Gå til innhold
Hundesonen.no

Stevne i Rallylydighet 06.06.11 på sola

Rottisembla

Recommended Posts

Skrevet

Ja, då var debuten i rallylydighet over! Vi startet på kveldsstevne på sola ikveld.

Det høljregna, og flere trakk seg pga av været og ikke fungerende hunder i regn.

Forventningene og forhåpningene mine sank i takt med økende regn men me gjekk no. Det er langt fra den beste økta vår.

Vi endte med 183 poeng av 200, og dermed nr 3 av 7 startene, og første napp til klasse 2 :)

Så resultatet oversteg forventingene, og vi gleder oss til å starte uten regn!

Skrevet

Oi, det er jo knallbra! Gratulerer!

Takk :D er rimelig fornøyd. Men fikk trekk for noen snusinger, og stopp i banen der embla drakk av elva som danna seg i banen :blink: regnvann er visst fantastisk

Skrevet

Gratulerer så mye :D Rallylydighetsstevner burde det være mer av. Er jo så moro å se på!

Broren til hunden min kom på 1. plass i klasse 2, og var 3 poeng unna direkte opprykk til klasse 3. Godt å se disse portisdyra duger til noe de også! :D

Skrevet

Gratulerer så mye :D

Broren til hunden min kom på 1. plass i klasse 2, og var like ved direkte opprykk. Godt å se disse portisdyra duger til noe de også! :D

Ja såg han og:) flinkisen det! så han sist og når han fikk direkte opprykk til klasse 2 :ahappy:

Den andre portisen trakk seg for den fungerte visst ikke i regn

Skrevet

Haha. Dårlige greier! Det er jo VANNhunder vi har jo. Teite portisen som tror den er en nakenhund ellerno? :P

Oh.. Skulle likt å vært og sett på!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...