Gå til innhold
Hundesonen.no

Starting all over


Recommended Posts

Takketakk, men da er vi fortsatt nordpå. Flyttelasset går om knappe to uker, og etter den 15.juni er vi på plass. Det blir fint! Dukker gjerne opp på sonentreff etter det, siden jeg liksom "rykker tilbake til start" igjen og må finne meg nye, hyggelige hundefolk å henge med :)

Flytter dere da til Oslo området?

Vi flytter til Lørenskog nå, så bor der etter 15 juni og skal bli med på fellestreningene i Oslo :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Alltids moro med andre som har dobber. :D Her er vi alt for få. Det er vel bare meg her som er aktiv som har dobber, så på tide det kom noen fler :)

Hei, ja! Dober er stas! Hva gjør du med din? Siden du har greyhound også (?) har du kanskje prøvd LC? DET hadde vært noe for løpsmaskinen min. Noen som driver med det på østlandet (sånn for moro skyld), tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er etter Osamu Go Ichiokasow av Enerhaugen og Benihidemi av Enerhaugen, den vakreste av alle ni :)

Åh, du har en av de H-tispene, ja. Vakre. :wub: Aiko og din deler en formor, mormora til din, og oldemora til min på farssiden. :) (Nevnte jeg slektskapsnerd...? :whistle: )

Informasjon om løpstrening på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Najs! Med kelpien da..? :drool:

Vi har kjøpt hus en halvtime nord for Oslo, ja.

Kelpien og Corgien blir med oss ja ;)

Tenkte å prøve meg i Stovner HK, er jo nærmest. Men skal uansett på sonis trening for det er kosli :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du har en av de H-tispene, ja. Vakre. :wub: Aiko og din deler en formor, mormora til din, og oldemora til min på farssiden. :) (Nevnte jeg slektskapsnerd...? :whistle: )

Informasjon om løpstrening på østlandet.

Jepp, en av de. Vi har desverre vært uheldig og fått et skikkelig mandagseksemplar, det har vært inn og ut hos vet siden... Tja, nesten så lenge jeg kan huske. Pen er hun riktignok, og hun fikk lovende kritikker på de to utstillingene vi gadd dra på (snoozefest!) :whistle:

Takk for link! Det så jo rett og slett dårlig ut. Får nok omregge doberen. Hun kan vel gå som en gruppe 10 hund, vel??

hehe mange fine der ute shø ;) Dobern har klart NKK kåringsprøve nå da, og de skal vel gå opp til en IPO-V i slutten av juni.. Du får komme oppover til bartebyn og se da vettu ;P

Det nye håpet var da også veldig fin ;)

Å få skikk den på den man har ifra før har jeg gitt opp :whistle:

Har hytte på Fantastiske Fosen så det er ikke en totalt fremmed ide ;)

Den jeg linket til er altså far til det nye nurket. Bebisen er tro kopi av sin far og en hund de har store forhåpninger til. Krysser fingre. Det hadde vært noe å pakke med seg i bagasjen, det, en liten sjokoladetispe... Heldige er de som får være forverter for den!

Doberen jeg har nå er egentlig en superdober. Potensialet ligger nok der. Men det er godt skjult under lag på lag med kosedyr og virrehue :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja! Dober er stas! Hva gjør du med din? Siden du har greyhound også (?) har du kanskje prøvd LC? DET hadde vært noe for løpsmaskinen min. Noen som driver med det på østlandet (sånn for moro skyld), tro?

Friluftsliv på oss. :) Trente lp og IPO med min forrige dobber, men så flytta jeg ut på landet og her har vi ikke noe særlig til treningsmiljø. Så da blir det ut i marka på oss. (turer, trekk, ski, sykkel og saccovogn)

LC har jeg ikke prøvd, siden det ikke er noe slikt her nord. Nærmeste er jo trøndelag. Det finns LC treninger sørpå, så hvis du søker litt, finner du nok ut hvor de holder til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hytte på Fantastiske Fosen så det er ikke en totalt fremmed ide ;)

Den jeg linket til er altså far til det nye nurket. Bebisen er tro kopi av sin far og en hund de har store forhåpninger til. Krysser fingre. Det hadde vært noe å pakke med seg i bagasjen, det, en liten sjokoladetispe... Heldige er de som får være forverter for den!

Doberen jeg har nå er egentlig en superdober. Potensialet ligger nok der. Men det er godt skjult under lag på lag med kosedyr og virrehue :D

hvor på fantastiske fosen? Jeg har et av mine 3 hjem der jeg :P haha nomade jeg shø :whistle:

du får være forvert da vettu ;)

og har du allerede en superdober, så får du bare skjerpe deg og trene :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsliv på oss. :) Trente lp og IPO med min forrige dobber, men så flytta jeg ut på landet og her har vi ikke noe særlig til treningsmiljø. Så da blir det ut i marka på oss. (turer, trekk, ski, sykkel og saccovogn)

LC har jeg ikke prøvd, siden det ikke er noe slikt her nord. Nærmeste er jo trøndelag. Det finns LC treninger sørpå, så hvis du søker litt, finner du nok ut hvor de holder til. :)

Friluftslivets gleder med kortpelsinger :) Leste du artikkelen om han med whippetene i siste Hundesport? :thumbs:

hvor på fantastiske fosen? Jeg har et av mine 3 hjem der jeg :P haha nomade jeg shø :whistle:

du får være forvert da vettu ;)

og har du allerede en superdober, så får du bare skjerpe deg og trene :P haha

Ikke så langt unna Rissa. 200 mål usjenert tomt på ei halvøy! Tror du det er hundeparadis eller??

