Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi fant 5 kattunger..


Pingvinen

Recommended Posts

Kanskje dere på hundesonen kan noe om katter også? :lol:

For cirka en uke siden fant onkel 5 kattunger som lå inne i en ødelagt basskassegreie, som var på en hylle i et "stabbur" ved siden av huset han driver å pusser opp. Nå har onkel flyttet basskassen ned på gulvet, og bygget noen planker rundt, så nå har de en innhegning hvor de kan gå rundt. Mammakatten kommer seg fint oppi, det er ordnet med en trapp til henne. Det er et gammelt stabbur med et hull på undersiden av døren, så mammapusen går og kommer som hun vil.

Mammapusen eies av noen bekjente, og hun har hatt 6-8 kull eller så, da hun ikke er sterilisert. Ikke helt bra kanskje.. Uansett visste de ikke om disse kattungene, og vi/onkel har vel så og si fått ansvaret for dem. Grunnen til det er at disse bekjente av oss allerede har for mange katter, og er kanskje ikke er helt egnet til å ta vare på 5 kattunger ekstra. Så onkel sa at det var greit, siden kattungene var i han sitt stabbur, og fordi han nok falt for sjarmen til de små.

Da kattungene ble funnet hadde de åpnet øynene, men vi aner ikke hvor gamle de er.

Er det noen som har peiling?

Når skal de få egen mat og sånn, er det noen som kan hjelpe oss med hva vi må gjøre i ukene framover? Har egentlig ikke noe peiling på dette .. :icon_confused:

Tok noen bilder med mobilen, ikke særlig bra akkurat, men man ser jo litt da.. Skal opp senere så kan nok prøve å ta fler bilder da :)

IMAG0214.jpg

De to svarte, pluss den ene flerfargede..

IMAG0212.jpg

En av de flerfargede som sitter oppå, her ser man også basskassen de ligger i, pluss en del av innhegningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte òg ca. 4 veker. Å ha kattungar er det enklaste i verda. Du har vatn og mat ståande framme, så byrjar dei å ete på det når dei synst det er på tide. Alt anna tek mora seg av :).

Har de dei inne i huset dykkar, eller er dei ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tipper 4-5 uker.

Men det tar ikke lang tid før kattungene er over den veggen der altså, så hvis de ikke er innestengt blir disse raskt løskatter vil jeg tro... Antageligvis kommer de seg allerede lett over. Kattungene jeg hadde for noen år siden hoppet 1 meter opp i et vindu og ut 1 og en halv meter ned.

Er de tamme? Kanskje det er en idé å ta dem inn rett og slett :icon_confused:

Fram til de kan få nye hjem 12 uker gammel. Det er jo ikke lange stunden til :)

masse lykke til med dem hvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere sagt, sett frem vann og mat og de begynner når de er klare. DEt med at de blir ville er ikke sant, så lenge de blir "utsatt" for mennesker, koset og klappet med :) Vi har hatt flere kull som har bodd ute hele veien og har aldre sett noe problemer me de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere sagt, sett frem vann og mat og de begynner når de er klare. DEt med at de blir ville er ikke sant, så lenge de blir "utsatt" for mennesker, koset og klappet med :) Vi har hatt flere kull som har bodd ute hele veien og har aldre sett noe problemer me de.

Antar det er meg du sikter til? hvor har jeg skrevet at de blir ville :icon_confused:

Løskatter betyr ikke vill, eller? Og selvfølgelig hvis de får nok mennesklig kontakt så er det jo ikke noe stress, men det det virkelig vits å ta sjansen på at en eller flere av dem skal bli "avlsmaskiner" som mora er :icon_confused: En katt kan få ganske mange kull i løpet av et år liksom, og hvis man tar en titt på finn.no så er det ikke et vakkert syn som møter en... katter på katter som gies bort :hmm:

Better to be safe than sorry :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...