer på samme måte som jAlbum..

Virker nesten som jAlbum har stålet koden fra Photoshop (men det er sikkert ikke tilfellet)...

Skrevet

De to du never først, er gode albumer. Jeg bruker for tiden picassa, synes det gir et rent utrykk.

Du kan søke på google, som f.eks free web albums, dersom du ikke ønsker å betale noe.

Skrevet

Grunnen til at man har mindre bilder der man må trykke, er vel for at mange store bilder (å det blir lett det) på en side blir tunglastet og veldig mye scrolling, samt at man kanskje ender med å må bla på sider der også pga for mange bilder. Mindre bilder gir tross alt en bedre oversikt og man slipper å se alle bildene - bare de man syns ser interessante ut. Selv ser jeg heller på små bilder der jeg velger hvem jeg vil se store bilder av istedet for å bli tvunget igjennom masse bilder av liten interesse og gidder ikke se over alt da. (det er nå meg, men kanskje andre føler det samme?)

Jeg ville ha gjort en spørreundersøkelse på hvilken løsning brukerne her foretrekker og ev andre plasser, der du legger med argumenter for løsningene. Greit å få en liten pekepinne på hva folk foretrekker

Har dessverre ikke tips om album som dekker dine behov

Skrevet

Men, nå har jeg laget bruker og lastet opp et album på jAlbum. Men eneste jeg får til på foto siden nå er en link, som linker til albumet...

" Feltkurs 5 mai"

Men jeg vill ha det litt slikt:

pr_album.jpg

Rett på siden, slik at det ligger album etter hverandre, med ett lite bilde som du trykker på for og se hele albumet... Hvordan fikser jeg det?

Skrevet

Den linken din gir dette i Firefox. (bare til info)

Denne tilkoblingen er usikker

Du har bedt Firefox om å lage en sikret tilkobling til

www.gauldalhk.com, men vi kan ikke bekrefte at tilkoblingen er sikker.

Vanligvis når du lager en sikret tilkobling vil

nettsteder oppgi en sikker identitifikasjon, for å bevise at du besøker rett nettsted.

Men identiteten til dette nettstedet er ikke bekreftet.

Hva bør jeg gjøre?

Dersom du vanligvis kobler til

dette nettstedet uten å ha problemer, kan denne feilmeldingen bety at noen

forsøker å etterligne nettstedet, og da bør du ikke fortsette.

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei.

Jeg drar opp igjen denne jeg. Jeg byttet til one.com fordi de har et fint fotoalbum, men det er så tregt samt vanskelig å gjøre endringer. Jeg har nå opptil 10 ganger prøvd å legge inn bilde tekst på ene albumet. Jeg blir sprø.

Ser på muligheter å å bytte, men til hvilket album. Siden lages i frontpage og jeg er overhode ikke teknisk dyktig. Så det må være noe enkelt og lett. Helst slik at andre kan laste opp bilder i sin rases album

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...