Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg og Eira

Ithildin

Recommended Posts

Hei.

Jeg er nå ei jente på 26 år. Utdannet vernepleier. Jeg har hatt hund siden jeg var ti(Cavalier king charles spaniel), eller familien har hatt hund siden da. Ellers har jeg jobbet/hatt ansvaret på et hundepensjonat i ti somre, så har vært borti det meste av hunder. Dette var et lite pensjonat med plass til maks 14 hunder og jeg jobbet der alene.

Vel, eller noen år rundt om på staller ble jeg til slutt ferdigutdannet og flyttet til Hedmark igjen(studerte i Harstad), jeg fikk meg jobb og fikk leid ett hus. Da hadde jeg ikke hatt noen dyr siden jeg ikke hadde plass/råd, men nå kunne jeg skaffe meg dette.

Lette først og fremst etter en hund, men letingen tok litt tid, så jeg meldte meg som fosterfamilie for dyrebeskyttelsen og fikk inn to katter. Jeg lette fortsatt etter hund, men pga huseier måtte jeg egentlig ha en liten rase. Jeg har alltid likt de større molosser rasene som BB, staff og rottis, men lette nå etter en staff eller en blanding. Var å så på flere, men ingen som passet meg eller eier ble bare stille...(er en del useriøst der ute). Men så fikk jeg en mail fra Haugesund om en RR tispe på 5 år. Hun hørtes perfekt ut for meg, en på og av knapp, humor, lydig og snill. Jeg hadde ikke engang vurdert en RR siden rasen var relativt ukjent for meg, men pga Leo som jeg hadde passet en sommer, så tenkte jeg ja hvorfor ikke. Man skal jo ha litt utfordring også Leste masse om RR og tenkte egentlig i mitt stille sinn at de er for aktive for meg. Men ei venninne av meg sa at det ikke ville bli noe problem. Vel uansett sa jeg ja til en prøvetid på 4 uker, og dro for å hente henne på halvveien. Etter en interesant tur over Hardangervidda hvor bilen kasta seg ned en skråning og vi måtte bli redda, så kom vi nå frem, og i bagasjerommet i bilen sitter ei lita RR jente, noe så nydelig :D

Jeg har ikke angret siden! Hun har masse personlighet, humor og kjærlighet. Hun elsker alt og spesielt små hunder og katter. Ene katta mi har fått 4 kattunger nå og hun løper bekymret frem og tilbake om kattemor ikke er der akkurat da. Hun er en slukhals og har enda ikke funnet noe hun ikke spiser, inkludert noen pakker fishermans friend, som hun måtte spise for mamma sulter henne jo :o

Bildet er av den høyst uskyldige Eira som IKKE tok den pakken med (tom) After eight (det var katta altså!)

eeeee035.jpg

eeeee020.jpg

eeeee104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere begge! Gøy med flere vernepleiere :D Lurer veldig på hvilket pensjonat du jobbet ved, men det er nok ikke "vårt". Gleder meg til å bli bedre kjent med både deg og hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe man får aldri nok vernepleiere :ahappy:

Og pensjonatet holder til her i Solør, Østlies heste. og hundepensjonat. Jobber ikke der lengre pga annen jobb, men anbefales ( der fikk jeg ikk litt reklame også :innocent: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...