Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Tira er blitt 3 måneder nå, og er på "ferie" hos oss i 10 dager. Casper er virkelig den helt perfekte lekeonkelen, helt utrolig tålmodig, og hun får gjøre alt med ham. De leker så fint sammen, og jeg blir nesten rørt jeg altså :wub: Hun er nusselig til tusen, tisser hele tiden, biter på alt, våkner om natten, og i det hele tatt er hun VALP med alt det innebærer :lol: I dag er begge ører på snei, og hun ser litt småpussig ut :aww:

Her er noen bilder, og en videosnutt. Ligger mer på bloggen :-)

Like gode begge to :lol:

lek-pc3a5-gresset-med-tira-011.jpg

lek-pc3a5-gresset-med-tira-028.jpg

lek-pc3a5-gresset-med-tira-012.jpg

lek-pc3a5-gresset-med-tira-021.jpg

lek-pc3a5-gresset-med-tira-035.jpg

lek-pc3a5-gresset-med-tira-037.jpg

Flere bilder: http://vandalmis.wordpress.com/2011/08/05/fjasehundene/

Skrevet

Må man tape de altså? Det går ikke av seg selv? Tror ikke eieren ønsker at de skal være sånn hele livet :lol: Hun kommer hjem fra syden til en valp med rare ører ... søkte opp toller og teiping av ører, og så at noen pleier å ta sportstape fra øre til øre, under hodet? Hva er best?

Skrevet

De må nok "jukses" ned, dessverre. Her ligger en tråd om taping av tollerører med mange fine linker. Har ikke personlig erfaring med hva som er best, da jeg har hunder med tunge ører..

  • 5 months later...
Skrevet

Nå er valpene blitt 8 mnd :-) Så bilder av endel av de andre her om dagen, og det er en flott gjeng :-) Valpen jeg passet i sommer har vi og vært endel med i julen, her er litt bilder.

dsc_1388.jpg

dsc_1387.jpg

dsc1098.jpg

dsc0967.jpg

dsc1139.jpg

kol5.jpg

  • Like 1
Skrevet

Så fin! Herregud så lik min :) Ser at snuten har blitt sånn som Turbo sin, blir lysere om vinteren og mörkere om sommeren igjen. Ifölge min oppdretter har de ofte litt eventyrsnuter så de kan endre farge hele livet...

Kjempefine bilder iallefall. Fine fine tollere <3

Skrevet

Så fin! Herregud så lik min :) Ser at snuten har blitt sånn som Turbo sin, blir lysere om vinteren og mörkere om sommeren igjen. Ifölge min oppdretter har de ofte litt eventyrsnuter så de kan endre farge hele livet...

Kjempefine bilder iallefall. Fine fine tollere <3

Ja ser ut som de er like (basert på profilbildet ditt) :D Pene med andre ord! Blir spennende å se om snuten blir svart igjen til sommeren, jeg synes det er så fint. Men alt kler jo den smukke, hihi :D

Men det rare er egentlig at hun har fått lysere snute, men jeg synes øynene har blitt mørkere.

Hun er så fin, altså! :wub:

Hun er det, også er hun skikkelig artig og, herlig personlighet :D

Skrevet

Hvordan gikk det med ørene?

Ja ser ut som de er like (basert på profilbildet ditt) :D Pene med andre ord! Blir spennende å se om snuten blir svart igjen til sommeren, jeg synes det er så fint. Men alt kler jo den smukke, hihi :D

Men det rare er egentlig at hun har fått lysere snute, men jeg synes øynene har blitt mørkere.

Snuten blir lysere om vinteren pga manglende sol - akkurat som at vi blir bleke vinterstid og brune igjen om sommeren. Mine hjemmeboende har også blekere vintersnuter, mens de er veldig mørke sommerstid. Hun eldste er blitt mye lysere med årene, men blir fremdeles relativt mørk om sommeren, bare ikke så svart som i sine yngre dager.

Øynene blir mørkere (på de fleste hunder?) med alderen.

Skrevet

Hvordan gikk det med ørene?

Snuten blir lysere om vinteren pga manglende sol - akkurat som at vi blir bleke vinterstid og brune igjen om sommeren. Mine hjemmeboende har også blekere vintersnuter, mens de er veldig mørke sommerstid. Hun eldste er blitt mye lysere med årene, men blir fremdeles relativt mørk om sommeren, bare ikke så svart som i sine yngre dager.

Øynene blir mørkere (på de fleste hunder?) med alderen.

Vel, ørene er litt av og på :lol: Det ene ligger stort sett riktig virker det som, mens det andre lever mer sitt eget liv :P

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...