Og ja. Det er bare så myyye gøyere å trene på det som er lett og morsomt, enn på det som er vanskelig og terpete. Resultat: ca en bråte halvferdige øvelser, ingen 100%ere :cowboy:

Men vi skal dit altså! Mål for sesongen: full mestring på 90 graders vinkler i sporet, få flyt på dekkmarkeringen, begynne på feltsøk, kunne gå 50/50 blindslag på runderingen. Også var det den hersens meldingen da... I tillegg har vi ca 100 km FVF å gjøre, med temposkifter, holdter, retningsbytte osv...

Nå har jeg sagt det, så nå må jeg vel innfri også! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så langt unna Rissa. 200 mål usjenert tomt på ei halvøy! Tror du det er hundeparadis eller??

Og ja. Det er bare så myyye gøyere å trene på det som er lett og morsomt, enn på det som er vanskelig og terpete. Resultat: ca en bråte halvferdige øvelser, ingen 100%ere :cowboy:

Men vi skal dit altså! Mål for sesongen: full mestring på 90 graders vinkler i sporet, få flyt på dekkmarkeringen, begynne på feltsøk, kunne gå 50/50 blindslag på runderingen. Også var det den hersens meldingen da... I tillegg har vi ca 100 km FVF å gjøre, med temposkifter, holdter, retningsbytte osv...

Nå har jeg sagt det, så nå må jeg vel innfri også! :whistle:

ahh okay ;) Jeg holder til i Åfjordn jeg =) Vi har også halvøy der, men minuset er at det går villsauer på den også, samt kyr.. Så noen forhåndsregler må gærningene ta :P

Men ja, det er bare å starte da :P hehe jeg skal bli klar til ferdselsprøven jeg om en liten mnd.. nervøs til tusen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal bli klar til ferdselsprøven jeg om en liten mnd.. nervøs til tusen :P

Jeg hadde en plan om å gjøre den i april som var (optimist!), men jeg ble psyket ut av punktet "sitte stille og rolig med passerende ekvipasje og skjult fører"... Herre... Mulig jeg undervurderer bikkja, men jeg skal være riiimelig trygg på at hun behersker det før jeg utsetter henne for den belastningen, mammadalten...

Krysser fingrene for at rotta di tar testen på strak labb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en plan om å gjøre den i april som var (optimist!), men jeg ble psyket ut av punktet "sitte stille og rolig med passerende ekvipasje og skjult fører"... Herre... Mulig jeg undervurderer bikkja, men jeg skal være riiimelig trygg på at hun behersker det før jeg utsetter henne for den belastningen, mammadalten...

Krysser fingrene for at rotta di tar testen på strak labb :)

Hunden har lov til å reagere, men må avreagere bra.. Frøkna mi kommer sikkert til å mene noe om den andre hunden :P Det er svært sjeldent at en hund stryker på ferdselsdelen, så den bekymrer jeg meg ikke noe for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å komme sammen med en inspirerende treningsgjeng etter flyttingen, når jeg mister mine fantastiske treningskamerater i nåværende hundeklubb. Regner med det er Nannestad Omegn som blir nærmest, så håper på innpass der! :innocent:

Velkommen til Sonen - hilsen x-caniser fra før årtusenskiftet :D.

Nannestad & Omegn har ei bra bruksgruppe, men det er dessverre få som trener rundering der. De som konkurrerer i rundering i klubben trener gjerne med andre (har egne treningsgrupper). Men vi er knallbra på brukslydighet og spor da :D.

Jeg har allerede observert at dere er en sosial gjeng? Treff og fellestreninger og gode greier?? Kult. :icon_clapping:

Jepp - mange sosiale folk som treffes live både på stevner, utstillinger og egne arrangementer :). Velkommen i "klubben" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Sonen - hilsen x-caniser fra før årtusenskiftet :D.

Nannestad & Omegn har ei bra bruksgruppe, men det er dessverre få som trener rundering der. De som konkurrerer i rundering i klubben trener gjerne med andre (har egne treningsgrupper). Men vi er knallbra på brukslydighet og spor da :D.

Jepp - mange sosiale folk som treffes live både på stevner, utstillinger og egne arrangementer :). Velkommen i "klubben" :)

Oj, såpass?!

Jeg følger bloggen til en viss kelpieoppdretter, og har observert noen utmerkede runderingsbilder, så er jeg riktig heldig bør jeg jo bli kjent med noen runderere etterhvert..? Rundering er pokker så vanskelig å få til alene! :rolleyes2: Apellen bør jo definitivt prioriteres, så jeg skal nok ta meg i skinnet og være aktiv på klubbtreninger, så fremt ting klaffer :)

Krysser fingre for at vi får en god start på tilværelsen sørpå! Både på sonen og utenfor :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist! Da ser vi kanskje deg og brunosten på et runderingskurs hos oss til høsten da?! :D

Takk for sist, ja :)

Brunosten er pensjonert som brukshund. Når selv ikke Kruttlappen fikk dreis på potensialet var det vel ikke mer å hente?! Flir. Men tar gjerne med meg nytilskuddet på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...