Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaske badet


Fillerya

Recommended Posts

Skal vaske ut en leilighet hvor badet ikke har blitt skikkelig vasket på flere år. Trenger sårt gode råd for å få vasket flisene i dusjen rene. Der finnes det skikkelig tykke lag med kalk, såperester og andre ubestemmelige godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitron! Gni på kalken med halvdelen av en avskåret sitron (bruk begge) og vent litt mens sitronsyren virker. Sitronsyre løser opp kalk, har jeg hørt på et sånt "ekstrem rengjørings" program på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å ta evigheter. Trenger en mer effektiv måte. Skitten ligger i flere lag :P

Jeg tok et kjøkken som ikke var vaska på lenge (les flere år) på denne måten, og det var veldig effektivt altså.. Men jeg blander ikke ut skurekremen på noen måte, bløder svampen litt og så skurer kremen rett på overflaten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med jif baderomsskrubb?

http://www.jifrent.no/produkter/jif-baderomskrubb/jifnbspbaderomskrubb

Forøvrig er det nok lurt å ha mye vaskemiddel, f.eks. skurekrem eller liknende på skitten og la det virke en stund før du skrubber med skikkelig grov kost. Til finishen bruker jeg alltid klorin, som både bleker og dreper alt av bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Simira sa, edikk! Kjøp 35%, ikke vanlig 7%. Hell på sprayflaske og spray godt, la virke en halvtimes tid. Skyll av med lunkent vann. Spray ev på nytt og bruk en oppvaskbørste til å skrubbe sta flekker med. Skyll igjen. Da trengs ikke klor el andre sterke stoffer, edikken desinfiserer og bleker fugene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det her er aktuelt for deg, men jeg fikk vekk årevis med dritt fra et SIB bad med en damp-maskin. Ser ut som en støvsuger, men istedet for å suge så sender den ut damp. Men pass på hvis du skal bruke en slik, all dampen kan få røykvarsleren til å tro at det brenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det her er aktuelt for deg, men jeg fikk vekk årevis med dritt fra et SIB bad med en damp-maskin. Ser ut som en støvsuger, men istedet for å suge så sender den ut damp. Men pass på hvis du skal bruke en slik, all dampen kan få røykvarsleren til å tro at det brenner...

Jeg skal få låne en damp-maskin, ble anbefalt det av de eldre og vise i familien :D

vasket dusjen med eddikk i dag! EDDIK ER UNDERVURDERT! hurra hurra hurra! flisene i dusjen glinser!

(om du er i tvil, så anbefaler jeg eddik!)

Men stinker ikke det veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med jif baderomsskrubb?

http://www.jifrent.no/produkter/jif-baderomskrubb/jifnbspbaderomskrubb

Forøvrig er det nok lurt å ha mye vaskemiddel, f.eks. skurekrem eller liknende på skitten og la det virke en stund før du skrubber med skikkelig grov kost. Til finishen bruker jeg alltid klorin, som både bleker og dreper alt av bakterier.

Den baderomsskrubben kan eg virkelig ikke anbefale! For noe shitt!

Får du låne deg en damp maskin så er du heldig, vil gå som en drøm! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...